Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 70849 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #405 Gepost op: za, 23 jun 2007, 23:11:52 »
Nou proberen te starten maar doet t niet,

contact aan lampjes branden-> starten-> klik, maar meer niet..


doorgemeten, constante+ 12v, geschakelde + 12v bij starten..

op bovenste aansluiting startmotor, zit de constante plus en de aansluiting die van de dynamo komt.
verder komt van de dynamo 3 kabels die samenkomen in 1 stekker, groen-> signaal van teller, rood->plus en dan nog een rood witte? die laatste kan ik niet aansluiten..

Dan komt van de auto kabelboom een turqouise zwarte, die dus de geschakelde plus zou moeten zijn (geeft 12v bij starten), en op t mannetje zit van de startmotor...

bij direct doorverbinden dmw schroevendraaier op de aansluitingen van de startmotor draait ie wel maar komt niet goed uit, want raakt t vliegwiel niet...

dus startmotor vervangen door die van de derby, maar hetzelfde verhaal..

Heb nu nog 1 erbij die ik zeker weet dat ie werkt..

Maar iemand anders nog ideen?
IK heb rechts bij de bobine nog aantal kabeltjes loshangen, waaonder een groen witte, en nog 1 met een aantal massa, die volgens t schema van t relais van de achterruit verwarming moet zijn... -gert-
Maar heb geeen aansluitingen meer...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #406 Gepost op: za, 23 jun 2007, 23:57:02 »
Ik lees dit:

alle lampjes branden
starten = ''klik" en verder niets.

als: Accu leeg.

Als de pignon naar buiten komt, op het vliegwiel grijpt, maar vervolgens niet genoeg kracht heeft om te draaien, dan hoor je precies dat: klik (silentium)

Dimmen de controle lampjes (een beetje of een beetje veel)?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #407 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 09:54:30 »
accu is net nieuw, en als je de 2 polen van de dynamo direct verbind dmw schroevendraaier, draait ie wel maar trekt ie niet ver genoeg naar buiten... dus ongezond geluid hoor je dan...

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #408 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 10:12:54 »
Je startrelais zou de boesdoener kunnen zijn -> overleden, klemt of slechte massa/te weinig prik.
Maar dan zou startmotor+relais nr2 ditzelfde probleem hebben...behalve bij slechte massa/te weinig prik.

Kwestie van elimineren.

Je zou met je nieuwe accu de startmotor+relais mbv een startkabel rechtstreeks aan kunnen sluiten, zowel uit- als ingebouwd.

Als je bij uitgebouwde startmotor alleen de startrelais ff aansluit, moet het rondsel meteen naar buiten schieten.
Sluit je en de startmotor+relais aan moet ie naar buiten schieten en draaien, zoals je ongetwijfelt zult begrijpen.

Als dit allemaal werkt bouw je hem in en doet hetzelfde.
Startkabel op de startmotor en met een extra kabel (of schroevendraaier) je startrelais inschakelen.

Als dit werkt heb je dus een elektrisch/massa probleem.




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #409 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 11:18:20 »
Ik heb in de buurt van de HRC een aantal kabels nog los hangen, waaronder een aantal bruine (massa), en er zou een massa punt ook moeten zitten bij het stuurhuis? Iemand die me kan uitleggen hoe/waar dat zit?
Deze heb ik dus over, 4 stekkertjes die allemaal bruin/bruin geel zijn..

en die rechter stekker, wit groen met 2 keer bruin...

iemand een id waar ze moeten?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #410 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 11:22:51 »
En zo zit de startmotor dus nu aangesloten:

turqouise/zwarte =geschakelde +, op het mannetje van de startmotor..

die 3 polige stekker komt van de dynamo:
1 rode->+ naar de accu
1 blauw-> signaal naar dashboard
1 rood-witte-> geen id, bij t electrisch schema eindigt die in een zwarte punt, (dus nergens op?)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #411 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 13:14:44 »
Pff stomme ik, alle massa's maar eens goed schoongeschuurd-> niks


Ik nog eens in schema kijken, hmm rood-zwart van zundanlage naar startmotor--> die dus op t mannetje aangesloten, en whoepie....

 -klus-

die turqouise zwarte loopt naar bobine...




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #412 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 14:31:14 »
Nu doet ie het?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #413 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 14:51:29 »
Haha nee krijgt nu geen benzine, ik ga eens even flink zuigen... :P

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #414 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 15:18:35 »
'77er he?
Dan zit er dus geen retour op de carb, maar een t-stukje in de leiding?

Nieuwe tank geplaatst?  Zuigen kreng!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #415 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 15:40:43 »
Uche uche heerlijk die benzine, door pomp heengezogen en zo hop in t mondje gekomen, maja slikken doe ik niet aan  -nana-

retour er ook af, en ja hop hij spuit, dus pompje doet t...

bougies eruit, bougies vonken, nieuwe erin...

maar ik zie geen benzine uit t bovenste buisje komen van de carb???

tikje met hamer?

aanvoer eens doorgeblazen-> hoorde gepruttel en gasklep liep vol, doorstarten, maar niks....

bougies er maar eens uitgehaald en zeikenat, dus verzopen nu...




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #416 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 17:17:00 »
Na dagje proberen, resultaat, hij gaat rond, hij krijgt benzine en hij vonkt...

Maar slaat niet aan, ook geen plofjes, en nu krijgt de accu m niet meer rond....

dus morgen nog eens proberen...

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #417 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 17:30:33 »
Kan heel lullig zijn: volgorde bougiekabels -dunno-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #418 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 17:41:15 »
Ja die heb ik zo laten zitten zoals ze zaten, en net ff bij blok van de derby nagekeken en daar stonden ze hetzelfde..

van linksboven met de klok mee: 1, 2, 4, 3

dus met distributie mee, 1 3 4 2




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #419 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 20:34:15 »
Maar iemand een id waar die losse kabels voor zijn? -dunno-