zo weer een klus avondje op het werk gehad . aangezien de oude carbs niet fris meer waren (starten op 3 cylinders en na ijlen op het gas ) vanavond maar de donor set klaar gemaakt .dus heel fijn de luchtrem sproeiers afgedopt , sproeier maat 150 er in .
tevens een stukje tussen de carbs weggehaald zodat de steun naar onderkant blok er weer tussen kon .
bij demonteren zag ik dat er een steun aan het scheuren was , dus die kon ik gelijk opnieuw maken .ditmaal niet meer van alu ,maar ouderwets van ijzer .
de carbs netjes afgemonteerd ,kabels en benzine slangen aangesloten .
auto op contact gezet , en gelijk ff checken onder de kap of de carbs netjes afvulden . dat deden ze idd , iets meer als nodig . er bleek een lek te zitten tussen carb 1 en 2 en ook tussen 3 en 4 , fijn
de rubber ringen van de t stukken waren lek . dus maar weer de carbs losgehaald (gloeiende ). de carbs uitelkaar gehaald en nieuw rubberringen gemonteerd op alle t stukken , tevens ook die van de vlotterkamer ontluchting ( je hebt ze dan toch los).
het terug monteren van de carbs in elkaar is een wat je kunt noemen een 'minder klusje ' , veertjes ,nooit geweten dat er zoveel tussen zaten
.
gelijk de co schroeven maar ff wat beschaafder gezet op 1 hele slag en 1/8 .
nu de carbs weer in elkaar zaten ,met een schuin oog naar de klok (t@ring al 1900 uur ),dat wordt doorwerken .
de carbs weer terugeplaatst op de motor . en voorzichtigheids halve enkelt in de steunen vast gezet en , benzine slang aan gesloten . auto op contact , jeeeeejjj ze lekken niet meer
.
nu dus de carbs ten 2e male aangesloten en dicht geschroefd .
auto dus weer op contact choke uitgetrokken, en starten jawel daar is leven ,nog niet helemaal rond .
de synchroon klokken maar voor de dag gehaald en deze op de carbs gezet met een 2000rpm zonder choke .. toerental toch wat te hoog en terug geschroefd naar een 1300 rpm en synchroon zetten die jongens . nu staan ze gelijk .
en dus maar een bakkie pleur genomen .stationair op een 800rpm afgesteld op warme motor met verlichting aan .
als de verlichting uit is een 850 rpm . teken ik voor .
de rit terug verliep lekker , lamda meter gaf een lamda 1 continu aan bij continu rijden . bij gas geven stopt de naald een 6mm voor rijk . klinkt zich goed aan . bij gas los zakt de motor direct naar 1500 rpm en zakt dan rustig afvangend zoals het hoort naar 800 rpm .
bijkomende fun gehalte , de uitlaat blaft lekker bij gas los . en een vr6 golf 3 kon het niet pakken bij de stoplichten in rollende start ,kreeg heel jofiaal 2 duimen
. en heb vriendelijk terug gezwaaid .