Auteur Topic: Polo 1 vs polo2  (gelezen 1081 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Polo 1 vs polo2
« Gepost op: za, 16 okt 2004, 14:22:23 »
-boehoe- Tijdje geleden heb ik een sloop coupe gehad met verlagingsset! Dacht handig te zijn door de originele veerpoten van de derby 1f af te halen incl. spoorstangen en deze om te ruilen met de veerpoten van de sloop coupe. Nu is het probleem dat ik 1 de ene kant op kan sturen en rechts meerdere slagen kan maken. Dua ik ga er nu vanuit dat de polo1 andere spoorstangen heeft dan de polo 2!! klopt dat? Zo ja, kan ik het stuurhuis van een polo 2 in een polo1 monteren? basis is hetzelfde van de polo's

Er zit ook ergens speling in het stuurhuis van de gele polo1 . spoor stangen zijn ook al aardig slecht. Als ik nu alles van een polo 2 kan nemen dan heb ik alles op voorraad, en dan ben ik gered! -love-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1 vs polo2
« Reactie #1 Gepost op: za, 16 okt 2004, 17:19:06 »
Waarschijnlijk kan je het stuurhuis zo 1-2-3 wisselen..

spoorstangen zijn zowieso verschillend: Als je die wisselt scheelt t vast, en als je dan toch bezig bent: ff uitlijnen kan ook geen kwaad.


Stuurhuis is wel 'gewisseld' in de loop der jaren;
weet niet of er veel verschil zit tussen de oude (uitelkaarvalstuurstang) en de nieuwere (telescoopstuurstang) stuurhuizen.

Als je er niet uit komt: ik heb vast nog wel ergens een Polo 1 stuurhuis liggen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Polo 1 vs polo2
« Reactie #2 Gepost op: zo, 17 okt 2004, 11:26:13 »
weet niet of er veel verschil zit tussen de oude (uitelkaarvalstuurstang) en de nieuwere (telescoopstuurstang) stuurhuizen.

Past gewoon. Maakt niks uit.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Polo 1 vs polo2
« Reactie #3 Gepost op: zo, 17 okt 2004, 19:41:27 »
Uitlijnen moet sowieso. maar het verschil met deze type spoorstnagen is gewoon te groot! Als het stuurhuis van een type 2 niet lukt ga ik maar opzoek naar een setje goede spoorstangen van een type 1! -dunno-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Polo 1 vs polo2
« Reactie #4 Gepost op: zo, 17 okt 2004, 21:57:15 »
De beugel waar beide spoorstangen in zitten moet je mee vervangen!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!