Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 147262 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #690 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 09:08:56 »
langste post ooit???

Ziet er geweldig uit! Ben erg benieuwd naar het motorgedrag van 'der neue polo'.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #691 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 09:40:12 »
Mooi verslag Jan, ben benieuwd hoe Zen dit blok is... -sturen-

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #692 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 11:06:39 »
Ben benieuwd. Het word iig goed aangepakt!  -thumbsup- Je haalt op deze manier niet het maximale uit het blok maar je gaat wel voor betrouwbaar.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #693 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 11:17:41 »
@ Paul: ehhh, heb jij per ongeluk nog een paar "Sai Baba Zen-stokjes" over voor mij? Die van mij zijn op...

@ Mark:  :D

@ Dennis: hartelijk dank voor de hulp met de upload. Zonder die hulp had ik waarschijnlijk 51.594.735.419.824 postings moeten doen...

@ Michiel: dat is inderdaad de bedoeling ja. Mijn ervaring is dat het zeer prettig is wanneer je van te voren weet dat je gewoon kunt instappen, starten, wegrijden en aankomen. Vraag mij af wat het verbruik zal zijn. Wat doet die schoonpijprijder van jou? Jij rijdt toch op een milieuvriendelijke waterstof brandstofcel ofzo?

Ben zeer nieuwschierig hoe het rijdt: kan echter pas over een week of 2 de Polo afhalen omdat ik het een beetje druk heb.

Aan de andere kant: mogelijk dat ik ergens een "tussendoortje" kan doen... Houd dit topic dus maar in de gaten, ik post het wel als ik weer iets te vertellen heb.

Groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #694 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 11:27:09 »
Sjesus wat een verhaal.

Mooi dat je weer kan rijden Jan -thumbsup-

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #695 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 11:46:35 »
@ Michiel: dat is inderdaad de bedoeling ja. Mijn ervaring is dat het zeer prettig is wanneer je van te voren weet dat je gewoon kunt instappen, starten, wegrijden en aankomen. Vraag mij af wat het verbruik zal zijn. Wat doet die schoonpijprijder van jou? Jij rijdt toch op een milieuvriendelijke waterstof brandstofcel ofzo?

:)  De 16V rijd tussen de 1 op 13 en 1 op 16 afhankelijk van mijn gemoedstoestand  :P.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #696 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 12:03:02 »
@ Sjon: yep. Je kunt je er met jouw tuning geschiedenis waarschijnlijk wel een beetje een voorstelling bij maken...

@ Michiel: ben bang dat ik dat met die 39 mm flachschiebers niet ga redden...
"It isn't done until it's overdone"

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #697 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 13:00:03 »
Heerlijke post om te lezen in mijn vrije uren overdag .. of ik het zelf geschreven had . Sarcasme is soms leuk om te lezen ... zit in het aars van het beestje zeg maar  -gert-

Viel Spass .
Wanneer kom Joscha weer in NL wonen ?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #698 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 13:07:38 »
JAN! Wat heerlijk om weer wat van je te horen!!
En wat een geweldig verhaal heb je opgetikt!!

Denemarken 2007 klinkt haalbaar, gezellig dat je meegaat ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #699 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 13:28:04 »
@ Opa:  :D

@ Lijntje: heeeejjj kanjertje!! Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen tegen iemand van de "kit"... Ga jij dan mee met je oranje monster met dakdrager? Proberen we samen die groene gek met die schone pijp van de weg te drukken... Als we hem bij kunnen benen tenminste. Alhoewel: jij weet natuurlijk beter dan wie ook of hij wel echt een schone pijp heeft natuurlijk, maar dat is voor een ander topic...

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #700 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 13:46:27 »
Zo, wat een verhaal Jan...

...en nu is meteen me pauze voorbij...  :D

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #701 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 14:02:30 »
Ik denk niet dat we het gaan redden om met het oranje monster te gaan. Maar misschien een leuk blokje voor de grijze?  :P

En ja, Michiel heeft nog steeds een hele schone pijp. Ik hoef er bijna niks aan te doen om m schoon te houden  -naughty-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #702 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 18:20:42 »
ja ja ik weet. houd mijn wond open, en kom maar op met dat zout .had zo mijn foute redenen met dat telefoontje van jan ,maar ook dat heb ik tegen jan gezegd .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #703 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 19:29:22 »
dus aea zuigers welke in jan zijn blok zijn geplaatst (door jan geleverd)zijn niet 1mm lager als abu zuigers .aea steekt de zuiger gelijk aan motorblok abu steekt de zuiger 1mm boven blok

;quote/copie ;
Om op eenvoudige wijze de compressie te verhogen had “Big Bang
tuning” de originele (dikkere) clingerit pakking vervangen door
een dunne stalen pakking van een VW motor met een andere motorcode.
Op zich een heel goed idee daar dit het duur afdraaien van de
cylinderkop onnodig maakt. Alleen bij deze shortcut was vergeten ook
de zuigers af te draaien (detail).
;quote/kopie;





aea heeft 0,6mm stalen koppakking ,abu van jan origineel een 1,6mm dikke klingerit pakking
dwz er zit dus verschil in drijfstangen van de 1.6 motoren qua lengte ,dat er verschil was in holle en massieve stangen was ik al achter ,
das dus een grove fout mijnerzijds .
ben terloops ook te weten gekomen dat de latere abu met stalen koppakking is geleverd ,dit blijkt dus omdat ze kortere drijfstangen hebben gemonteerd.niet omdat ze de zuigers veranderd hebben .
damn (ik ga in een hoekje zitten met ezels oren op )



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #704 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 19:48:15 »
dit is mooi opgelost

maar je meet nog steeds carter temp welke bij continu rijden een koelende werking heeft ,ivm rijwind langs carter .(alhoewel dit niet echt meer geld voor auto's met bodemplaat)
in de kop ook niet echt optimaal ,maar wel in een olie kanaal .eigenlijk zou je er 2 moeten plaatsen welke een gemiddelde moeten afgeven .zo zou ook eigen lijk je koelwater sensor niet in je blok moeten zitten (lees thermostaat huis),maar in een rubber slang net buiten het blok .


dit scheelt niet alleen qua carter warmte ,tevens een koelere lucht in je motor ruimte waardoor meer zuurstof voor de carbs(kost dat ?,nooit naar geinformeerd namelijk)


btw jan zijn met de originele in en uitlaat pakkingen de gaten nog wel flowend ?zag bij je carbs inlaat een randje zitten dacht ik ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .