Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 239741 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #315 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 21:38:23 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #316 Gepost op: za, 17 feb 2007, 17:55:07 »
Gehele uitlaat systeem moet naar G40 spec worden:

Uitlaatspruitstuk + downpipe moet sowieso, om Glader uberhaupt kwijt te raken.. dus waarom dat niet direct de rest ook naar G40 spec brengen? Volgens 'duitsers' gaat een diesel er sowieso op voorruit als je de uitlaat 'upgrade'. Een standaard diesel heeft dan ook maar een (dikke) enkele downpipe. Mijn MN blokje heeft al het genoegen via een 'HH' spec uitlaat uit te ademen (dubbel down, maar met restricties, wellenrohr, midden en einddemper), dus ik weet niet of de verdere upgrade naar G40 nog wat (op)brengt.

Een einddemper bij de dealer kopen: dat wil je niet.
Een einddemper bij de nederlandse onderdelenboer kost nog steeds om en nabij de 225 euro (netto excl eventuele korting)

Een einddemper specifiek voor G40 op ebay echter.. voor 19 euro. neu, sofort kaufen.   Unglaublich!

Met versand naar de huifkar voor 14 euro..  en met huifkar kosten (handeling + bezorgkosten: 35 euro) al met al dus nog steeds niet super cheap. Maar nog wel goedkoper als een nieuwe Bosal/Ernst/Walker voor bijvoorbeeld een NZ'tje. (die zitten rond de 100 euro bij de onderdelenboerderie).


Maar goed: wat krijg je dan?

EEN SIERSTUKKIE!

Aansluiting op middenpijp ziet er in iedergeval uit als 'juiste diameter', en ook de bocht aan de demper zelf klopt qua plaatsing.. maar dat sierstukkie! -gert-



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #317 Gepost op: za, 17 feb 2007, 18:16:49 »
flex
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #318 Gepost op: za, 17 feb 2007, 18:31:35 »
:)

Eindpijpje komt normaal in het midden uit de demper toch?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #319 Gepost op: za, 17 feb 2007, 20:15:29 »
Bij G40 niet... toch?


alhoewel:


Achja: omdat ik toch geen 'hapje' uit m'n achterschort ga zagen, wellicht het pijpje er helemaal even af flexen, en verdraait er weer op,.  of een dubbele TDI -nana-  (nee hoor :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #320 Gepost op: zo, 18 feb 2007, 00:11:55 »
Voor 33 euro een nieuwe einddemper!? Damn...

Ik zou voor de enkele TDI stijl gaan.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #321 Gepost op: zo, 18 feb 2007, 15:58:04 »
Ik zou je stuur verwijderen ? je hebt m toch nooit beet  -nana-

Gebakkie plakt goed aan bumpers maar heeft nog wat extra koppel nodig .
Wegligging is goedgekeurd  -gert-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #322 Gepost op: wo, 21 feb 2007, 11:56:24 »
Sturen? Niet nodig.


Apk lijst zojuist doorgekregen:
- aandrijfashoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
- fusekogelhoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
- stuurhuishoes; niet goed vast (zit net nieuwe op, maar imitatie = bagger kwaliteit blijkt)

adviespunten:
- wiellager linksachter: begint kapot te gaan (advies)
(wiellager -> hopelijk alleen met stellen)
- remslang rechtsvoor: advies
- 3 ( ! ) banden: advies.

-----------------------------------------

Werk zat.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #323 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 15:36:13 »
Sturen? Niet nodig.


Apk lijst zojuist doorgekregen:
- aandrijfashoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
- fusekogelhoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
- stuurhuishoes; niet goed vast (zit net nieuwe op, maar imitatie = bagger kwaliteit blijkt)

adviespunten:
- wiellager linksachter: begint kapot te gaan (advies)
(wiellager -> hopelijk alleen met stellen)
- remslang rechtsvoor: advies
- 3 ( ! ) banden: advies.

-----------------------------------------

Werk zat.

- aandrijfashoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
vervangen en prutsen zoals je wilt met kitten

 fusekogelhoes rechtsvoor (puncture) nog te kitten?
zucht -wanker-


 stuurhuishoes; niet goed vast (zit net nieuwe op, maar imitatie = bagger kwaliteit blijkt)

of je bent zelf niet van goede kwaliteit dat ie niet goed zit

- wiellager linksachter: begint kapot te gaan (advies)
(wiellager -> hopelijk alleen met stellen)

eerst stellen en controleren ,nog lawaai ,dan vervangen .

banden vervangen ,zijn er niet alleen voor jouw veiligheid maar ook die van mij .
zo kom je wel erg cheapskape over jaap ,zo ken ik je niet .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #324 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 16:42:30 »
Nou nou nou wat een ongezouten commentaar weer  -gert-

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om nodeloos geld uit te geven aan elk gebakkie als je zo'n wagenpark als Jaap hebt.

Hoewel bandjes wel enigzins belangrijk zijn ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #325 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 17:40:26 »
serge neemt de laatste tijd geen blad voor de mond..

maar goed: een kern van waarheid zit er wel in...


Ik zou ook liever eerst de auto lekker schorsen, daarna een keer goed in orde maken, zodat je weer jaren vooruit kan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #326 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 17:44:06 »
*kuch*

Nee: Dit was de lijst zoals ik m door kreeg!

Met eveneens de opmerkingen: zo'n klein gaatje: dat kan je misschien nog wel kitten.

Niets geen cheap-ass oplossingen van mijn kant dus: Search and Replace: Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het advies punten op het APK keuringsrapport.

Na het ontvangen van bovenstaande lijstje ben ik boodschapjes wezen doen:
2 nieuwe remslangen  
1 nieuwe aandrijfashoes
1 nieuw achterwiellager (voor het geval stellen geen optie is)
1 nieuwe fuseekogel hoes.

Linksvoor is de remslang ondertussen vervangen; deze was slechts 'advies', en het ophang rubbertje pastte niet fijn: Oude type versus nieuwe type poot. Na demontage gezocht naar het 'advies': Bij volledig knikken was er warempel 1 scheurtje te vinden bij de aansluiting. Nog geen canvast te zien. Maar goed: 25 years and rockin'!

Omdat de remslang Rechtsvoor ondertussen ook 25 jaar oud is, en hetzelfde 'ophangrubbertjes-voorpoot' probleem heeft, vervang ik rechtsvoor ook, maar de dealer heeft het 'ophang-aan-veerpoot-rubbertje' in backorder staan: is er pas dinsdag.
(heb thuis gezocht: niet op 't schap te vinden, en nieuw 33 cent :P )

Achterwiellager: Inmiddels ook vervangen: Draaien gaf niet echt heel erg lawaai, maar geruisloos was het ook niet. Stellen: Geen optie meer. Na inspectie bleek het kleinste lagertje sporen te vertonen van 'verhitting': Was verkleurd.

Stuurhuisrubber: Imitatie is / blijkt gewoon echt niet soepel genoeg te zijn. De kosten zijn het niet (imitatie: 6 euro, origineel van de dealert 8 euro). Het imi-rubber pastte prima, maar bij maximale stuuruitslag zegt het imitatie rubbertje gewoon 'ploep' en de boel ligt weer los. Mede omdat ik snipverkoude/grieperig ben, heb ik de moeite niet genomen het imitatie rubbertje op op 't uiterste randje te bevestigen zodat ie wellicht net WEL blijft zitten...  Door het rubber eerst een tijdje fiks op te rekken is het uiteindelijk waarschijnlijk gewoon wel bruikbaar, maar goed: Rubbertjes oprekken is mijn hhobby niet.

Banden: 3 maal advies: 2,5mm, 2,5 mm en 2,4 mm. Tja: schijnbaar heb ik met te lage bandenspanning gereden, en daardoor is het loopvlak langs de wangen harder gesleten dan in het midden. Eigen stomme schuld. 2,5 mm is aan de krappe kant. Niet getreurd: Ook die banden zijn vervangen: er ligt ondertussen weer fris 175/50 R14 op...

Ashoes en fuseehoes ga ik volgende week vervangen.

Dussuh Serge: Hold your horses :)  Je kent me toch wel ietsje beter?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #327 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 17:58:25 »
-off-

Citaat
Mede omdat ik snipverkoude/grieperig ben


Ik dacht al Jaap *kucht* zoveel de laatste tijd maar nu snap ik waarom. :P
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #328 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 18:01:29 »
Ik zou ook liever eerst de auto lekker schorsen, daarna een keer goed in orde maken, zodat je weer jaren vooruit kan.

Schorsen?

Rollen!

Die paar puntjes zijn zo verholpen.. D'r moet wel wat meer loos zijn voordat er een auto geschorst wordt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #329 Gepost op: vr, 23 feb 2007, 18:15:35 »
Foutje.. dacht dat het over de Toektoek ging, maar zie nu dat het over de CL gaat..

Maar goed, wist wel dat het bij jou altijd weer gefixed wordt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983