Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 149064 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #585 Gepost op: do, 16 feb 2006, 23:46:49 »
Zo: "de rooie" is weer in de stad en Jan is dichter bij de Zzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnn status...

Wat een geluid die flachschiebers: heel apart! Net alsof al je hydrostoters zonder olie staan: het klappert dat het een lust is. Bij gasgeven hoor je een soort sissende turbo fluittoon: best grappig.

Samen met Serge vanavond nog even geprobeerd dmv het veranderen van de vlotterstanden het stationairprobleem op te lossen, maar het mocht niet baten.

Verder klinkt alles goed, dus na een korte proefrit en het volgooien met super benzine (want verhoogde compressie) de terugreis begonnen.

Keurig voor het inrijden onder de 3.000 rpm gebleven en afwisselend gereden.

Op de snelweg nadat de motor warmer was gekeken of de oliedruk in orde was: deze bleef tussen de 3 en 7 op mijn Equus metertje staan. Het oliedrukmetertje was zo blij dat het na 10' het lampje van de tellernaald uitdeed, zodat ik practisch niet kon zien waar die stond. Waarschijnlijk is het een zogenaamde "stealth naald"...

Serge had de temperatuursensor in de kop gezet: deze zat bij de ABD in de olie aftapplug. Ook de temperatuur heb ik scherp in de gaten gehouden: deze bleef keurig rond de 80 Celsius want ik reed zo rustig als een natte krant en Serge heeft mijn thermostatisch geregelde GTI 1 oliekoeler ingebouwd. Geen overbodige luxe bij meer vermogen.

Toen ik net wegreed kwamen de wolken rook onder de motorkap vandaan: alles was natuurlijk nog vers en tijdens het vullen van alle vloeistoffen was er eea over warm wordende delen gegaan.

In het licht van mijn achteruitrijlamp zag ik donkere wolken toen ik de garage uit rangeerde: een tikje te rijk misschien door een verkeerde sproeiersetting? Affijn: beter te rijk dan te arm bij het inrijden denk ik dan maar.

Dit weekend ga ik naar de motorbeurs in Utrecht en daar zoek ik een tuner op die zelf rollenbanken bouwt. Naar verluidt heeft hij zowel de expertise in huis voor Keihin FCR's alswel voor auto afstellingen. Hij zou dus wel eens de aangewezen persoon kunnen zijn om "de rooie" goed af te stellen.

Morgen even proberen een fotootje te nemen en te plaatsen, want vanavond was het te donker en te koud.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #586 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 00:00:15 »
Hier nog iemand die ook zeer benieuwd is

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #587 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 10:23:56 »
me 3 !  -naughty-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #588 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 13:36:28 »

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #589 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 13:39:22 »
Kan mij niets meer schelen, die ABD is er nu toch al uit.  -nana-


Nee hoor Jan, ben ook benieuwd.  -klus-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #590 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 19:07:15 »
Hier nóg iemand die zekers benieuwd is waar dit allemaal in gaat resulteren -klus- -sturen-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #591 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 19:23:49 »
spannend

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #592 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 19:29:02 »
denk dat dat wel goed komt ,bij stationair blaast hij al stevig uit de pijp
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #593 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 23:26:24 »
Zo: daar gaan we dan. Hier even wat pics van de ABU die nog niet Zzzzzzzzzennnnnnnnnn is, maar hopelijk na een sessie met de Keihin FCR professor wel.

Links onderin zie je nog net de twee slangen van de GTI 1 oliekoeler die nu naast de dieselradiateur zit. Het wordt zometeen een hele uitdaging om er nog bij de grille een koude lucht aanvoer voor de airbox tussen te krijgen.

Serge is nog bezig het aluminium kleppendeksel en een bijpassende oliedop te regelen.

Heeft er nog iemand zo'n aluminium Opel oliedop met goede afdichtring die past op het kleppendeksel van een Polo?



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #594 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 23:26:54 »
Nog een...

Hier is te zien dat de Keihin FCR's (flachschiebers) die "semi downdraft" zijn (en dus onder ongeveer 45 graden naar beneden spuiten) een tikkie naar achteren hangen.

Volgens een Keihin verkoper in Duitsland kunnen de FCR's ongeveer + of - 15 graden ten opzichte van horizontaal hebben dus dat zou niet het probleem moeten zijn.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #595 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 23:27:26 »
Nog een waar de achteroverhanghoek wat duidelijker te zien is.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #596 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 23:28:01 »
Nog een met voor de kenners een MS verstelbare vliegwielpoulie.

Ook het zeer kwijtraakbare carterontluchtfiltertje zit er nog.

Dat is zo'n ding dat tijdens het rijden onder je auto "KAPLOEKKK" doet en als je dan heel snel reageert kun je hem nog net in je achteruitkijkspiegel zien wegstuiteren.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #597 Gepost op: vr, 17 feb 2006, 23:28:45 »
En de laatste voordat ik het koud kreeg....
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #598 Gepost op: za, 18 feb 2006, 06:42:03 »
he slavergietgeheugen ,je hebt al een selten oliedop gekregen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #599 Gepost op: za, 18 feb 2006, 07:59:18 »
Nog een met voor de kenners een MS verstelbare vliegwielpoulie.

Ook het zeer kwijtraakbare carterontluchtfiltertje zit er nog.

Dat is zo'n ding dat tijdens het rijden onder je auto "KAPLOEKKK" doet en als je dan heel snel reageert kun je hem nog net in je achteruitkijkspiegel zien wegstuiteren.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken