Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 149067 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #540 Gepost op: ma, 16 jan 2006, 19:22:51 »
ervaring met deze carbs niet nee ,maar het gevoel er voor wel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #541 Gepost op: di, 17 jan 2006, 07:37:21 »
@ Serge:  -prut-  -klus-
"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #542 Gepost op: di, 17 jan 2006, 10:15:38 »
helaas ,als je motor uit staat stroomt de olie uit je koeler je carter in .dus als je een olie koeler achteraf monteert ,de inhoud van de koeler extra in je carter doen .

Als je de oliekoeler met de aansluitingen naar boven monteerd, dan blijft de olie er gewoon in staan.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #543 Gepost op: wo, 18 jan 2006, 20:15:25 »
Handig met olie verversen.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #544 Gepost op: wo, 18 jan 2006, 20:25:38 »
daarom monteer ik de slangen zijwaarts .tenminste alle olie eruit bij een wissel  -prut-  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #545 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:10:14 »
Hhhhhhhhhhhheeeeeeeeeehhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhh......

EINDELIJK het spruitstuk van RVS binnen...

Bij afhalen was het nog heet van het lassen en boren, dus er was geen tijd meer om het even een zuurbadje te geven, maargoed, dat nam ik op de koop toe. Bling is minder belangrijk dan functionaliteit. Bovendien: zodra het spruitstuk tussen de ABU kop en de FCR's zit, zie je het toch bijnan niet meer.

Hier snel ff een paar fotootjes: inmiddels heb ik alle spullen reeds bij Serge en Wendy afgeleverd alwaar het hele verhaal samengebouwd wordt.

Hier een foto van het spruitstuk: het vacuum pijpje zit nog niet op de buis van cylinder 4. Tien minuten later wel.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #546 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:13:16 »
De voornaamste reden waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren was het feit dat er een "zigzag" in de inlaatkanalen van cylinders 1 en 4 moest om een goede flow te kunnen verwachten.

Hier een detailopname.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #547 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:15:47 »
Hier een uitbeelding van hoe het zometeen bij Serge samengebouwd gaat worden.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #548 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:20:43 »
Zoals te zien is, heb ik gekozen voor de originele inlaatstruts van de FCR's (rubber op metalen flensen), omdat ik absoluut wilde voorkomen dat de motor valse lucht zou aanzuigen of dat de boel niet goed vast zou zitten.

In een later stadium komt er namelijk een airbox op, zodat ik koude lucht van bij de grille naar de carbs kan leiden. Tot dat de airbox gelast is, ga ik met 4 enkele K&N's rijden zodat ik wel op gefilterde lucht rijd.

De grote uitdaging was om de afstand tussen carbs en kop zo klein mogelijk te krijgen terwijl de flow goed moest blijven maar de oliedruksensor er nog wel tussen kon.

Onderaanzicht:



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #549 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:22:39 »
Ik zei bovenaanzicht:
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #550 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:24:13 »
Hier is te zien dat het vele passen en meten een redelijk resultaat heeft geleverd: het oliedruksensortje kan er net mooi tussen.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #551 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 00:27:26 »
En tot slot nog even eentje van de zijkant.

Zodra alle inbusbouten erin zitten zal het allemaal nog wel wat krapper worden, maar het zou allemaal net mooi moeten passen.

Nu maar afwachten of deze flachschiebers en de ABU ook nog goed willen samenwerken onder de motorkap...

Binnenkort op dit project bij u in de buurt: foto's van de ingebouwde ABU en een relaas over of het ook nog een beetje lopen wil.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #552 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 08:12:22 »
Ziet er donders goed uit Jan: Net laswerk.
Had geen idee dat die flachschiebers zo'n Battleship galactica uitstraling hebben.

Oliedruksensor is van te voren natuurlijk wel getest en gecontroleerd he? Daar kom je straks am-me-nooit-nie meer aan met je vingertjes!?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #553 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 11:39:59 »
-hitit-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #554 Gepost op: ma, 30 jan 2006, 14:47:02 »
Wow! Ziet er netjes uit.
Praatjes vullen geen peekaatjes