*kuch*
Nee: Dit was de lijst zoals ik m door kreeg!
Met eveneens de opmerkingen: zo'n klein gaatje: dat kan je misschien nog wel kitten.
Niets geen cheap-ass oplossingen van mijn kant dus: Search and Replace: Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het advies punten op het APK keuringsrapport.
Na het ontvangen van bovenstaande lijstje ben ik boodschapjes wezen doen:
2 nieuwe remslangen
1 nieuwe aandrijfashoes
1 nieuw achterwiellager (voor het geval stellen geen optie is)
1 nieuwe fuseekogel hoes.
Linksvoor is de remslang ondertussen vervangen; deze was slechts 'advies', en het ophang rubbertje pastte niet fijn: Oude type versus nieuwe type poot. Na demontage gezocht naar het 'advies': Bij volledig knikken was er warempel 1 scheurtje te vinden bij de aansluiting. Nog geen canvast te zien. Maar goed: 25 years and rockin'!
Omdat de remslang Rechtsvoor ondertussen ook 25 jaar oud is, en hetzelfde 'ophangrubbertjes-voorpoot' probleem heeft, vervang ik rechtsvoor ook, maar de dealer heeft het 'ophang-aan-veerpoot-rubbertje' in backorder staan: is er pas dinsdag.
(heb thuis gezocht: niet op 't schap te vinden, en nieuw 33 cent
)
Achterwiellager: Inmiddels ook vervangen: Draaien gaf niet echt heel erg lawaai, maar geruisloos was het ook niet. Stellen: Geen optie meer. Na inspectie bleek het kleinste lagertje sporen te vertonen van 'verhitting': Was verkleurd.
Stuurhuisrubber: Imitatie is / blijkt gewoon echt niet soepel genoeg te zijn. De kosten zijn het niet (imitatie: 6 euro, origineel van de dealert 8 euro). Het imi-rubber pastte prima, maar bij maximale stuuruitslag zegt het imitatie rubbertje gewoon 'ploep' en de boel ligt weer los. Mede omdat ik snipverkoude/grieperig ben, heb ik de moeite niet genomen het imitatie rubbertje op op 't uiterste randje te bevestigen zodat ie wellicht net WEL blijft zitten... Door het rubber eerst een tijdje fiks op te rekken is het uiteindelijk waarschijnlijk gewoon wel bruikbaar, maar goed: Rubbertjes oprekken is mijn hhobby niet.
Banden: 3 maal advies: 2,5mm, 2,5 mm en 2,4 mm. Tja: schijnbaar heb ik met te lage bandenspanning gereden, en daardoor is het loopvlak langs de wangen harder gesleten dan in het midden. Eigen stomme schuld. 2,5 mm is aan de krappe kant. Niet getreurd: Ook die banden zijn vervangen: er ligt ondertussen weer fris 175/50 R14 op...
Ashoes en fuseehoes ga ik volgende week vervangen.
Dussuh Serge: Hold your horses
Je kent me toch wel ietsje beter?