Auteur Topic: Brandstofpomp  (gelezen 1537 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Brandstofpomp
« Gepost op: ma, 19 jun 2006, 13:06:54 »
Brandstofpompje van de 1F (HHtje) is lek. Is het niet wijzer om meteen een elektrieke te monteren? Je weet immers nooit wat de toekomst brengt... -sturen-

Of verzuip ik de (originele) carburateur dan???  -dunno-



Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
Brandstofpomp
« Reactie #1 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 14:19:44 »
de druk van een electrische is veel hoger volgens mij, dar vind je carb niet leuk lijkt me, als je er tegelijk een instelbare brandstofdruk regelaar bij knutseld moet het geen probleem zijn!
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Brandstofpomp
« Reactie #2 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 15:30:10 »
Lexo bedoelt waarschijnlijk de injectiepomp.
De injectiepomp is inderdaad minder (lees: niet) geschikt: Die levert vooral DRUK en minder volume.

De opvoerpomp (die bij een injectie in de tank hangt, in combi met vlotter) zou wel geschikt zijn (verschillende bronnen). Maar een Hardi of Facet pomp voldoen ook prima. Deze leveren bijna geen druk, en een litertje of 80 per uur. Knappe polo die dat verstookt :)

Voor de mechanische pompjes geldt: stuk = vervangen voor een nieuwe. Van de sloop = bijna altijd vragen om problemen. Als een blok langer tijd stil staat, droogt alles in de pomp uit, en gaat ie olie danwel benzine lekken (meestal olie).

Maar als je een nieuwe mechanische pomp plaatst, dan hoeft dat voor de komende 20 jaar geen problemen te geven. Tenzij je overstapt op webers ofzo: dan zit ie OF gruwelijk in de weg OF levert ie niet voldoende.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
Brandstofpomp
« Reactie #3 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 15:59:13 »
Lexo bedoelt waarschijnlijk de injectiepomp.
De injectiepomp is inderdaad minder (lees: niet) geschikt: Die levert vooral DRUK en minder volume.

idd, ik ben niet zo op de hoogte van carb motoren, ben nog niet zo lang bezig met polo's, en mijn 2f heeft injectie..  -thumbsup-
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.