Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 149818 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #525 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 21:56:13 »
Als de beugeltjes er weer in zitten past het kastje weer.
Mijn accubak is net zo groot. Hij is niets dieper alleen vierkanter en breder.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #526 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 22:02:02 »
Ik hoor je 't zeggen:




HEEEERLIJK!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.897
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #527 Gepost op: di, 10 jan 2006, 09:33:18 »
mooie foto reportage.
het ziet er weer netjes uit. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #528 Gepost op: di, 10 jan 2006, 18:24:23 »
Onderaanzicht van het chinese doorgeefluik met de chefkok:



Waarom niet zo gelaten?

Meer lucht dus sneller...  -naughty-




Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #529 Gepost op: di, 10 jan 2006, 19:20:14 »
@ Thomas: nog sneller?  -naughty-

Nu met de koude lucht gaat ie toch al zo hard...

Probeer maar weer even op Nunspeet... (niet weer de kit inhalen op een parallelweggetje, ok?)

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #530 Gepost op: za, 14 jan 2006, 22:05:17 »
Jan, je zocht een pan?
Push the button.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #531 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 11:04:44 »
prijs is leuk ,maar5 ik schroef hem er niet onder,past niet op abu ivm diepte
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #532 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 17:44:03 »
prijs is leuk ,maar5 ik schroef hem er niet onder,past niet op abu ivm diepte

oliepomp slurfje overzetten werkt ook niet dan?

(Bij ABD gaat dat prima)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #533 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 17:53:28 »
dan heb je 3,3liter olie ipv 4.5 carterinhoud .is niet voor niks die hoeveelheid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #534 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 19:57:45 »
En in combi met oliekoeler?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #535 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 20:07:12 »
zou kunnen ,maar je krukas ligt nu wel dichter en dieper in je olie te slaan ,wat niet echt bevordelijk is met een 1.3 carter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #536 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 20:09:28 »
waardoor je dus meer lucht in je olie slaat.dus je olie druk daalt op hogere toeren ......................................
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #537 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 21:05:15 »
Precies: inhoud is 1 van de belangrijker dingen.

Vroeg me gewoon af of t uberhaupt ging passen kruk-as-gewijs.

De carterpannen worden steeds maar groter, omdat daarmee de onderhoudsinterval omhoog kan: grotere inhoud = langere levensduur.

Is onderandere ook 1 van de dingen waardoor een oliekoeler zelfs op de meest ongustige plaats toch een verbetering van je smering kan betekenen: ipv 3.3 liter vulhoeveelheid ga je met een koeler al snel naar 4.x liter. Das dus ruim 33 % toename aan inhoud = langere levensduur.

(dit effect is ook 1 van de redenen dat een microfilter-installatie voor 'langzamere achteruitgang van oliekwaliteit' zorgt. Dus niet eens zozeer door t filteren zelf, maar puur door de toegenomen inhoud).

Fijn-filter
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #538 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 21:23:56 »
helaas ,als je motor uit staat stroomt de olie uit je koeler je carter in .dus als je een olie koeler achteraf monteert ,de inhoud van de koeler extra in je carter doen .
bouw gewijs kan het ,maar je krijgt problemen met je olie druk op hoge toeren met een 1.3 carter.1.6 krukas is ook forser dan die van een 1.3
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #539 Gepost op: ma, 16 jan 2006, 08:02:59 »
Allemaal dank voor het meedenken met de ribsafe alu carterpan: ik heb door dat het niet zo eenvoudig is als ik in eerste instantie dacht en laat dat dus voorlopig even varen.

Oja: Golf GTI 1 oliekoeler met thermostatische Adapterplatte en de juiste aansluitingen ligt ook klaar voor de ABU.

Het microfilter lijkt mij ook wel wat, maar dat kan achteraf nog wel denk ik? Eerst maar eens even zorgen dat het allemaal goed en mooi loopt.

Stappenplan:

- het spruitstuk
- de ABU inbouw met Serge
- de motorfiets race carbs afregelen (wordt denk ik wel hoofdpijn omdat er nog niet een persoon in ons forum is die daar ervaring mee heeft)
- 4 x K&N enkelfiltertje erop
- airbox laten lassen zodat ik koude lucht aanvoer vanaf de grille kan regelen.

Hopelijk binnenkort in dit topic bij u in de buurt....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"