Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 150116 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #480 Gepost op: wo, 02 nov 2005, 14:49:14 »
Heb'm nog niet over de gracht gejaagd.

Wil'm eerst uitlijnen en dan proberen.

Voor kosten moet je maar bellen met Marc Holthuis: zat bij mij in de prijs van het hele pakket met Eibachs.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #481 Gepost op: do, 03 nov 2005, 09:31:29 »
Ik blijf het nog steeds een raar verhaal vinden...

Zoals je op deze foto kunt zien rust (volgens mij) alles op het onderste gedeelte van de domlager (links is ori en rechts Salzman):



Dus dan lijkt het mij dat die borgring niet zo veel te lijden heeft....
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #482 Gepost op: ma, 07 nov 2005, 21:15:03 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #483 Gepost op: ma, 07 nov 2005, 21:39:13 »
@ Michiel: van onder naar boven gekeken. Veerpoot, onderste veerschotel, veer, bovenste veerschotel, moer op de zuigerstang van de schokbreker. Die moer drukt tegen de uniball. Kijk even in je Salzmann inbouwhandleiding: je ziet dat de originele bovenste veerschotel nog bovenop je veer gaat en dat de veer onder spanning wordt gehouden met de vreemde afgedraaide moer van Salzmann. Resultaat: alle druk staat op de uniball en de asymmetrische bus waarin die uniball zit drukt met alle macht tegen die borgplaat aan. Borgplaat heeft dus wel degelijk veel te leiden. Bel anders maar even met Marc van Suspension center: misschien dat die het beter kan uitleggen. Het duurde bij mij ook even voordat ik het geloven kon.

@ Serge: Bbbbbbbbbbblllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnggggggggggggggggg
g!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  -uitlachen-  Lach me rot: zometeen is het gewoon zonde om die kap eroverheen te zetten. Talking about die kap: die heb ik niet eens...

F.ck: ik wil die flachschiebers NU! De postbode komt ze maar niet brengen....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #484 Gepost op: zo, 13 nov 2005, 21:14:25 »
Weer een stapje dichterbij de ABU Zzzennnnnnn: de carburateurs zijn binnen!

Nu de gekochte carbs op de juiste centerdistance zetten en dan het spruitstuk laten lassen.

Spruitstuk wordt waarschijnlijk RVS, hopelijk rechtdoor vanaf de inlaatkanalen.

Ook moet er dan nog een airbox komen, maar dat is van latere zorg.

Volgens de ABU inlaatspruitstukpakking is de centerdistance 82 mm voor alle carbs onderling.

Mijn eerdere vragen over blokhoek en dergelijke waren omdat dit semi downdraft carbs zijn. Bij nameten (meten is weten) bleek dat ze 45 graden naar beneden gericht staan. De 40 mm CV Keihins die ik nu op de ABD rijd bleken bij nameten 35 graden naar beneden gericht te zijn, dus als het even meezit dan kan ik het inlaatspruitstuk vanaf de kop recht naar achteren laten komen. Scheelt weer complexiteit bij het maken van het spruitstuk.

Hier een plaatje van de Keihin site.

Groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #485 Gepost op: ma, 14 nov 2005, 01:18:42 »
Netjes!!!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #486 Gepost op: wo, 16 nov 2005, 19:59:10 »
goed bezig

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #487 Gepost op: do, 17 nov 2005, 13:34:44 »
ik zeg 500 euro
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #488 Gepost op: do, 17 nov 2005, 15:04:22 »
@ Serge:  -naughty- Dan zeg ik: als je mazzel hebt en een hele goeie deal vindt.

Prijzen varieren tussen 350,- voor afgetrapte kippenhokken en (ja, echt) 880,- voor een set waar een aantal enthousiaste bieders mekaar afbluffen...

Nieuwprijs voor een set van 4 ligt rond de Euro 1.750,-

Misschien heb ik binnenkort wel een goeie set tekoop: het zal wel weer raak zijn geweest met mijn Ebay benadering.... -moon-

Nu maar hopen dat ze echt zo heftig zijn als men zegt, anders baal ik.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #489 Gepost op: do, 24 nov 2005, 13:02:47 »
Yyyessss: ze zijn binnen!!!!

Keihin FCR 39 flatslides.

Deze carburateurs worden normaalgesproken gebruikt in de superbike racerij.

Ze zouden er dus voor moeten zorgen dat de motor meer vermogen levert dan met de CV carbs.

Nu begint het hele verhaal met het inlaatspruitstuk en de airbox.

Zodra die klaar zijn, kan de hele handel naar Serge toe om af- en in te bouwen.

Hier wat pics:

Kopkant.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #490 Gepost op: do, 24 nov 2005, 13:04:30 »
Bovenkant.

De electrische draadjes zijn van een microschakelaar en een verrijkingsventiel.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #491 Gepost op: do, 24 nov 2005, 13:05:19 »
Airbox kant.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #492 Gepost op: do, 24 nov 2005, 14:37:40 »
Ziet er Zennnn uit Jan!  -thumbsup-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #493 Gepost op: do, 24 nov 2005, 18:17:28 »
Schiet nou eens op Jan...  -klus-


 -moon-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #494 Gepost op: vr, 25 nov 2005, 08:31:40 »
@ Thomas:  -prut-  Liever gisteren dan vandaag zoals je begrijpt.

Ben helaas van andere mensen afhankelijk.  -boehoe-

Ik doe mijn uiterste best om het snel te regelen.  -klus-

Groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"