Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 161047 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #750 Gepost op: di, 02 jan 2007, 20:31:26 »
Laatste wat ik van Jan vernam was een poging tot het zenden van een virus ..
Zijn MSN was gehacked  :(

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #751 Gepost op: di, 02 jan 2007, 20:31:59 »
kan ook zeer goed in combi met turbo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #752 Gepost op: di, 02 jan 2007, 22:50:15 »
Hehh?? Krijg nou wat. Normaalgesproken krijg ik een posting notification per email, wanneer er iets in mijn popicje wordt gepost, maar nu zag ik pas dat er iets was gepost doordat ik zat te kijken in "New posts".... Kwam ik ineens mijn eigen topicje tegen....

Affijn, kleine update.

Voor zover ik vanuit de Heimat heb vernomen zit inmiddels het nieuwe ontstekingshuisje erop.

Ook het "broodje Japie Kinkorn klepdeksel" schijnt erop te zitten.

Alle hydrostoters zijn uit voorzorg vernieuwd door een splinternieuw setje van INA (Douwe, nog bedankt voor de aanrader).

Een restrictortje is in de vacuumslang tussen de aftap van cylinder 4 en het ontstekingshuisje geplaatst, zodat "heen en weer knetteren" van de vacuum vervroeger hopelijk voorkomen wordt.

De FCR's zijn stationair wat rijker gezet, want we hadden voor de APK de stationairsproeiers zowat dicht gedraaid. Dit met het doel dat de motor wat netter loopt en beter terugvalt naar stationair bij gas losnemen. Er zal zeker nog het een en ander moeten gebeuren aan de besproeiering van de carbs, want deze waren afgesteld op de zieke ABU. Dat gaat bij Tovami gebeuren.

Nu wachten tot ik het belletje krijg dat alles de goedkeuring kan wegdragen van de VW man in de Heimat, dan haal ik'm af. Daarna volgt er weer een update.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #753 Gepost op: wo, 14 feb 2007, 23:05:27 »
En? Al een belletje uit die Heimat gehad?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #754 Gepost op: za, 17 feb 2007, 18:32:36 »
Jan is op vakantie naar het verre Oosten.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #755 Gepost op: ma, 19 feb 2007, 04:49:29 »
thailand :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #756 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 20:00:06 »
Hallo Polovrienden, daar issieweerrrrrrrrr!!!!!!!

@ Michiel: jawel! Heb afgelopen weekend de Zenmaster afgehaald in de Heimat!!

@ Dennis: klopt, en na een lange toffe vakantie weer terug.

@ Serge: nee, China. Heb jij overigens bij de laatste meeting via Dennis het oliedrukmetertje gekregen dat je van mij overgenomen had? Zo ja, PM mij dan even en dan PM ik je mijn rekeningnummer voor overmaken van het geld.



Een kleine update voor degenen hier die dit projectje wel aardig vinden om te bekijken.

Zowel de Heimat als ik waren de laatste tijd "uit fase" nogal druk: als ik een keertje tijd had was Joscha druk en wanneer Joscha een keertje tijd had was ik druk. Dat heeft erin geresulteerd dat het allemaal een beetje langer heeft geduurd dan geplanned.

Toen was het dan eindelijk zover: met de trein en de TomTom naar de Heimat gereden en aldaar werd ik met mijn eigen auto afgehaald op het stationnetje.

Instappen en Joscha even terug naar huis brengen. Starten, lopen, gaan. Niets aan de auto te merken, want we waren nog aan het inrijden en dat betekende in het begin tot slechts 3.000 rpm gaan plus het gaspedaal nauwelijks beroeren.

Bij Joscha in de garage hebben we de motorkap even opengegooid en de installatie bekeken. Nu had ik het al een aantal keren gezien tijdens tussendoor bezoekjes, maar het is echt super netjes ingebouwd allemaal: VAG niveau installatiewerk zegmaar!

Geen blingbling, want daar houd ik niet van: gewoon keurig netjes ingebouwd zoals het hoort. Ziet er bijna als standaard uit. Voorbeeldjes: de GTI 1 oliekoeler keurig in VW rubbertjes opgehangen, een zwart wereldbolletje als buffervat voor de vacuumvervroeger in VW rubbertje opgehangen, kabels weggewerkt, bomvaste stekkerverbindingen, kabelharnassen, benzinepompje in rubber houdertje weggewerkt met keurig parallel lopende benzineleidingen en ga zo maar door.

Het broodje Japie Kingkorn kleppendeksel (wit zonder knip) is er weer af gehaald, omdat dit op de eoa manier niet dicht te krijgen was. Er schijnt een gleufje aan de binnenkant gevreesd te moeten worden ofzo omdat anders de rubberen pakking die erbij hoort er niet goe tussen blijft, maar dat komt misschien nog wel een keertje. Nu zit er gewoon een keurig zwart standaard deppenklekseltje op.

Mocht er nog iemand zijn die een mooi aluminium deppenklekseltje voor mij heeft dat er zo zonder pardon schoon en wel op kan, dan hoor ik dat graag.

De flatslides waren indertijd door Tovami afgesteld op het doodzieke blok, dus die stonden VEEL te rijk stationair om die zooi draaiende te houden.

Dit resulteert bij dit blok dus tijdens stationair draaien bij verkeerslichten in van de benzinedampen tranende mensen achter mij.

Ook resulteert dit in een (van verdriet) tranende Jan wanneer hij moet tanken. Grofweg 1:10 heb ik tijdens het inrijden gedaan en dat moet toch een recordje te noemen zijn met een Polo 2 Steilheck dacht ik zo?

Nee: ik heb toen met dat doodzieke blok nog erger gereden. Toen heb ik van Ede naar Amsterdam iets van een halve tank verstookt meen ik mij te herinneren.

Affijn, nadat de kwijlpartij van hoe netjes het geworden was voorbij was, vertrok ik.

Met de TomTom op "snelweg vermijden" inrijden heb ik er inmiddels 1.000 km op gespoeld en wel zonder een centje pijn.

Overigens super leuk zo inrijden, want je ziet echt de mooiste routes op die manier!

Stationair moet de zaak nog even netjes gemaakt worden, want doordat de flatslides te rijk staan is het onderin nog een beetje "rauw".

Zodra de 2.000 rpm worden bereikt met optrekken enzo is het wat draaicultuur betreft net een standaard Polo. Wat koppel betreft niet, want dat is nu "net lekker" zegmaar.

Nu dat de eerste 1.000 km erop zitten, ben ik de motor een beetje "los" aan het rijden en trek ik met hoger wordende kilometerstand steeds wat verder door. Afwisselend rijden is overigens het devies bij inrijden EN zelfdiscipline, want intrappen is O ZO VERLEIDELIJK....

Ik kan jullie melden dat het goed van z'n plaats wil. We hebben NIETS aan de compressie gedaan, want ik wil een betrouwbare motor die netjes draait, start en die een mooie "Laufkultur" heeft. Tevens wil ik gewoon RON 95 kunnen tanken.

Volgens http://www.doppel-wobber.de/ moet mijn compressie dus 1:9,3 zijn en dat vind ik genoeg zo.

Wanneer ik binnenkort wat meer kilometers heb gemaakt met de Polo plan ik wel weer een bezoekje aan Tovami om de carbs stationair netjes af te laten regelen. Er zullen zeker kleinere stationairsproeiers in moeten, want zelfs wanneer we de stationairschroeven HELEMAAL dicht draaien gaf de meetkast bij Joscha op het werk nog steeds iets van 6% CO aan.

Het kilometervreten gaat momenteel niet zo snel, want de Polo is niet meer mijn dagelijkse auto.

Foto's volgen binnenkort wel en zodra ik Tovami heb bezocht zal ik wel wat getallen te melden hebben.

Mijn plannen voor korte termijn zijn (assistentie en aanraders welkom):

- Tovami plannen voor een paar testbank runs om de flatslides in het gareel te krijgen.

- Polo wassen, stofzuigen en netjes maken (ik moet nog steeds de binnenkant fatsoeneren want het is een soort VW onderdelenschuur geworden inmiddels).

- Stereospul geheel verwijderen (is tekoop, zie onderdelen aangeboden) en deurpanelen voorin plus hoedenplank achterin weer standaard maken. Reden is dat het toch niet te doen is om in Amsterdam een leuke stereo te hebben EN natuurlijk ga ik nu voor gewichtsbesparing. Vraag: wie ging mij ook alweer aan keurige zwart sky deurpaneeltjes helpen met deurvakjes?

- Het zogenaamde "sehr seltenes Mittelkonsole" terugzetten met een aftanse autoradio erin die de standaard hoedenplankzijkantspeakertjes aanstuurt.

- Een zowat in de lak gebakken NL sticker verwijderen die er reeds sinds afleveren op geplakt zit en mij al jaren ergert.

- Op lange termijn een aluminium kleppendekseltje erop zetten.

- Op nog langere termijn een "airbox" maken zodat ik koude lucht aanzuig. Alleen wanneer dit niet teveel ten koste van het heerlijke inlaat geluid zal gaan, want die flatslides klinken echt SUPERTOF!

Nou, dat was het wel zo'n beetje voor nu. Zodra er foto's zijn en ik (hopelijk goed) nieuws heb, horen jullie het wel hier.

Zou echt hartstikke leuk zijn als ik het dit jaar voor elkaar zou krijgen Denemarken met m'n eigen Polo te doen. Kan mij de tijd niet herinneren dat ik met m'n eigen Polo op een meeting ben geweest.

Groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #757 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 21:18:24 »
Mooi verhaal Jan!
Fijn te lezen dat het nu allemaal lekker loopt.
Ben benieuwd of een afstelling bij de specialist nog wat extra vermogen kan opleveren.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #758 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 21:35:50 »
Hoi Den,

Denk het niet of nauwelijks: het gaat mij meer om het keurig afstellen van het geheel.

Het doel is om zometeen niet alleen een Polo te hebben die goed van z'n plaats komt, maar ook eentje die een hele nette "Laufkultur" heeft.

Een beetje netter brandstofverbruik zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.

Las net dat Denemarken al in de planning zit: es kijken of het dit keer wel wil lukken....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #759 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 22:06:56 »
Jan leeft!!!
Na al die ellende (ik weet wat 't is) nu lekker rijden -sturen-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #760 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 22:43:06 »
@ Sjon: ja, ik heb je verhaal van dichtbij meegemaakt. Alles inmiddels wel goed met je Montanagroen?


Ook nog even een bedankje aan Marcel voor het helpen met het prachtige laswerk aan mijn accubak: topklasse kwaliteitswerk, daar hou ik van!

Ik kan hier nu ook officieel melden dat Marcel professionele hulp nodig heeft, want hij is VOLLEDIG doorgeslagen! Op het moment dat iemand's autobodem beter in de glimmende lak staat dan menig splinternieuwe auto begin ik mij zorgen te maken.... Mooi wordt het trouwens wel: echt mooi.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #761 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 23:17:32 »
@ Sjon: ja, ik heb je verhaal van dichtbij meegemaakt. Alles inmiddels wel goed met je Montanagroen?

Blij dat ik rij: letterlijk en figuurlijk.
Maar er zijn nog wat pk's kwijt: deze zomer lekker op zoek.

En nou weer on-topic: we willen foto's!!!!!!!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #762 Gepost op: zo, 01 apr 2007, 01:39:44 »
Jan, je leeft nog!!!

Leuk te horen dat de polo ook weer rijdt.  -sturen-




Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #763 Gepost op: zo, 01 apr 2007, 01:40:16 »
Back on track..ehm.. the road dus.
Cool -thumbsup-

Sluit me bij Sjon aan : We willen natuurlijk wel ff plaatjes zien van al dat moois -ja-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #764 Gepost op: zo, 01 apr 2007, 17:07:32 »
Ha Jan, klinkt allemaal goed!

Ik kijk er nu al naar uit dat je er weer bij bent in Denemarken, dat belooft gezelligheid!!  -hug-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen