Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 161045 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #270 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 14:17:07 »
Ga wel voor de Varta.

Ik heb prima ervaringen met Wilco. Zien er ook mooier uit (zijn namelijk zwart).
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #271 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 14:57:23 »
Laat mij de kleur van m'n accu mij nou net geen k*t kunnen schelen..

Zolang er geen Kwikflut op staat vind ik t prima :) (Centurion)
Ook de dealert verkoopt accu's (van VW, of van Continental), maar of die prijzen concurrerend zijn?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #272 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 18:39:55 »
acu hoeft niet zwaarder en dynamo ook niet ,gaat alleen om startmotor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #273 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 23:02:30 »
@Jaap, Paul, Michiel, Serge: bedankt voor de bijdragen.

@ Jaap: kijk, daar hou ik nou van. Lekker duidelijk. Zelfs ik begrijp het nu. Morgenochtend dus dieselstartmotor afhalen bij Niels en me voorlopig dus niet druk maken om de accu.

Morgenmiddag weer sleutelen aan mijn achterkoni's/Salzmann domlagers en de hele rest van de sleutellijst voor het netjes afwerken.

Zondag bij Serge langs om de puntjes op de i te zetten: motorfijnafstelling en nog wat dingetjes.

Groet, Jan.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #274 Gepost op: zo, 26 jun 2005, 20:36:29 »
zow was weer een stevig vdagje schroeven ,maar jan is blij en niels is nog steeds trager dan mij ondanks wielspin  -naughty-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #275 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 07:58:15 »
Zondag bij Serge langs geweest voor het "fine tunen". Na een weekje gereden te hebben om de boel een beetje te laten "zetten" en te evalueren waren er wat aandachtspuntjes, zoals onder andere een startmotor die te klein was gebleken voor de hogere compressie.

Verzamelen bij familie Pot met als welkomstritueel de achterbakhandel beneden op de parkeerplaats. Van heinde en verre kwamen 86c'ers toegestroomd om onderdelen uit te wisselen die op een eerder tijdstip waren aangekocht/verkocht.

Na koffie en gezelligheid was het sleuteltijd. Achter Serge en Niels aan naar Serge's werkplaats. Voor mij een Polo (ik noem geen namen) met uitlaatknallen onschuldige omstanders de stuipen op het lijf zien jagen.

Een andere originele was om twee coupeetjes zonder snelheid te verminderen "zig-zag" een rotonde te zien nemen.

Verder natuurlijk de gebruikelijke stoplicht optrek competities aanschouwd (van vrij dichtbij).

Toen aangeland in de werkplaats. Zonder tijd te verliezen ging de neus van Polo 1000 omhoog, ging de motorkap open, ging er een Serge in en vlogen er vervolgens als in een tekenfilm links en rechts onderdelen uit.

Multicarbset eraf, onbekrachtigde rempomp eruit, startmotor eruit.

Hieronder de standaard startmotor voor een 1.000 cc motor naast een 1,4 1W diesel startmotor: zoek de 10 verschillen...




Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #276 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:08:21 »
Toen de diesel startmotor was gemonteerd, was het tijd voor het rijker zetten van de multicarbs.

Demontage leerde dat de hoofdsproeiers 200 waren en dat deze Keihin's niet in hoogte verstelbare naalden hebben.

Opboren van de sproeiers ging niet, omdat het juiste boortje er niet was, dus hebben we de niet verstelbare naalden omhoog gezet met een vulringetje.

Hier een foto van de multicarbs met open vlotterkamers. Linksmidden en onder bij het plastic poppetje liggen de sproeiers.




Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #277 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:10:47 »
Hier een foto van de gasschuif met vacuum membraan, gasschuif veer en de sproeiernaald.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #278 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:23:00 »
Vervolgens even een tijdsprong van een aantal uren met:

- veel gefoeter op het inbouwen van de rembekrachtiger
- nog meer gefoeter op het inbouwen van de pedalenset
- nog veel meer gefoeter op het ontluchten van de achterremmen waarbij (natuurlijk) de nippeltjes afbraken
- het zonder gefoeter bouwen van de twee steuntjes om tussen de kop en het multicarbs rek voor stevigheid te zorgen.

Dit alles gecompenseerd met een hoop humor uit onderandere de achterhoek, cola van de locale snackbar en kersen plus aardbeien van de locale boerderie.

Hier een foto van de meester die de carbs synchroon zet en de fijnafstelling doet.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #279 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:23:49 »
Een foto van de waarden na afstellen:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #280 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:25:13 »
Nog even het beugeltje tussen motor en facherkrummer vastzetten:

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #281 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 08:35:09 »
En nog even een foto voor Wendy en Tara, zodat ze ook eens het gezicht van Serge zien.

Dit om te voorkomen dat het volgende gesprek met Tara in de toekomst als volgt zal lopen:

Tara, hoe ziet je vader eruit?
"Mijn Pappa ziet eruit als een Polo met twee benen eronderuit". -uitlachen-

Affijn, alle gekheid op een stokje: toen was het tijd voor een proefrit..... Niels reed mee en uitte op z'n achterhoeks "zoohee, dat wil wel".

Het wil inderdaad nu wel: het scheelt enorm nu de motor rijker staat. Pakt veel beter op, trekt zonder inhouden door EN remt als een tierelier vergeleken met mijn eerdere onbekrachtigde remmetjes.

Serge: hartstikke bedankt voor het Denemarken prepareren van mijn Polo.

Wendy: hartstikke bedankt voor het lenen van je echtgenote.

Denemarken: here we come!!

Groet, Jan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #282 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 09:24:44 »
OP de bank ermee!

:)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #283 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 11:15:55 »
Hey Jaap: ik zag jouw blokje ook nog staan met 1:11?

Toen we ff aan het stoplichtsprinten waren, kon ik Serge bijhouden, maar niet inhalen.

Ik denk dat ik toch nog wat teveel oranje vlak vrees heb...

Ben ook wel benieuwd wat de waarden zijn: is er een rollenbank in Denemarken?

Groet, Jan.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #284 Gepost op: ma, 27 jun 2005, 11:35:49 »
Jep, rollenbank op het meeting-terrein...