Auteur Topic: Project [VD-29-PX] Polo Van  (gelezen 33170 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #210 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 16:27:46 »
mwoh tot die tijd 3f stok er in  :)

Ligt op het schap!  -thumbsup-  :)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #211 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 17:04:51 »
???????
hoezo dan geen verandering van motorloop op cylinder 3 als bougie kabel getrokken wordt

Waarschijnlijk een gare bougiekabel.Ik heb nieuwe besteld maar die zijn pas dinsdag binnen.

Rommel rommel pruts pruts aan de b.kabel, hé nou loopt ie wel op 4 cilinders. Soms moet je niet te moeilijk denken  :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #212 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 17:26:59 »
ke ,had nog aan michiel gevraagd of ie de bougies vervangen had  -prut- .
nouja beter zo dan dat je erachter komt als de kop er af is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #213 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 18:08:38 »
Klopt, bougies zijn vervangen maar de kabels niet  -wanker-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #214 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 19:30:00 »
Jeej!

Nou heb ik een setje over, wie biedt?  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #215 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 00:01:21 »
Da's niet duur...

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #216 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 14:05:16 »


-prut-

Word nog een leuk klusje om die wielen er onder te zetten... De adapters van 4x100 naar 5x130 zijn 20mm dik. Dit betekent dat je dan op een ET-waarde van 32,2 uitkomt.. Dit gaat dus niet passen onder een steilheck.
Waarschijnlijk gaan we de naven / remtrommels omboren en dan met 5x130 spoorverbreders van 5 of 10mm dik de ET-waarde aanpassen.
Zit je alleen nog met de centreerringen. Die heb ik nog niet gevonden.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #217 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 15:10:05 »
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?

in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?


Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.

Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #218 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 15:14:11 »
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?

in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?


Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.

Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..

van horen zeggen dat 20mm de minimale aanbevolen dikte is....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #219 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 20:24:31 »
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?

in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?


Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.

Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..

van horen zeggen dat 20mm de minimale aanbevolen dikte is....

tja, dat ligt natuurlijk nogal aan de gebruikte materialen..

maar goed: als 20mm het minimum is.. dan wordt t omboren.. (qudt klus),. aan de andere kant: eenmaal op porsche steek, heb je de keuze uit alleen maar vette (en dure) velgen..

Fuchs, Cup III, Gullydeckels, turbo's, C2's, reserve-wieltjes. weet ik veel hoe ze allemaal heten: d'r zit weinig lelijks bij.. (turbo's vind ik persoonlijk heel lelijk wegens het niet symetrische design)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #220 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 22:49:14 »
Citaat
dan wordt t omboren.. (qudt klus),.


Maar dat LATEN we dan ook doen hè  :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #221 Gepost op: ma, 24 jul 2006, 23:46:02 »
op de verdeeltafel!!

Eenmaal goed uitklokken en een kind kan de was doen, mits je je hoofd er een beetje bij houdt.

Vette velgen hoor! gaat er heel goed uit zien.

P.S. voor welke wagen?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #222 Gepost op: di, 25 jul 2006, 11:39:50 »
maar goed: als 20mm het minimum is.. dan wordt t omboren.. (qudt klus),. aan de andere kant: eenmaal op porsche steek, heb je de keuze uit alleen maar vette (en dure) velgen..

Fuchs, Cup III, Gullydeckels, turbo's, C2's, reserve-wieltjes. weet ik veel hoe ze allemaal heten: d'r zit weinig lelijks bij.. (turbo's vind ik persoonlijk heel lelijk wegens het niet symetrische design)..

de prijzen van meeste porschevelgen vallen 2dehands best mee, maar de banden zijn dan ook nog eens zo duur, omdat porsche vooral 16" velgen heeft




Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #223 Gepost op: wo, 16 aug 2006, 20:59:53 »
Hallo is er nog nieuws uit Den Haag?
Heb al een tijdje niks meer gehoord van jullie... :(

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #224 Gepost op: wo, 16 aug 2006, 21:22:50 »
Laatste nieuws is dat de nieuwe velgen op het schap liggen. Ze moeten ff beetje gefixt worden door de velgendokter, vervolgens gestraalt en gecoat en dan dmv adapters dr op.

Spuitwerk blijft nog ff achterwege totdat de Derby is gedaan. We vonden het wel zo eerlijk dat ie achteraan in het rijtje moest sluiten. Maar goed, vooralsnog ziet ie er goed uit en brengt ie me dagelijks naar mn werk op en neer.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen