was eigenlijk eerst olie druk sensor er uit ,starten ,ja er komt een straal olie uit ,druk aanwezig dus .
motor laten lopen en met schroevendraaier op oor luisteren op diverse punten (stetoscoop effect ,je hoort dan alles in het blok).onderblok maar gedaan met een tapeind (was geen lange schroevendraaier aanwezig )
terhoogte van cylinder 1 bij de krukas was dde tik het ergste .
olie van blok af ,carter verwijderd ,gecontroleerd opf de zuiger goed om zat ,jups die zat goed ,drijfstang lagerkap verwijderd ,hmmmzzzz die is ook ok .
kop er af dan maar ,en zuiger gecontroleerd op kantelen ,ook ok .zuiger uit cylinder verwijderd .en speling gecontroleerd op pistonpen lager ,aanwezig .
andere zuiger gepakt met drijfstang (waren er toch 3 vooradig zgan )deze gecontroleerd en ok bevonden .het hele verhaal terug gemonteerd ,met oude pakkingen (waarom nieuw als je eerst zeker van je zaak wilt zijn )
motor starte direct en begon met tikken uit het kleppen werk van de nokkers en stoters .
maar na een driekwartier was dit ook zogoed als weg .
wel begon de motor wat olie te lekken via de koppakking ,dus deze moet wel vervangen worden tzt.