Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 147260 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #720 Gepost op: za, 25 nov 2006, 12:59:08 »
Het is zeker jammer dat mensen binnen een club zo met elkaar om moeten gaan -dunno-

Iedereen gaat toch goed met elkaar om??

Ik vind dit een van de weinige fora waar men zo goed met elkaar omgaat, kan me de frustrati van Jan wel voorstelen, maja Serge geeft t toch eerijk toe, dus indd niks meer te Big Bangtjoening, maar gewoon spottuning...

En nu weer allemaal vrienden... -hug-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #721 Gepost op: za, 25 nov 2006, 17:58:12 »
Het is zeker jammer dat mensen binnen een club zo met elkaar om moeten gaan -dunno-

Iedereen gaat toch goed met elkaar om??

Ik vind dit een van de weinige fora waar men zo goed met elkaar omgaat, kan me de frustrati van Jan wel voorstelen, maja Serge geeft t toch eerijk toe, dus indd niks meer te Big Bangtjoening, maar gewoon spottuning...

En nu weer allemaal vrienden... -hug-

oh ja ? read again ,en dan zie je of de omgang wel zo goed is.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #722 Gepost op: za, 25 nov 2006, 20:34:31 »
Lieve mensen uit het grote Polobos.....

Ik kom net terug van een dagje onderdelen jagen en hard rijden in de Heimat, ga ff chillen op de bank met de laptop op schoot, wil wat gaan posten op 86c en zie ineens allemaal stress in mijn topic...

Moest wel erg lachen om Douwe's opmerking van "ondermaatse zuigers"  :D . Nee: die heeft de VAG niet geleverd, nee. Gietijzer is harder dan aluminium en zuigers die geplet worden zullen dus eerder strakker dan ruimer in een gietijzeren boring gaan zitten. Mijn vermoeden is dus dat het blok dus ooit in z'n leven al een keer opgeboord is geweest. Een andere verklaring kan ik niet bedenken voor het verschil.

Een dag nadat ik het topic gepost heb, heeft Serge mij inderdaad gebeld en heeft zijn excuses aangeboden. Dat vond ik correct van hem en precies zoals hij schrijft heb ik toen gezegd "zand erover". En als ik dat zeg, dan staat dat voor mij ook.

Voor alle duidelijkheid dus: het verhaal met de foto's was voor mij de afsluiting van een fout gelopen project. Het verhaal somt alle feiten op, er is niets bij gefantaseerd en ik heb het op mijn eigen manier zo duidelijk en compleet mogelijk geschreven.

Nu vind ik het dus tijd dat er VOORUIT gekeken wordt en niet verder doorgekauwd zal worden over "welles/nietes".

Topics zijn daar mijns inziens zowieso geen goed medium voor.

Serge en ik zullen elkaar bij een of andere volgende meeting vast en zeker tegenkomen en ongetwijfeld op vriendschappelijke voet verder kunnen.

Laten we nu weer allemaal vriendjes zijn (voor zover dat al niet was) en vanaf nu leuke dingen posten in dit topic, OK?

Ik zal de eerste poging doen door te posten dat ik van plan ben morgen de Zen Polo bij Joscha op te gaan halen. Treintje heen (al lezend in de Auto Motor und Sport), ter plekke even de laatste zaakjes afwerken (ouwe casette radio inbouwen en het middenconsoletje weer op z'n plek zetten na de stereoberoving bijvoorbeeld) en dan met de TomTom de snelwegen vermijdend en al inrijdend richting de stalling.

Hoop dat het een voorspoedige rit wordt en dat ik gauw vertrouwen opbouw in de Polo Zzzzennnnn.

Na ongeveer 1.000 km op de klok gezet te hebben wil ik dan een keertje een bezoekje brengen aan Tovami om de boel heel precies af te laten stellen en even een runnetje te doen op de vermogenstestbank waar ik ongetwijfeld wel weer een paar foto's zal maken voor dit topic.

Ik hou jullie op de hoogte!  

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #723 Gepost op: za, 25 nov 2006, 20:40:10 »
Nu de geschillen uitgepraat zijn idd maar verder met de leukere dingen.
Wens je veel succes morgen en lees hier graag hoe het gegaan is.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #724 Gepost op: za, 25 nov 2006, 20:44:30 »
goed bij deze is de strijdbijl begraven  :)

en jan wens je alle succes ,btw laat ff weten wanneer je naar tovanni gaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #725 Gepost op: za, 25 nov 2006, 20:50:45 »
Veel succes morgen Jan!
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #726 Gepost op: za, 25 nov 2006, 21:16:34 »
...en dan met de TomTom de snelwegen vermijdend en al inrijdend richting de stalling.

Na ongeveer 1.000 km op de klok gezet te hebben...


Jan, in de stalling komen die km's er niet bij hoor, zet die BMW lekker in de stalling en ga lekker rijden met je Polo. Dan zie je mij misschien ook rijden als in mijn Polo, want in die BMW kijk je strak voor je uit.  -nana-

Succes morgen, en geniet van lekker een stukje  -sturen-

 -thumbsup-

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #727 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 01:13:42 »
-hug- Gelukkig ik dacht even dat het fout ging, hier op de polo club.

Mag ik nog lid worden? -dunno-

Succes jan, inrijden moet je hard doen -thumbsup-

Serge mijn exscuses voor het spotten met de firma naam :(
Ik gaf alleen mijn mening naar wat ik gelezen had, zoals ik zei er zit altijd twee kanten aan een verhaal.

Barry.
GROTER is niet altijd beter

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #728 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 02:12:34 »
exscuses voor het spotten met de firma naam :(

Die's dan wel weer grappig...?  :D



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #729 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 20:23:42 »
en alweer thuis ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #730 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 01:11:28 »
Beste kijkbuiskinderen: ik ben terug. Het is erg laat geworden, maar het is toch wel een hele geslaagde dag geweest.

@ Thomas: als ik in mijn daily driver rijd, MOET ik wel vooruit kijken wanneer ik jou tegenkom, want met de snelheden die jij met jouw Polo ABD rijdt zul je wel voor mij rijden...  -moon-

Vanochtend (voor mij voor een weekend zeer vroeg) om 11:06 de trein naar Enschede (ook wel Pluskut genoemd door mensen uit deze omgeving) genomen, alwaar Joscha mij om 13:03 afhaalde.

Twee uren in een trein vol met mensen: nu weet ik weer waarom ik zo van auto rijden houd...

Joscha moest nog een andere auto wegbrengen en dus gingen we een (lange) proefrit combineren met het wegbrengen.

Gezien de temperatuur in de schuur (rijmoefening in verband met die ouwe die op dit moment op een schimmelend paard door ons land schijnt te draven) mijn plan het middenconsoletje en de oude cassetteradio (niet meer interessant voor de meeste junks hier) maar snel laten varen.
De boel moet toch weer los wanneer ik met Marcel de beugeltjes voor mijn dashboardkastje erin lassen ga. Bovendien wil ik eerst alle stereokabels eruit halen en de boel meteen goed schoonmaken voordat ik alles weer vastzet.

In de garage METEEN de motorkap open en kijken... MOOOOOOIIIIIII!!!!

Joscha mij alle highlights even getoond en ik was onder de indruk van de afwerking: zag er echt allemaal prachtig VAG uit! Weggewerkte kabels, bougie draadgootje, keurig weggewerkt benzinepompje, allemaal fancy electra relais gebeuren waardoor de benzinepomp alleen draait wanneer je start / de motor draait. Slaat de motor af, dan pompt ie door totdat je het contact uitdoet. Allemaal machtig mooie slimmigheidjes die heel degelijk met solide draadharnassen en via zekeringen lopend waren ingebouwd.

Oliekoeler kaarsrecht en tegen rubberen trilblokjes vastgezet naast de radiateur, two-stage ventilator, allerlei originele stekkerverbindingen, verse APK, etc, etc. Ik was heel erg blij met de kwaliteit en de schoonheid van het geleverde werk.

Starten, draaien! In een keer. Geen choke nodig, zelfs niet met de koude motor. Dat is het voordeel van aan de rijke kant afgestelde carbs.

Eerst netjes warmgereden en weer moeten wennen aan hoe direct zo'n Polo ook alweer aanvoelt. Duidelijk merkbaar is het feit dat ie ongeveer de helft weegt van mijn dagelijkse auto, wat de rijdynamiek bevordert. Koni / Eibach onderstelletje helpt natuurlijk ook lekker mee.

Keurig onder de 3.500 rpm gebleven en afwisselend gereden. Hij klonk als een klok!! Wanneer hij stationair draait, zou het ook een 1.000 cctje kunnen zijn. Pas bij gasgeven hoor je verschil.

Ik dus mijn ogen ongeveer op alle metertjes gelijmd om SCHERP in de gaten te houden of alles in orde was en bleef. De oliedruk was in orde (het blok draait nu op volsynthetische 5 W 40 olie als ik het goed heb onthouden), de olietemperatuur steeg langzaam naar de 95 graden Celcius waar deze keurig bleef staan.

WAT EEN APART GELUID!! Die flachschiebers klapperen een beetje bij stationair draaien, dit geeft een soort tikkend geluid als een naaimachientje. Wanneer je een beetje gasgeeft hoor je een soort fluitachtige turbo aanzuigruis. Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven. Heel apart. Het blok zelf klonk keurig rustig: leek wel helemaal standaard! De motor toert vrij snel op bij gasgeven vond ik. Waarschijnlijk door het 1.000 vliegwiel dat op de 1.600 zit.

Afwisselend gereden en tijdens de rit terug samen het een en ander doorgesproken en beluisterd.

Resultaat was dat ik ook het treintje weer terug heb gepakt, want er zijn nog een aantal zaken die aandacht vergen. Het is beter dat Joscha dat in alle rust even grondig aanpakt dan dat de opwinding van het toffe speeltje het wint van de ratio.

De "to do list" voor zover we hebben kunnen constateren na het test rijden:

1. Waarschijnlijk hebben een paar van de hydrostoters de vorige ABU niet overleefd. Wat tikgeluidjes doet mij neigen er een hele set nieuwe in te gooien.

2. Er bleek sprake te zijn van een vegetarisch probleem. De champignon bleek ter ziele te zijn.

3. Bij demontage van het ontstekingshuis bleek ook dat de centrifugaalvervroeger vast zat. Waarschijnlijk wordt dat ook een nieuwe. Wanneer dat roeiduur blijkt te zijn wordt dat een knappe tweedehands en dan zal ik met onderdeelnummer erbij mogelijk jullie hulp inroepen.

4. De restrictor die Joscha geplaatst had in de vacuumslang naar de champignon om te voorkomen dat de champignon "bazurk" gaat moet nog even verfijnd worden.

Verder nog iets dat eigenlijk thuishoort onder "onderdelen gezocht". Joscha had geprobeert er voor mij een aluminium klepdeksel op te zetten. Dat was zo'n "wit zonder knip brood" model. Deze bleek te hoog voor de beschikbare ruimte, dus zit het standaard zwarte klepdeksel er nu nog op.

Er zijn aluminium klepdeksel uitvoeringen geleverd geweest die nagenoeg hetzelfde zijn als die standaard zwarte plaatstalen jongens. Bovenop hebben die reliefranden met het VW logo ook in relief gegoten. Zo een zou dus wel passen en daar wil ik er dus eentje van hebben. Dussssss: wie kan mij aan een mooi exemplaar van zo'n ding helpen?

Tenslotte voordat ik omval van de slaap, hieronder voor de kijkers thuis even een sfeerplaatje van al het moois dat ik hierboven beschreven heb.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #731 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 13:35:35 »
Ziet netjes uit!

Douwe heeft nog wel een golf-MH-met-vw-opschrift-kleppendeksel.......

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #732 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 13:42:57 »
@ Thomas: als ik in mijn daily driver rijd, MOET ik wel vooruit kijken wanneer ik jou tegenkom, want met de snelheden die jij met jouw Polo ABD rijdt zul je wel voor mij rijden...  -moon-

Ik reed (nou ja, stond stil) in mijn variant, die groene ABU transporteur moet jou toch wel bekend voorkomen.  :D

Maarre; ziet er netjes uit Jan.  -thumbsup-




Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #733 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 14:09:36 »
@ Sjon: net met de hofleverancier gebeld, maar die heeft er geen meer nadat hij degenen die hij had aan andere 86c leden heeft geleverd. Onderandere ene Sjon (mogelijk ken je hem) schijnt er eentje te hebben...  -naughty-

Ik post wel ff onder "onderdelen gezocht".

@ Thomas: dacht dat je die groene transporteur alweer had verkocht?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #734 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 17:09:48 »
@ Sjon: net met de hofleverancier gebeld, maar die heeft er geen meer nadat hij degenen die hij had aan andere 86c leden heeft geleverd. Onderandere ene Sjon (mogelijk ken je hem) schijnt er eentje te hebben...  -naughty-

Sjon, die ken ik wel ja => bijdehand figuur.
Had Douwe ze allemaal verkocht op de meeting?.....oh.....dat wist ik niet.