Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 137273 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #570 Gepost op: di, 27 apr 2010, 08:57:45 »
Maar op je bobine blijft toch spanning staan als je motor uitvalt?
Waar haal je dan de stroom die je gaat schakelen dan vandaan?

Volgens mij hebben de originele injectiesystemen hier een speciaal relais voor, deze schakelt de pomp uit als de motor 3 seconden niet loopt.

Je hebt gelijk idd... Lost nog niets op dus :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #571 Gepost op: ma, 10 mei 2010, 13:00:07 »
vandaag bij de leverancier geweest v/d pomp maar de juiste persoon was er helaas niet dus ben nog niks wijzer.. maar ik probeer het v/d week nog een paar keer, wil het toch 100% zeker weten..

diverse auto's hebben een "veiligheidsschakelaar/crashsensor" gemonteerd, misschien is dit toe te passen (zal eens een schema zoeken hoe deze is aangesloten) voor de brandstofpomp. alleen vraag ik me af hoe hard de klap moet zijn om de schakelaar de stroom te laten onderbreken. (aangezien de meesten hier ook met een stugge polo rondrijden)

anders moet je telkens bij een slecht wegdek die knop weer indrukken :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #572 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 10:36:14 »
leverancier/leverancier/fabrikant gebeld en die zeggen dat het niks uitmaakt of hij horizontaal of verticaal gemonteerd is. zolang de pomp maar niet droog loopt want dan loopt deze stuk, (zolang up maar naar boven staat horizontaal of vertikaal)  heb v/d week de pomp eens verticaal geplaatst maar kan er zelf ook geen verschil in merken (maar dat zal wel komen omdat de pomp al vol benz stond, zal wel vooral op lang stilstaan zijn en/of bij monteren v/d pomp).

die crashsensor ben ik nog niet aan toe gekomen...
maar heb zo nog wel mń bedenkingen/twijfels wat beter is. een schakeling die je pomp uitschakeld als de motor niet loopt lijkt me niet altijd even veilig, een crashsensor lijkt me dan veiliger.
als je "crashed" kan er bijv een benzineslang/leidining gaan lekken terwijl de motor lekker door blijft lopen, dan heeft zo'n veiligheidsschakeling geen nut.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #573 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 12:41:20 »
Ik snap het even niet, wellicht heb ik iets gemist? Ik zie telkens 'furieuze updates', maar deze auto is toch van Luc? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #574 Gepost op: di, 25 mei 2010, 07:43:38 »
klopt  -nana- excuses voor het vervuilen, bedacht me ook later dat dit een project was en niet zomaar een topic. maargoed
als ik eraan denk zal ik straks ff in de boeken duiken en een schema van zo'n crashsensor zoeken..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #575 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 21:37:02 »
Vrouwlief had even de Polo nodig omdat de andere auto naar de garage is.

Dus ik ga vast even starten na drie weken stilstand.  -wtf2-
Startmotor niet rond. Hup accu aan de lader. Na laden weer starten. Niks behalve:

geklik van de relais, twee keer "klik" en direct daarna twee keer een springende toerenteller.  -dunno-

Dus eerst maar eens de massa's nagekeken en de zekeringen allemaal gecheckt (multimeter) Dat is nu allemaal goed.

Sleutelen, en ook even de plus direct naar de startmotor ter check, moet later maar gebeuren als de arm uit het gis is. Met 1 hand kun je al aardig de zoekfunctie gebruiken merk ik.  -thumbsup-
Alleen bij elke startpoging de springende toerenteller lijkt voor de kenners misschien een hint?

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #576 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 21:49:59 »
was dat niet de hallgever/sensor?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #577 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 21:51:10 »
Springen tt wijzer zegt me nix maar is je accu wel goed?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #578 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 22:08:06 »
Als de hallsensor kapot zou zijn, zou de startmotor wel ronddraaien.

Als er wel prik in de accu zit, zou je kunnen proberen om h'm aan te duwen/slepen:
als ie 't dan wel doet, lijkt 't mij de startmotor.
Alleen das wel lastig met zo'n gipsen poot.......

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #579 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 22:13:50 »
Slaande toerenteller slaat idd op een defecte hallsensor bij injectie-blokjes. Maar dan draait de startmotor wel gewoon rond. En dat ze in 3 weken stilstand allebei tegelijk kaput gaan geloof ik niet?! Ik gok op een massa-probleem...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #580 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 22:21:45 »
Een liefdevolle tik met de hamer op de starter? zou dat niet wat op kunnen lossen?
Oo=o=oO

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #581 Gepost op: wo, 09 jun 2010, 22:29:04 »
Prachtig zoals jullie samen de managementsamenvatting geven van mijn resultaten als gevolg van de zoekfunctie!  -thumbsup- en dank  -hug-

Inderdaad als eerste de accu "elimineren" gevolgd door de startmotor. Morgen maar even de andere auto ernaast zetten.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #582 Gepost op: do, 10 jun 2010, 12:26:36 »
Slaande toerenteller slaat idd op een defecte hallsensor bij injectie-blokjes. Maar dan draait de startmotor wel gewoon rond. En dat ze in 3 weken stilstand allebei tegelijk kaput gaan geloof ik niet?! Ik gok op een massa-probleem...

Ook bij MH en HZ carb motortjes  -nana-

Mijn toerenteller slaat ook bij het starten bedenk ik mij net, en dat is zonder hallgever ontsteking (puntjes).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #583 Gepost op: do, 10 jun 2010, 13:05:52 »
Ook bij MH en HZ carb motortjes  -nana-

Mijn toerenteller slaat ook bij het starten bedenk ik mij net, en dat is zonder hallgever ontsteking (puntjes).

Dan gok ik bij jou óók op een massaprobleem... -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #584 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 11:26:47 »
Massa motor naar koets gelost en weer vast gezet. Dat zag er nog heel erg fris uit  -thumbsup-
Accu nacht aan de lader gehangen: nog steeds drama. Sterker nog , gaat zelfs minder dan voor het laden.  -uitlachen-

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift