Auteur Topic: dynamo stuk  (gelezen 1668 keer)

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
dynamo stuk
« Gepost op: vr, 21 mrt 2008, 18:41:11 »
Hallo allemaal

Ik was hier een poos geleden al eens met het probleem geweest dat me g40 blok op was. Na een tijdje heb ik toen toch maar besloten dit te laten reviseren , en dat is dus helemaal voor elkaar nu.
Vorige week heeft hij voor het eerst weer gelopen , en dat doet hij weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Maar het volgende probleem diende zich direct aan en dat is dus dat de dynamo er geen zin meer in heeft.
Nu mijn vraag kan ik voor het vervangen van deze dynamo , van iedere polo 2f 1.3 de dynamo gebruiken of zit er op de g40 een ander soort dynamo .
Als op een gewone 1.3 .

Vrgr Barry

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: dynamo stuk
« Reactie #1 Gepost op: vr, 21 mrt 2008, 19:52:54 »
Ja, de dynamo is gewoon 't zelfde.

Maar: de bus/bout is wel iets anders: De bout waarop de dynamo hangt is een M10 of een M8. Ik dacht dat een standaard Polo een bout heeft van M10, maar die van een G40 juist 1 van M8.  (graag in m'n geheugen: Ja, zo was 't). Bij de gamma een alu-pijpje halen van 10mm doorsnede, in het gat van de dynamo slaan, en klaar.

Of, (maar dat zal zelf moeten controleren) een dynamo van een Golf of Jetta met 1300 motor nemen: daar zit ook een M8 bout in.. toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: dynamo stuk
« Reactie #2 Gepost op: vr, 21 mrt 2008, 20:46:22 »
standaard non g40 polo muv de diesel hebben m8
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk(niet meer) wel nieuw probleem
« Reactie #3 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 19:46:24 »
Bedankt voor de reacties .
De dynamo is nu vervangen , en dat paste zonder enige problemen .
En is weer helemaal voor elkaar , alleen na een stukje proef rijden .
De auto uitgezet , en naderhand weer proberen te starten dit lukt jammer genoeg niet.
Omdat de auto verzuipt , na het los koppelen van de injectoren start hij wel op de rest benzine .
En als ik deze dan weer aansluit loopt hij goed .
Maar na afzetten van de moter , en weer starten verzuipt deze weer .
En om nou 4 aan uit schakelaars te monteren , lijkt mij geen goed plan .
Dus wat zou er aan de hand kunnen zijn.

Vrgr Barry

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: dynamo stuk
« Reactie #4 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 20:16:00 »
lekkende injector denk ik
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk
« Reactie #5 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 19:42:54 »
Alle injectoren zijn na gezien en deze zijn allemaal goed .
Dus mochten er nog andere ideeen zijn over wat dit euvel zou kunnen veroorzaken.
Dan hoor ik het graag want ik wil graag weer is met de polo op pad .



Vrgr barry

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: dynamo stuk
« Reactie #6 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 20:33:14 »
1 schakelaar is genoeg, injectoren "vuren" allemaal tegelijkertijd...

En als je de stekkerverbinding aan de rechterkant van de injectorrails loshaalt meteen na het uitzetten van de motor? Niet dat er gewoon spanning op de injectoren blijft staan?

Injectoren zijn professioneel nagekeken?


Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk
« Reactie #7 Gepost op: vr, 04 apr 2008, 19:54:05 »
De injectoren zijn na gekeken bij een auto bedrijf , en ik neem dus aan dat ze er daar professioneel naar hebben gekeken .
En deze zijn dus oke bevonden , wat er wel werd ondekt dat de lamda sonde niet functioneerd .
Kan dat het probleem veroorzaken .
Maar het is nu dus zo dat de auto prima start als de moter koud is , en hij is helemaal klaar voor de apk keuring .
Maar word dus niet goed gekeurd omdat de co veel te hoog is door het euvel dat de moter verzuipt .
En hoe dat dan kan ??? . Er word zelfs al gedacht dat de computer aan stront is waar door de auto steeds denkt dat het een koude start is of iets dergelijks .
Iemand nog ideeen over wat ik zou kunnen doen .
En kan een polo g40 uitgelezen worden door middel van computer of niet , waar door het euvel misschien bekend word .

Vrgr Barry

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: dynamo stuk
« Reactie #8 Gepost op: vr, 04 apr 2008, 20:28:16 »
hmm vervang dan eerst je lambda... ?? Die zal ook invloed hebben op je mengsel!

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: dynamo stuk
« Reactie #9 Gepost op: vr, 04 apr 2008, 23:30:46 »
lamda samen met comp zorgen er voor dat er voldoende brandstof richting cilinders gaat

is lamda lam  betekend dus minder of te veel richting cilinders

wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk
« Reactie #10 Gepost op: di, 08 apr 2008, 17:43:46 »
De lambdasonde is onder tussen vervangen , en de co is wel omlaag gegaan maar niet voldoende .
En de polo wil dus ook nog steeds niet starten nadat hij 1 keer heeft gelopen .
Dus als der nog ideeen zijn over het hoe en waarom hij dit doet hoor ik het graag .
Heb zelf het vermoeden dat de computer niet goed werkt , of heb ik het dan helemaal fout .
Want hij start de eerste keer wel normaal namelijk ???


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: dynamo stuk
« Reactie #11 Gepost op: di, 08 apr 2008, 20:26:51 »
?

D'r zijn een heel aantal dingen die de ingespoten hoeveelheid brandstof beinvloeden. Los van een lekkende injector(en) kan het dus aan een aantal kleine andere dingetjes liggen.
'Verzuipen' kan bij een G40 komen van ehmz:
- lekkende injectoren
- verkeerde injectoren (te grote opbrengst: G60 injectors?)
- verkeerde chip in de computer
- computer stuk
- blauwe temperatuur sensor geeft een verkeerd signaal aan de computer door (temperatuur van blok wordt onjuist gemeten)
- lambdasonde is van het verkeerde type, katalysator verstopt, katalysator leeg waardoor lambda niet warm genoeg wordt, bekabeling slecht
- carterventilatie onjuist aangesloten, kapot of lek
- slechte massaverbindingen welke voor een verkeerd signaal zorgen
- etc etc etc etc.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk
« Reactie #12 Gepost op: di, 08 apr 2008, 20:52:14 »
Wauwwww ik heb ook weer eens wat met een auto , wat een lijst Jaap.
Deze auto heeft een moter revisie gehad en liep daar voor prima , en alles is het zelfde gebleven kwa moter onderdelen.
Kan ik uit jouw samen gestelde lijst ook dingen schrappen , inverband met het feit dat als je hem de eerste keer start hij dat prima doet en netjes loopt.
Wel iets te laag in toeren , en de co is toren hoog .
En als je hem dan uit zet verzuipt die pas als je hem start.
Kan deze auto uitgelezen worden ???, en zo ja zou dat dan misschien het probleem kunnen vinden .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: dynamo stuk
« Reactie #13 Gepost op: di, 08 apr 2008, 22:14:07 »
Jup, dat kan. Maar wordt wel ff zoeken naar een plek waar dat nog kan. De VW dealer hier moest het apparaat uit een cm of 10 dikke laag stof halen :)

Uiteraard is de software ook te koop, moet je alleen nog het kabeltje hebben. Is te koop op ebay...
Och ja, en een laptop is ook niet geheel onhandig.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: dynamo stuk
« Reactie #14 Gepost op: ma, 14 apr 2008, 20:41:45 »
Computer is uitgelezen door vw dealer .
En deze gaf 8 fout meldingen en na het resetten er van bleven er 2 over .
En dat waren de luchtmassa dinges en de temperateur sensor .
Dit is uiteindelijk allemaal door gemeten en goed bevonden door een monteur .
En word er dus gedacht dat de digifant computer toch niet helemaal fris meer is , zou dat kunnen of zou de polo het dan gewoon helemaal niet meer moeten doen .
Ik ben onder tussen wel op zoek naar een digifant aangezien dit bijnna het enigste is wat nog niet vervangen is .
P.s als het de computer zou kunnen zijn wat mogen of moeten die ongeveer 2dehands kosten.
 
Vrgr barry bos