Ssssssssssssssowww: die is ingereden....
Er staat nu 1.850 km op en ik wacht nu dus op het arriveren van het bloody nokkenastandwiel.
Zodra die binnen is, kan ik met Sjon afspreken en dan knoepen we dat ding erop.
Wanneer ik toch bij Sjon ben, kuch ik meteen mijn standaard stuurtje er weer ff in, want ik ben tijdelijk even klaar met het leren MOMO boy-racer sportstuurtje ter grootte van een overhemdmanchetknoopje.
Gewoon weer mijn lekker zachte plastic VW Polo reuzenrad erin.
Oliekoelertje er dan nog even tussen zetten ennnnnnnnn........
afspraak bij Tovami maken voor het broodnodige afstelwerk op de rollenbank.
Vandaag zelf nog even zitten amateuren met de ontsteking en de boel iets beter gekregen.
Op de snelweg de boel even flink ingetrapt (hoop niet dat ik nu een acceptgiro van de hufterbrigade krijg) en geconstateerd dat de boel te arm staat.
Dit uit zich op vier manieren:
1. No matter welke ontstekingstijdstip instelling niet goed terugvallen in toeren bij gas loslaten,
2. Inhouden bij volgas optrekken in 3, 4 en 5,
3. Het langzaam oplopen van de olietemperatuur bij zegmaar 140 km / uur constant op de StomStom (in de Heimat natuurlijk....),
4. De Lambda meter die wat magertjes aangeeft.
De kleur van de binnenkant van mijn uitlaat was koffiebruin na een stuk snelweg (dat mocht na voltooien inrijden weer eens).
De oliedruk is wonderschoon gebleven: afhankelijk van de temperatuur zit ik
bij 90 Celcius bij 3.000 rpm rond 3,6 bar en
bij 110 Celcius bij 3.000 rpm rond 3,2 bar.
Bij pompen (lees: wanneer de motor kort tot 6.500 rmp gejaagd wordt) loopt de druk bij warme motor tot aan 3,8.
Wanneer dit zo blijft zodra de oliekoeler ertussen zit kan ik daar goed mee leven.
Later meer in dit topic.
Jan is blij