Auteur Topic: Project [67-SL-75] Derby 1 LS  (gelezen 50958 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #240 Gepost op: do, 09 jun 2005, 15:48:14 »
weinig te vertellen denk ik. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #241 Gepost op: do, 09 jun 2005, 19:05:20 »
weinig te vertellen denk ik. -dunno-

Weinig te vertellen? Zoals mijn dochter altijd zegt; "echt niet.....".

Zojuist dus terug gekomen van Jaap bij Speed Centre. Na twee uur zoeken het probleem gevonden: er miste een kogeltje bij de flotternaald van de Weber op 3e en 4e cylinder.
Tja daar moet je maar opkomen. Bleek de reden waarom hij zo slecht stationair liep. Verder de sproeierbezetting geoptimaliseeerd, synchronisatie iets aangepast, nokkenas en ontsteking bijgesteld en een vacuumslang gemonteerd voor de vervroeger (dat hielp erg goed!).
Resultaat is een prima lopende en goed trekkende Derby. Een duidelijke verbetering tov de oorspronkelijke 50 PK. Erg blij dus.
Dat een 1300 op 45 mm Webers kon lopen was overigens een noviteit daar!

Minder blij alleen met het resultaat van de run: 111 PK bij 6478 toeren en 136 NM bij 4144 toeren. -boehoe- Daarna stort de kromme echt in.
Daar moet dus nog wat gebeuren. Had toch echt boven de 120 PK moeten uitkomen. De zoektocht naar PK's gaat dus verder. Toen we begonnen kwamen we echter niet verder dan ca. 100 pk.
Te treurig voor woorden allemaal.  -wanker-

Met de trailer ging alles overigens prima. Trekkracht in de 5e versnelling had ik niet, maar in de 4 gaat het ook prima. Boven de 80 km p/u ben ik overigens niet geweest. Totaalgewicht lag overigens boven het maximum en een B/E rijbewijs heb ik niet. Ach......... -gert-
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #242 Gepost op: do, 09 jun 2005, 20:06:53 »
vermoed een te weinig lift van de nokkenas ,maar 111pk uit een 1.3 is netjes
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #243 Gepost op: do, 09 jun 2005, 21:10:00 »
Idd niet slecht,  van wat ik op duutse fora lees is 130pk wel zo ongeveer de absolute grens voor een 1.3 op webers.
Maar wat dan de exacte specs. zijn -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #244 Gepost op: do, 09 jun 2005, 23:32:00 »
Ach.. 110 pk is altijd nog veeeeel meer dan mijn gemiddelde 40 :) Maar goed: zoekt en gij zult vinden! Als ie vanaf een bepaald toerental inzakt (kromme), dan weet je dat ie vanaf dat moment ergens geknepen word: Hoogste vermogen word normaliter heel erg hoooog in toeren bereikt,. en 4000 =/= heel hoog... Bij 6 a 7000: ok,.. maar dit? nope.


PS:
Als je alleen B hebt, mag je niet eens met een LEGE oprij-aanhanger rijden: Het gewicht + maxlaadvermogen van de kar komt al heeeel snel boven het gewicht van de auto uit. (en 't is echt altijd: gewicht kar + maximum laadvermogen (ook al is de kar leeg!). Bij een caravan valt t vaak nog wel mee, omdat er maar betrekkelijk weinig geladen mag worden (200 kg laadvermogen is normaal, bij een eigen gewicht van om en nabij de 900kg), maar een ambulance is 'leeg' dan wel lichter (400 kilo is al zwaar), maar 't laadvermogen loopt al snel richting de 2 ton. Geintje is niet alleen vrij prijzig qua bekeuring voor rijden zonder geldig rijbewijs,. maar in geval van ongeluk heb je ook een probleem met je verzekeraar!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #245 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 00:44:59 »
ja baas....

 -hug-

Daar wil je niet mee zitten idd...Heb je een ongeval, een probleem dus, en kan je ook nog alle shit zelf gaan vergoeden. Laat staat dat ook nog je derby op de aanhanger staat en ook wel enigzins beschadigd zal zijn na een gemiddeld ongeval.

Maar eeh ON TOPIC:

111pk doe ik het voor !! Ik ben de 45pk al een beetje aan het ontgroeien geloof ik.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #246 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 06:47:55 »
Ach.. 110 pk is altijd nog veeeeel meer dan mijn gemiddelde 40 :) Maar goed: zoekt en gij zult vinden! Als ie vanaf een bepaald toerental inzakt (kromme), dan weet je dat ie vanaf dat moment ergens geknepen word: Hoogste vermogen word normaliter heel erg hoooog in toeren bereikt,. en 4000 =/= heel hoog... Bij 6 a 7000: ok,.. maar dit? nope.


PS:
Als je alleen B hebt, mag je niet eens met een LEGE oprij-aanhanger rijden: Het gewicht + maxlaadvermogen van de kar komt al heeeel snel boven het gewicht van de auto uit. (en 't is echt altijd: gewicht kar + maximum laadvermogen (ook al is de kar leeg!). Bij een caravan valt t vaak nog wel mee, omdat er maar betrekkelijk weinig geladen mag worden (200 kg laadvermogen is normaal, bij een eigen gewicht van om en nabij de 900kg), maar een ambulance is 'leeg' dan wel lichter (400 kilo is al zwaar), maar 't laadvermogen loopt al snel richting de 2 ton. Geintje is niet alleen vrij prijzig qua bekeuring voor rijden zonder geldig rijbewijs,. maar in geval van ongeluk heb je ook een probleem met je verzekeraar!

ja en ? iedere boerenlul,mag een carravan van 1100 kg met 600kg ardappelen achter zijn corsaatje van 600kg hangen .zolang deze regeling niet klopt ,FUCK DE REGERING -finger-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #247 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 08:15:47 »
Leg uit, dat mag het corsaatje nooit trekken?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #248 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 08:26:15 »
OFF topic:

Elke oude boerenlul zou 't misschien mogen, omdat die allemaal automagisch B+E hebben gekregen,..

Maar dan nog: met B+E mag je die caravan + aardappelen nog niet   trekken..

1) omdat je waarschijnlijk geen 1100 kilo achter een Corsa mag hangen
2) omdat een caravan van 1100 kilo waarschijnlijk geen laadvermogen van 600 kilo heeft
3) een corsa van 600 kilo wel erg kaal is om mee op lange vakantie te gaan (want 600 kilo aardappelen werkt ook een boerenlul niet in een weekendje weg)

Ach.. bij afslag Oosterbeek (je weet wel, van die ontmoetingsplek) worden er op een leuke vakantie-uittocht-dag genoeg caravans van de weg gehaald om even gewogen te worden bij Wegstation Planken-Wambuis...

On-topic maar weer? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #249 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 09:50:58 »
On-topic maar weer? :)

Hebbie ook een uitdraai van de rollenbank?

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #250 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 19:32:58 »
On-topic maar weer? :)

Hebbie ook een uitdraai van de rollenbank?

Tuurlijk...... hoezo? Wil je de grafiek zien?
Derby I (1977)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #251 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 19:35:19 »
Nee tuurlijk niet: we willen ff zien wat voor kleur er daar in de printer zit..








Natuurlijk willen we de grafiek zien!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #252 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 20:01:12 »
Nee tuurlijk niet: we willen ff zien wat voor kleur er daar in de printer zit..








Natuurlijk willen we de grafiek zien!

Komt ie......er zit overigens alleen zwart, rood en blauw in de printer.... -moon-
Derby I (1977)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #253 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 20:11:31 »
Nu nog leesbaar  -naughty-

Wat voor nokkenas zit er in?

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #254 Gepost op: vr, 10 jun 2005, 20:15:37 »
Nu nog leesbaar  -naughty-

Wat voor nokkenas zit er in?

Sorry no can do.....de digi heeft maar 4.0 MP. Er zit een 300 graden nokkenas in volgens Crane Cams. Het was overigens oorspronkelijk een 324, maar die is dus "aangepast" voor straatgebruik.
Derby I (1977)