Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 64134 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #420 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 20:39:11 »
Nee geen idee, maar volgens mij heb ik ook wel wat ongebruikte stekkers in de motorruimte en onder het dashboard liggen. Makkelijk voor de fabrikant, 1 kabelboom waar je meerdere motoren/opties mee kan laten draaien.

En als je alles aangesloten hebt, en alles werkt dan zou het toch goed moeten zijn.  :)



Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #421 Gepost op: zo, 24 jun 2007, 21:04:18 »
Hmm heb net nog eens het schema nagelopen, die wit-groen/blauw (kan t niet goed zien), zou kunnen zijn:

wit groen is achterruitverwarmingsrelais (zit daar niet)
wit blauw is ruitenwisservloeistof pompje, daar komt ie wel ongeveer uit, maja 77er heeft voetpompje...

die andere bruinige+bruin gele is voor:
kontrollschalter bremsanlage en schalter fur handbremskontrolle (mehrausttatung)
Heb maar 2 aansluitingen op HRC remlicht en remvloeistof...

Maja die turqouise-zwarte zou van startmotor naar bobine gaan, maar heb geen id waar op de startmotor die nog bij zou moeten...




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #422 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 10:01:42 »
Hmm startmotor kreeg hem steeds heel moeilijk rond, stopte zelfs even,  heb nu de bougiekabel volgorde veranderd en nu krijgt ie m beter rond, maar gooit ie de benzine uit de carb...

volgorde bougiekabels van linksboven met de distributie mee is 1342 toch???

dus indd bougiekabels verkeerd prijs gaat naar sjon....

nu komt dus verbrande gassen via de inlaat eruit, dus ontsteking staat verkeerd...




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #423 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 11:32:15 »
Nu zit ik toch met de distributie, in alle vraagbaken staat t nokkenas merkteken op een nokje, bij mij staat het er tussenin..

Moet t v-snaar poulie merkteken op t 90 graden stukje staan of op t 45 graden stukje??

of ertussenin? want het komt niet 100% uit...

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #424 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 11:46:57 »
Heb je het ontstekingstijdstip al gecontroleerd?

Het 45 graden stukje is voor het ontstekingstijdstip, het rechte stukje is het BDP.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #425 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 12:01:26 »
Dat is bij de 1.3 zo, maar bij de andere motoren is het bdp het 90 graden deel van de v vorminge inkeping, en links ernaast is de stelkant van het ontstekingstijdstip...

Maar als ik t v-0snaar merkteken daar zet, wat moet ik dan om t ontstekingstijdstip te controleren??

Dopje uit bak-> kijken naar merkteken op vliegwiel??

IK doe dit allemaal voor de 1e keer dus vergeef me van mijn onwetendheid...




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #426 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 12:28:06 »
Zo zit de distributie nu, als t merkteken op t nokje van t nokkenaswiel zou zitten zou ie perfect zijn, maar hij zit er net naast...
maar als t vliegwielteken langs t V-tje gaat komt t merkteken van de nokkenas langs t streepje...

staat ie zo goed?? 1 tandje verplaatsen zou m alleen maar fouter zetten...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #427 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 12:33:31 »
Zit er toevallig aan de andere kant van het nokkenas-tandwiel wel het merkteken dat je zoekt? (teken op nokje ipv er tussen)

Zo ja, dan zit het nokkenas-tandwiel verkeerd om op de nokkenas.
Dit heb ik zelf ook eens gehad.
Onsteking staat dan -uit het hoofd- 180 graden verkeerd.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #428 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 13:12:23 »
Dennis je hebt 100% gelijk....

Nokkenaswiel zit verkeerd om erop, kant van de motor zit t opt nokje...

Maja hebben de kleppen en zuigers elkaar dan niet geraakt?

Heb altijd eerst met de hand rondgedraaid en dit ging altijd,  zonder vreemde geluiden, en ook niet met starten rare geluiden gehoord..

Pff wat een oelewapper ben ik ook...
 -boehoe-

vond t al zo raar dat de uitlaatgassen via de carb kwamen  -gert-




Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #429 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 13:18:30 »
Dat is bij de 1.3 zo, maar bij de andere motoren is het bdp het 90 graden deel van de v vorminge inkeping, en links ernaast is de stelkant van het ontstekingstijdstip...

Zit er verschil in dan?

Zowel de vraagbaak van een audi 50 als een 2f geven dezelfde uitleg:

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #430 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 13:19:46 »
Maja hebben de kleppen en zuigers elkaar dan niet geraakt?

Volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken bij een blokje met verbrandingsruimte in de kop.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #431 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 13:26:43 »
Zo'n oelewapper ben ik zelf ook al eens geweest, inclusief flinke backfire uit de carburateur :)

Zolang je geen gekke geluiden hebt gehoord zal het wel goed gegaan zijn.
Een 180 graden verdraaiing levert volgens mij zowieso geen mechanische problemen op, wel problemen met de onsteking -naughty-:

Hier zo redenerend: dan onsteekt de bougie tijdens de inlaatslag ipv arbeids/onstekings-slag => backfire uit de cabrateur.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #432 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 14:17:09 »
WHAAAAAHOOOOOEEEEE!!!!!!

Nokkenaswiel omgedraaid, goed gezet, en geprobeerd en niks...

Even gaan eten, ohwja bougieskabels staan dan niet goed.....

Bougieskabels goedgezet, starten-> BROEEEEEEM....

 -sturen-  -prut-  -klus-

Bedankt iedereen....

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #433 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 14:18:38 »
Ja ik heb een werkplaatshandboek, en daar geeft ie nog een ander merktekending aan, wat volgens hun van de 1.3 zou moeten zijn...


Maja hij doet t dus...

 -wanker-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #434 Gepost op: ma, 25 jun 2007, 15:02:00 »
-thumbsup-

Afspraak bij de rdw al gemaakt?