Auteur Topic: Project [ XP-60-PZ ] Polo sedan Serge nu Vincent  (gelezen 90813 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #345 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 22:15:55 »
Ik rij ook met bi 6 of 8000 weet ik zo ff niet meer, het blijft retegeil om mee rond te rijden in het donker.
,
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #346 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 22:19:20 »
en de verkeersborden en weg belijning die je gewoon kilometers ver ziet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #347 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 22:24:19 »
Heb vorige week mijn set 6000K uit de Ibi getrokken vanwege een storing en weer "gewone" halogeen lampjes teruggezet.. Moet zeggen dat het verschil me tot nu toe meevalt, had verwacht het gevoel te krijgen met een paar kaarsjes te rijden..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #348 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 22:35:44 »
nou ik moet zeggen dat als ik in de bus van de zaak rij het toch bagger vindt hoor gewoon hallo geen lamp.
maar weer terug on topic voor dat we hier discusies gaan houden over xenon.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #349 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 23:35:09 »
boeie als ik overal al oftopic veroorzaak moet ik hier ook niet moeilijk doen  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #350 Gepost op: za, 21 feb 2009, 01:31:24 »
Heer S.P. te E: u durft wel, he?

Net je topicje door zitten lezen en zie dat je gewoon niet schroomt digitale 52mm's te monteren alsmede kseenon...

Tsk, tsk, tsk.... Nou, vooruit dan maar.... Als de ABU maar netjes draait mag het.

Die Dbilasnokker: is die al binnen? Laat ff weten wat dat brengt met de 36'ers, ok?

Kan ik daarna gaan fantaseren wat dat brengt met 42'ers.



Deze vond ik op Ebay.de: http://cgi.ebay.de/VW-Polo-8V-Sport-Nockenwelle-296-dbilas_W0QQitemZ350164875131QQihZ022QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Dat is dan niet exact dezelfde als jij besteld hebt: wel moet voor gebruik veel worden aangepast.

Bitte dringend beachten : Nockenwellen mit sehr hohen Öffungswinkel bringen einen hohen Leistungszuwachs, es sind bei den Motoren aber auch Umbauarbeiten zu tätigen. Die Ventilfedern sind zu ändern, Freigängigkeit der Ventile zum Kolben ist zu prüfen, das Leerlaufverhalten kann beeinträchtigt werden, der Zylinderkopf ist auf mechanische Stößel umzurüsten, usw.
Dieses Bauteil ist für die Verwendung im Rennsport- oder extremen Tuningmotoren zu verwenden.  Kenndaten: 296° , Nockenhub 11,6mm, Überschneidung im OT 3.0mm, Ventilspiel 35/35



Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: za, 21 feb 2009, 01:57:32 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #351 Gepost op: za, 21 feb 2009, 15:15:38 »
met 11,6 lift zou ik grotere kleppen nemen zo om en nabij de 37 inlaat om 30 uitlaat met bij behorende zetels . tevens zou ik dan tdi stoters monteren (deze zijn tegen zwaardere klappen bestand en zou ik dus kijken voor zwaardere klepveren (die had ik al geplaatst,op de tdi stoters na)

tevens zal deze stok je vermogen ism de 42mm carbs van je  je vermogen(peekaa) boven de 7000rpm uittillen , maar daar zul je zelf weinig last van hebben aangezien je zelf discipline genoeg hebt om niet boven de 7000rpm te trappen .
daarom reden nummer 2 van mij om de gk ontsteking te handhaven
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #352 Gepost op: za, 21 feb 2009, 15:16:52 »
en je koppel daarintegen zal ook erg leuk klimmen .

met deze combi geef ik je een 160nm koppel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #353 Gepost op: za, 21 feb 2009, 15:57:49 »
@ Serge: ik heb alleen wat zitten rondneuzen op Ebay. Dat ding heb ik niet gekocht hoor.
Eerst wil ik wel ff wachten wat de resultaten bij jou zullen gaan zijn met die 294 nok.
Bij mij zitten er splinternieuwe hydro's in met (voor zover ik mij herinner, maar jij mag het zeggen want jij hebt het bezien bij de ombouw) dubbele klepveren?

ALS ik net zo'n nok als jij erin wil koppen, dan moet dat ZONDER verdere aanpassingen kunnen: depklekseltje eraf, stokje eruit, stokje erin, depklekseltje erop en naar Tovami.

Hou jij iebeejj ff in de gaten mocht je nog zo'n stokje als die van jou tegenkomen?

Ik moet mijn max vermogen naar zo'n 6.500 tillen en dat ligt nu op zo'n 5.800. Ik kom dus zo'n 700 rpm tekort.

Deels zal ik een wat "verder doorlopen" van mijn vermogenskromme bereiken door van 36 naar 42 mm te gaan, deels zou ik wat "verder doorlopen" of "verderop pieken" van de vermogenskromme kunnen bereiken met een hetere stok.

De ontsteking die er bij mij op zit: wat zijn de limitaties daarvan ten opzichte van mijn vermogensontwikkeling? Waar zit de funlimiter van mijn ontstekinkje (geen idee waarvandaan die komt maar ik denk zo dat die van een 1,3 injectie blokje komt)?

Dit is topic vervuiling, dus ik zal deze zelfde post in mijn eigen topicje plaatsen, dan kun je er daar op antwoorden voordat er hier bordjes zoals  -off- -off- -off- -off- gaan verschijnen.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #354 Gepost op: za, 21 feb 2009, 16:13:47 »
zul je bij mij niet zien  -off- die maak ik overal  :)

ontsteking van jou is mh ,mechanisch die zou stoppen bij een 7000
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #355 Gepost op: za, 21 feb 2009, 16:15:21 »
@ Serge: thnx. Dat idee had ik ook wel eigenlijk.

Beantwoord nog ff de overige zaken in mijn topicje, ok?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #356 Gepost op: vr, 27 feb 2009, 21:44:51 »
wel woensdag lag het stokje uit oostenrijk op de mat van mijn werk .
helaas had de postbode ietwat ruw met het gietijzeren genotsribbel pretstokje om gesprongen .dus was er een stuk afgebroken aan de ontstekingszijde(juist daar waar het externe asje van de ontsteking invalt ) maar dat hebben we opgelost door het gaatje exact aan de andere kant neer te zetten  en deze een 3 graden vroeger geplaatst, zodat er wat meer gerommeld kan worden wat ontstekingstijdstippen .
de stok heeft heel wat meer lift , nog meer lift dan 10,9 en je moet de kop aan gaan passen .
de duratie van 294 is ook zeer goed te doen .

ik heb dus de stok zo in de kop gelepeld. krukas en nokkenas exact op elkaar afgestemd .
daarna ontstekingshuis geplaatst en de bougie kabels ff 180 graden doorgedraaid .
 de ontsteking staat nog op een ongeveer daar  waar het nu leuk is , moet nog ff exact neergezet worden .

daarintegen moet ook de hoofdsproeier na gekeken worden , loopt nu weer te arm (tja motor krijgt beduidend meer lucht). trekken van de motor is nu wel al beduidend eerder aanwezig zeg een 2700rpm ipv 3000rpm . doortrekken tot de vonkjes uitgezet worden is geen probleem meer . als je los gas geeft zit de motor sneller in de toeren begrenzer dan de toerenteller 3000rpm aangeeft .

dus jan ja ik kan hem je zeer aanbevelen ,zekers met je 42mm pijpmondjes  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #357 Gepost op: vr, 27 feb 2009, 22:40:24 »
 -klappen- -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #358 Gepost op: vr, 27 feb 2009, 23:48:59 »
Gefeliciteerd Serge: klinkt goed allemaal.

Wat vind je ervan om nu voordat de boel kapot gaat samen even een bezoek aan Tovami te brengen?

Scheelt je een heleboel geknoei en via een zeer snelle "meten is weten" afstelroute zit je zometeen op het absoluut haalbare van je gebouwde setup zonder de risico's van "trial and error".

Verwarring bij mij bij over je volgende meldingen: "De stok heeft heel wat meer lift, nog meer lift dan 10,9 en je moet de kop aan gaan passen. De duratie van 294 is ook zeer goed te doen. Ik heb dus de stok zo in de kop gelepeld.

De ene melding doet mij vermoeden dat de stok nog meer dan 10,9 lift heeft en je dingen moet aanpassen. De andere doet mij vermoeden dat je de stok er zo hebt ingelepeld.

Ergo: heb je nu wel of niet zaken in je kop moeten aanpassen/hydro's moeten vervangen door vaste stoters?

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: vr, 27 feb 2009, 23:55:03 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )
« Reactie #359 Gepost op: za, 28 feb 2009, 10:42:18 »
even terug lezend op pagina 23 staat:volgens dbilas niet nodig om vaste stoters te plaatsen.
maar ik kan er naast zitten,dat kan serge het beste zelf vertellen wat ie gedaan heeft.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2