Wat denk je, 2de Paasdag in de schuur aan het opruimen. Heb ik de verlaagde veerpoten van OPA in mijn handen en ik denk: Toch eens ff kijken hoe dat nu zat met die losse opsluitmoer.
Wat blijkt nu, alle moeren zaten slechts handvast, en daarmee bedoel ik handvast zonder gereedschap. Kon alles zo met duim en wijsvinger losdraaien. Verder zaten er de af-fabriek dempers nog in.
En dat voor beide veerpoten. Spannend he?
In overleg met Gert dit toch maar ff hier gemeld.
EDIT:
Nu heb ik een aantal posts over de verlagingsset doorgelezen en snap nu een aantal zaken meer:
- Koni knop werkt echt niet en gaat zeker stuk bij niet instelbare dempers
- Flinke verlaging door veren alleen icm standaard dempers levert inderdaad losliggende veren op
- Idem levert dus ook deuken in je motorkap
1. Ik heb deze dempers aan Gert verkocht.
2. Er zitten wel degelijk verstelbare dempers in.
Koni knop werkt echt niet en gaat zeker stuk bij niet instelbare dempers
Dempers zijn
wel instelbaar, probeer ze maar eens te draaien met een tangetje zoals ik eerder in dit topic aangegeven heb.
Flinke verlaging door veren alleen icm standaard dempers levert inderdaad losliggende veren op.
Het zijn geen standaard dempers, geen idee of ze ingekort zijn.
Idem levert dus ook deuken in je motorkap
Ik ben de set een paar maanden onder mijn polo fox gehad, veel km mee gemaakt en geen deuken in de kap.
Wat ik nog uit mijn hoofd weet is dat er bij werd verteld dat het aangepaste dampers waren .
Nu weet ik helaas niet meer wie ze had verbouwd qua bedrijf en ik weet ook niet meer van wie ik ze gekocht heb . Naam begint met een M
Als het idd standaard dempers zijn dan is het een erg raar verhaal en dan had ik goedkoper 4 nieuwe veren kunnen kopen ipv 70 of 75 euro hiervoor betaald te hebben : als je de weg weet zijn losse nieuwe veren een stuk goedkoper .
Misschien dat de verkoper er nog een lichtje over kan laten schijnen . Heb helaas de PM niet meer waarin werd uitgelegd wat er mee gebeurd was qua aanpassing en door wie
Hoi Gert,
Ik heb de veerpoten op mijn 88er polo 2 gehad, dus dat mag geen probleem zijn.
Wel wil ik je even wat meer vertellen over de poten, er zitten verstelbare koni's in maar geen patronen die je er zomaar uit kan halen. Ik heb deze veerpoten overgenomen van iemand die ze speciaal heeft laten maken bij reiger (misschien wel bekend bij je, is een kleine demper fabrikant hier in Nederland die dempers maakt voor o.a de autocross maar ook voor het wrc, o.a Ford rijd ermee.) voor zijn classic met kr blok, althans dat was het plan hij heeft het nooit afgemaakt.
Het zijn dus dempers zoals de originele van vw, dus als je de dop eraf schroeft dan heb je een complete demper in onderdelen in je handen. Maar ze werken prima, alleen ze zijn behoorlijk stug.
Heb je al een idee wanneer je langs kan komen om ze op te halen?
Met vriendelijke groet,
Martin