Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 161043 keer)

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #240 Gepost op: ma, 20 jun 2005, 20:22:36 »
-angry-
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #241 Gepost op: ma, 20 jun 2005, 21:12:54 »
@ Niels;

 -hug-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #242 Gepost op: di, 21 jun 2005, 07:44:38 »
als ie licht geeft, zal t toch wel de dynamo zijn?


Jan: Hoe bevalt t zo? In Amsterdam centrum zal t nog niet zoveel schelen (snelheid op de grachten gordels ligt over t algemeen niet zo heel hoog)... maar als je via zo'n kort invoegstrookje de A10 op schiet (bult op), dan moet die snelheidsmeternaald toch wel erg vlotjes naar illegale snelheden schieten?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #243 Gepost op: di, 21 jun 2005, 08:04:27 »
Nouwwwww: het wil wel ja...

Gisteravond inderdaad ff een invoegstrookje A-10 op gepakt met warme motor en ramen open voor het betere genieten.

Met alle plezier toen niet zo op de snelheidsmeter gelet. Veel aandacht ging eigenlijk naar de toerenteller.

Op de ringweg zat ik toen inderdaad enigszins boven de 100. Ik vond het al zo frappant dat ik zo soepeltjes door naar de meest linkse baan ging.

Tunnels en viaducten krijgen met die acoustiek ineens een hele andere beleving...

Minpuntje is dat de carburateurs zich graag zelfstandig willen maken ten opzichte van de inlaatslangen. Heb nu 3x de slangklemmen vast moeten zetten omdat ze er zich steeds uit wurmen. Loopt dan ineens niet zo goed meer.

Ik schaar dat onder het hoofdstuk "kinderziekten". Voor zover ik zie zijn  er 2 mogelijke oplossingen:
1. wat langere slangen, of
2. hartafstand van de twee buitenste carbs net als de twee binnenste carbs exact voor de inlaatstruts zetten

Zie het wel komend weekend bij Serge tijdens het fijn afstellen.

Ik heb al wat ideeen voor een low budget inlaatfilterkastje: dat moet jou ook wel aanspreken denk ik?

@ Nielzzz: hartstikke bedankt voor het oppikken van de startmotor, het geld is al onderweg.

Groet, Jan.




Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #244 Gepost op: di, 21 jun 2005, 18:40:19 »
Niks te danken...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #245 Gepost op: di, 21 jun 2005, 18:42:46 »
Nog een handigheidje tegen het loswrikken van carbs:

steuntjes maken van de carbs naar de kop: willen ze misschien wel  'naar achteren' maar kunnen ze het niet.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #246 Gepost op: di, 21 jun 2005, 19:33:24 »
wordt zondag opgelost
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #247 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:17:49 »
@ Serge: klasse, bedankt alvast. Na rijden/voelen en inspecteren zijn er ook nog een paar andere kleinigheden die we zondag nog even moeten meepakken. Heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen. Zie je zondagochtend: als je wilt, kan ik nog vroeger komen.

Gisteren bandjes op de 14" laten leggen: het zijn uiteindelijk toch de Pirelli's geworden.

Foto van de wieltjes voor ze gemonteerd waren:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #248 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:18:32 »
Ook het reservewiel past prima:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #249 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:19:35 »
Zo ziet het er nu dus uit van de buitenkant:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #250 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:20:23 »
Dit setje gaat de garage in voor in de winter:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #251 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:22:17 »
Hier het vergelijk tussen standaard wielen en Pirelli wielen:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #252 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:28:23 »
Nu moet ik dus heel voorzichtig rijden om niet die gele streep op het loopvlak en die "haartjes" te beschadigen.....

Zonder gekheid: het rijdt echt lekker. Gelukkig loopt er niets aan.

Afgezien van het feit dat het wat zwaarder stuurt bij lage snelheden zijn ze een stuk stiller wat afrolgeluid betreft dan ik verwachtte.

Groet, Jan.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #253 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:29:02 »
Netjes!
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #254 Gepost op: do, 23 jun 2005, 08:30:29 »
Yep: goed voorbeeld doet goed volgen, he?  -prut-

Welke bandenspanning rijd jij?