Je raadt het niet... Het CBR1000 pompje tikte wel maar pompte niet. Exit pompje dus.
Nu tracht ik voor het QH pompje dat Serge aanraadde te gaan.
@ Serge: bel ik met de Brezan, kost dat pompje Euro 86,87 inclusief BTW. Bel ik met de Cartal, kost dat zelfde pompje Euro 65,39 inclusief BTW. De Cartal man meldde overigens dat ik beter de Quinton Hazell QFP173E kon nemen. Deze zou 0,2 bar leveren en zou geschikt zijn voor auto's tot 100 pk. Vond het een beetje een frappante inschaling, maargoed. De Quinton Hazell QFP171E zou voor auto's tot 60 pk zijn en er ze konden niet vinden hoeveel druk die zou leveren. Moet nog uitvinden of die pomp net als een motorfiets pompje direct op de flotterkamers kan worden aangesloten of dat deze zoals bij auto's te doen gebruikelijk is een retourleiding nodig heeft. Zal het laatste wel zijn. Ach: bij 0,2 bar kan ik nog experimenteren ook.
Inmiddels zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd bij de garage (want zelf geen tijd):
Nokkenas op het bovenste dode punt (op “0”) gezet ten opzichte van de krukas (dat betekende de nokkenas meer "voor" of "vroeger" zetten)
Controleren of de kleppen de zuiger niet raken (want de kop is 1,7 mm extreem gevlakt voor hogere compressie)
4 x wielen balanceren
Oliekoeler thermostaatring tussen blok & filter uit halen ter controle of dat invloed heeft op de oliedruk
Carter ontluchterfiltertje bij de aanzuigkelken van de carburateurs zetten met een tierapje
Nog te doen bij de garage:
Benzinepomp wisselen voor een lage druk pomp.
Wij gaan vrolijk door en houden u op de hoogte...
Groet, Jan.