Hall-sensor kun je simpel testen.
Zwarte 3/4-polige stekker van het onstekingshuis halen en op een andere (leen?) onstekingshuis aansluiten.
Auto op contact zetten (ontsteking aan), en dan deze losse verdeler draaien (bougiekabels enz gewoon op de ingebouwde verdeler laten zitten). Heb je dan wel vonken, dan loont het waarschijnlijk wel de moeite om de verdeler te vervangen.
Trouwens, voor een euro of 45 heb je bij Bosch een hall-sensor reparatiesetje, bij de dealer duurder!
Heel handig is natuurlijk om bobine en/of ontstekingshuis van een goed lopende motor te lenen om te kijken welke van de 2 de oorzaak is.
Ik zet mijn geld op de hall-sensor (zelf ook al eens gehad: in eerste instantie goed lopen, maar plotseling uitvallen, even wachten en hij doet het weer voor onbepaalde tijd)
![lachen :)](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/biggrin2.gif)
Heb je ook een toerenteller? Zo ja, wat doet deze op het moment van uitvallen? Als de wijzer wilde bewegingen gaat maken dan wijst dit ook op de hall-sensor.