Auteur Topic: g40 remmerij  (gelezen 2067 keer)

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
g40 remmerij
« Gepost op: di, 24 jul 2007, 16:44:44 »
hoi ik heb een vraagje ik heb een onderstel van een g40 aangeschaft dus achterbrug met trommels en vering en de complete voorpoten.
nu is mijn vraag of ik dan ook de remkracht verdeler of hoe je dat ook noemt wat tegen het voorschot aanzit moet overplaatsen.
alvast  bedankt voor de eventuele reacties.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
g40 remmerij
« Reactie #1 Gepost op: di, 24 jul 2007, 17:00:06 »
Remkrachtverdeler hoort bij de achteras gemonteerd te zitten,
maar die heb je waarschijnlijk niet: alleen 75pk+.
Als je die G40-achteras compleet hebt, kun je h'm misschien wel plaatsen -dunno-

Je bedoeld rembekrachtiger: die heb je al (2 GT 1.3 HK toch?),
zou ik lekker laten zitten.

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
g40 remmerij
« Reactie #2 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 00:22:05 »
ok sjon bedankt voor de info, het eerste is aangeschaft om hem om te bouwen naar g40.
nu de rest nog haha maar komt goed.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
g40 remmerij
« Reactie #3 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 09:00:42 »
Remkrachtverdeler hoort bij de achteras gemonteerd te zitten,
maar die heb je waarschijnlijk niet: alleen 75pk+.


*kuch*  zo he: 75pk uit een dieseltje? :)


@ Gimi purple:

Remmen van een G40 plaatsen ( of zelfs de complete achteras) houdt in dat de rest van het systeem ook moet aansluiten op dit systeem.

De remcilinders achter zijn bij wagens met een ' last afhankelijke remkrachtverdeler aan de achteras ' 19mm in doorsnede. Zonder verdeler remt de auto zonder belading in de kofferbak dus VEELste hard op de achteras. (been there).

Je zult dus een lastafhankelijke remkrachtverdeler moeten plaatsen, of de remcilinders van de oude achteras terug plaatsen. Als je alles ombouwt tot G40 spec (of 75pk spec), dan hoort daar ook een rembekrachtiger bij, en de bij behorende hoofdremcilinder (20mm uit m'n hoofd).[/quote]



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
g40 remmerij
« Reactie #4 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 11:37:17 »
een nieuwe invals hoek. dus als ik de achteras plaatst dat kan, maar dan moet ik de originele remcilinders plaatsen dit houdt dus in dat er geen up-grade plaats vindt.dus is het verstandiger om ook de hoofd remcilinder te plaatsen.
verbeter me als ik het fout heb.want het is de bedoeling dat de wegligging verbeterd wordt en het rem systeem op een hoger plan komt.zeker omdat ik toch naar een g40 conversie wil toe werken.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
g40 remmerij
« Reactie #5 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 13:19:24 »
Diesels hebben ook een remkrachtverdeler, begrijp ik?

En dan nu de praktijk:
Mijn classic 1.3 55pk (op papier -moon- ) HK vzv GT-achteras en G40-remklauwen,
maar zonder de lastafhankelijke remkrachtverdeler:
ook met lege koffer blokkeert de boel vooraan 't eerst.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
g40 remmerij
« Reactie #6 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 14:16:27 »
mijn praktijk:
2-tone (MH basis) met GT achteras ( 19mm achtercilinders), 60/60 verlaging, zonder achterbank, en zonder verdeler: blokkeren achter +  kont omgooi
maar ook:
Polo 1, door onjuiste levering door de dealer van nieuwe remcilinder achter (19mm ipv 14), zonder verdeler, zonder bekrachtiger; Uitbreek en kont omgooi (zonder verlaging of what so ever)

@gimi purple:

Als je iets doet, doe het dan goed.

Een G40 (of GT) remsysteem bestaat uit:
- remklauwen voor (geventileerde schijven of niet: dat maakt voor de remkracht feitelijk niet uit)
- bijpassende hoofdremcilinder ( nogmaals: uit het hoofd 20 mm)
- rembekrachtiger
- achteras met last-afhankelijke-remkracht-verdeler
- achtertrommels met 19mm zuigers

Een niet GT of G40 (of diesel) systeem is vergelijkbaar, maar heeft:
- niet altijd een rembekrachtiger
- niet altijd een 20mm hoofdremcilinder
- niet altijd een remkrachtverdeler

Om het allemaal een stuk duidelijker te maken:

Citaat
nu is mijn vraag of ik dan ook de remkracht verdeler of hoe je dat ook noemt wat tegen het voorschot aanzit moet overplaatsen.


foto's zeggen meer dan 1000 woorden
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
g40 remmerij
« Reactie #7 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 23:36:12 »
zodra ik ff tijd heb maak ik een foto van dit alles oude situatie en het aangeschafte spul.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
g40 remmerij
« Reactie #8 Gepost op: do, 26 jul 2007, 12:57:51 »
Mijn complete en zelfs verbeterde g40 remmerij met alleen dan wel een oude HRC+bekrachtiger, remt toch niet helemaal zoals t zou moeten, misschien komt dit nog, maar had meer verwacht...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
g40 remmerij
« Reactie #9 Gepost op: do, 26 jul 2007, 17:20:29 »
Een G40 remt niets beter dan een standaard Polo.

Nuja:een iets grotere vertraging t.o.v. de vierkante blokjes zal er wel zijn, maar of je nu VWI of dubbel geventileerd VWII hebt: de remvertraging blijft gelijk: alleen de kracht op 't pedaal zal mogelijk verschillen.

Overigens: bandenmaat doet ook een duit in het zakje: kleine wieltjes, platte bandjes zou in principe ook beter moeten remmen (of eerder blokkeren) dan met 16" hoepels..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline EppeRRR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
  • Geslacht: Man
  • Eduard van der Weide
    • http://partyflock.nl/user/224604.html
g40 remmerij
« Reactie #10 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:03:52 »
Geventileerde schijven zouden het langer moeten kunnen uithouden dan niet geventileerder schijven.

Remkracht/vertraging zal wel hetzelfde zijn maar de kans op faden is kleiner/minder snel met geventileerde schijven ;)
"It does not matter if it's 10hp or 1000hp, understeer = understeer"

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
g40 remmerij
« Reactie #11 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 10:48:26 »
Ja heb ook die ferodo ds 2500 blokjes en brembo max schijven, en stahlflex leidingen, zou dus allemaal wel een steentje moeten bijdragen..

Achja misschien eens de kans geven om t op elkaar te laten inlopen..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
g40 remmerij
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 10:57:03 »
Ja heb ook die ferodo ds 2500 blokjes en brembo max schijven, en stahlflex leidingen, zou dus allemaal wel een steentje moeten bijdragen..

Achja misschien eens de kans geven om t op elkaar te laten inlopen..

Ik zou gaan voor een verse hoofdremcylinder, is toch de basis voor de remmerij.
Ding is ook al 30 jaar oud?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
g40 remmerij
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 11:27:28 »
Ja maar hij is niet lek, maja eerst maar eens apk klaar krijgen..

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
g40 remmerij
« Reactie #14 Gepost op: za, 28 jul 2007, 00:23:56 »
ik zie hier staan goed remmen nouja blokkeren???

ik zou dat toch nie graag als goed remmen willen beschrijven
wat ik er wel onder vind vallen, en dan maakt het niet uit of je g40 systeem heb of standaard,
dat is de totale tijd/afstand die je nodig heb om van een bepaalde snelheid tot stilstand te komen. ook is dan belangrijk hoe je pendaal dan aanvoeld, moet je er veel kracht voor zetten  of weinig.

folkerd volgens mij moet hij een aardig hard pendaal hebben? ten opzichte van een standaard systeem.

gefentileerde schijven zijn in het leven geroepen om langer door te kunnen remmen! zodat ze nie gelijk na een leuke dijk of slingerweg krom zijn!!


gr maikel