Auteur Topic: Project [67-SL-75] Derby 1 LS  (gelezen 50957 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #330 Gepost op: do, 28 jul 2005, 22:01:58 »
Ah.. Ja witteveen&Bos ja..

Ik zit niet in de vastgoed hoek.. dus qua werk zal ik je niet zo snel tegen gaan komen dan...

Back-on-topic...

Als ik 't me goed herinner waren er een paar dingetjes waar je (en je buren) niet blij van werden: nOiZe (bre3zah!).

Inlaat word dus aangewerkt,. hoe staat t met de uitlaat?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #331 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 14:44:07 »
Inlaat word dus aangewerkt,. hoe staat t met de uitlaat?

Eerste de inlaat en het Co goed krijgen en daarna Serge lief aankijken om een nieuwe einddemper (groter...lees breder) er eventueel onder te hangen. Geluid wordt natuurlijk ook al minder als de open kelken worden vervangen door de Sorg box.
Gaat echter nog wel wat tijd overheen voordat het zover is. Slow is the way to go....... withstupid
Derby I (1977)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #332 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 14:52:50 »
Inlaat word dus aangewerkt,. hoe staat t met de uitlaat?

Eerste de inlaat en het Co goed krijgen en daarna Serge lief aankijken om een nieuwe einddemper (groter...lees breder) er eventueel onder te hangen. Geluid wordt natuurlijk ook al minder als de open kelken worden vervangen door de Sorg box.
Gaat echter nog wel wat tijd overheen voordat het zover is. Slow is the way to go....... withstupid

Bastuck uitlaat niks voor jou? RVS, 63,5mm diameter en TUV goedgekeurd. Hij maakt een diepe brom bij stationair en als je gas geeft: -loveoud- !!
Geluid is aanwezig maar is niet storend.

Of is 63,5mm iets teveel van het goede?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #333 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 15:56:47 »
Bastuck uitlaat niks voor jou? RVS, 63,5mm diameter en TUV goedgekeurd. Hij maakt een diepe brom bij stationair en als je gas geeft: -loveoud- !!
Geluid is aanwezig maar is niet storend.

Of is 63,5mm iets teveel van het goede?

Is een idee, ik zal eens kijken. Heb je er een in de aanbieding dan?  -dj-
Derby I (1977)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #334 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 17:27:14 »
Nee, maar ik zie ze regelmatig voorbijkomen op Ebay Dld en volgens mij zijn ze nieuw ook niet al te duur.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #335 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 18:07:57 »
en vooral wel even melden dat je ervaring hebt he Michiel.. (zo'n ding hangt dus onder de 1.6 16v Steilheck van M&M)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #336 Gepost op: za, 30 jul 2005, 00:21:24 »
Geluid wordt natuurlijk ook al minder als de open kelken worden vervangen door de Sorg box.
Gaat echter nog wel wat tijd overheen voordat het zover is. Slow is the way to go....... withstupid

Dus de luchtfilterkast past icm de Weber gaskabel?

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #337 Gepost op: za, 30 jul 2005, 10:27:53 »
Dus de luchtfilterkast past icm de Weber gaskabel?

Nog een paar dagen geduld. Eerst nog de veiling op ebay winnen, dan hier krijgen.......ik reken nog op een week voordat ik het kan proberen. -wanker-
Derby I (1977)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #338 Gepost op: za, 30 jul 2005, 10:47:14 »
en vooral wel even melden dat je ervaring hebt he Michiel.. (zo'n ding hangt dus onder de 1.6 16v Steilheck van M&M)

Oja; en ik heb ervaring!  -moon-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #339 Gepost op: za, 30 jul 2005, 10:49:57 »
Plaotje:
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #340 Gepost op: ma, 01 aug 2005, 21:23:46 »
Mooie stukje pijp inderdaad. Het bewijs dat er blijkbaar met een 60 mm Anlage toch nog ruimte is voor een middendemper (of 2)!
Ik zal Ebay eens in de gaten houden waarvoor ze weggaan! Thanks voor de tip! -prut-

Vandaag in ieder geval de Sorg luchtfilterkast gewonnen op Ebay. Eens kijken hoe lang het deze keert duurt voor ik het stuk Alu in handen heb. Wil nog wel eens verschillen zo leert de ervaring. -wanker-
Derby I (1977)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #341 Gepost op: za, 06 aug 2005, 16:34:46 »
Dit is leverbaar door Bastuck:

link

Leveranciers in NL:
  
 
NL-1911ND
Uitgeest/Niederlande
MS Tuning v.o.f., Groot Dorregeest 9
Tel 0031/6270/35206 Fax 0031/251/319402
Email s.maan@ms-tuning.nl
Homepage http://www.ms.tuning.nl
 
NL-2771
NM Boskoop/Niederlande
Rietjens & Beukenkamp, Alfensvaart 15
Tel 0031/172404448 Fax 0031/172404492
Email : Keine
Homepage http://www.British-cars.nl
 
NL-4501JC
Oostburg/Niederlande
Oostburgse Bandenhandel, Oudestad 78
Tel 0031/117453787 Fax 0031/117452292
Email obh@zeelandnet.nl
Homepage http://www.oostburgsebandenhandel.nl
 
NL-5688DP
Oirschot/Niederlande
Mathijssen Technics, Industrieweg 3e
Tel 0031/626/350140 Fax 0031/499/574700
Email info@mathijsentechnics.nl
Homepage http://www.opel-tuning.nl
 
NL-6598
AV Heijen
Profile Tyrecenter Evers, De Groote Heeze 17
Tel 0031/485/51-7880 Fax 0031/485/51-5464
Email : Keine
Homepage : Keine
 
(En of all places  -dj- )
  
NL-9605
PX Hoogezand/Niederlande
EPS (Exhaust Power Supply), Nieuwe Compagnie 23
Tel 0031/598-350335 Fax 0031/598-320402
Email patricia@uitlaten.com
Homepage http://www.uitlaten.com

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #342 Gepost op: za, 06 aug 2005, 16:52:00 »
MS Tuning v.o.f., Groot Dorregeest 9
Tel 0031/6270/35206 Fax 0031/251/319402
Email s.maan@ms-tuning.nl
Homepage http://www.ms.tuning.nl

que??? -uitlachen-
trotse mama!

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #343 Gepost op: wo, 10 aug 2005, 16:20:43 »
Geluid wordt natuurlijk ook al minder als de open kelken worden vervangen door de Sorg box.
Gaat echter nog wel wat tijd overheen voordat het zover is. Slow is the way to go....... withstupid

Dus de luchtfilterkast past icm de Weber gaskabel?

Jep dat "past". Wel een beetje passen en meten, maar het gaat net. -klus-
Ik vraag me alleen af hoe jij de bovenste bevestigingsbouten aandraait daar is werkelijk heeeeeel erg (té?) weinig ruimte (zeker tussen de Webers in).
Heb je de bovenste gaten van de Webers daar doorgeboort en pak je een inbus M6 of........Wat is het geheim van de smid hier? -dunno-
Derby I (1977)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #344 Gepost op: do, 11 aug 2005, 00:48:57 »
Bij mijn carburateurs waren de gaten al doorgeboord. Ik heb er toen voor gekozen om tapeindjes in de kast te zetten met een moertje achter de carbs.
Dit kan ik je echter niet aanraden; je krijgt er geen dop op aan de binnenkant van de carbs.

Jouw idee van inbusboutjes lijkt mij het beste, dan heb je geen ruimte nodig voor een dop, en met zo'n inbus-sleutel (of hoe je die dingen ook noemt) met een bolletje aan het uiteinde moet het geen probleem zijn om alles vast te zetten. Uitboren is dan toch niet eens nodig?

Even off-topic: Zou je misschien een foto kunnen maken van de aansluiting van de carteronluchting in de onderkast?