@ Gert: Dat kun je wel zeggen ja.
Also: de flachschiebers die er bij mij op zitten hebben een speciaal systeem om dips uit de powercurve te halen bij de motorfiets waar deze op horen.
Het werkt als een soort injectiesysteem. Op de as die de gaskleppen bedient zit een mircoswitch die de ECU van de motorfiets de gasstand doorgeeft. In het gebied waar de twee mechanische acceleratiepompen uitgewerkt zijn maar onder deellast wel extra benzine ingespoten moet worden zet de ECU een klep open die benzinedruk direct vanaf de benzinepomp naar de acceleratieinjectoren leidt.
Ruud Fredriks vertelde mij dat deze klep op "altijd open" staat tenzij signaal van de ECU deze sluit. Resultaat wanneer je deze klep niet aansluit: de acceleratie injectoren spuiten continu benzine in alsof je de twee mechanische acceleratiepompen van de flachschieberbank bedient.
Vanmorgen dus dat hele electrische systeem eraf gehaald en de leidingen vanaf de benzinepomp naar de acceleratieinjectoren afgedopt.
Starten: lopen. Nu ben ik in staat de ABU slecht stationair te laten lopen. Het probleem van op hol slaan is er helaas nog.
Meteen even nieuwe bougiekabels, rotorkap en rotor geinstalleerd.
Mijn nieuwste zorg is dat ik wel vind dat de motor enorm veel lawaai maakt. Er komt een hoop getik, geklapper en geknetter vanuit het blok. Een deel komt van de flachschiebers, een deel lijkt uit het motorblok te komen.
Net even met Serge gebeld over wat het kan zijn. Oliedruk is goed, olietemp is goed. Het geluid zou dus normaalgesproken niet van kapotlopende lagerschalen moeten zijn. Olie is wel zwart na pak'm beet 60 km en dat verbaasde mij met een totaal gereviseerde motor.
Dinsdagochtend neem ik dan maar de gok (op hoop van zegen) de 200 km naar Goes aan te vangen om de carbs af te laten stellen.
Misschien is het dat ik nog vertrouwen moet opbouwen in het motorblok, maar het is wel zenuwslopend te weten dat bij Tovami de auto vastgezet wordt op een rollenbank en dat de kraan helemaal opengaat om de boel af te stellen. Als de ABU dan niet goed is zal dat waarschijnlijk een van de laatste dingen zijn die het blok doet.
Maargoed: laten we de moed erin houden. Ik zit met de FCR's nou eenmaal in een onontgonnen gebied want bij mijn weten is er niet nog een Polo die daarmee rondrijdt.
Als het allemaal goed gaat dinsdag zal ik wel foto's/filmpjes maken en die hier posten.
Suggesties/ideeen zijn welkom. Groet, Jan.