Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 148974 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #495 Gepost op: za, 13 mrt 2010, 10:05:29 »
Of een thermostaathuis pakken van NZ/3F => hebben geen inlaatspruitstukverwarming.
Maar doorverbinden werkt ook prima, ik rij met beide oplossingen.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #496 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 21:01:43 »
En ik zie dat ik op de koelmiddelpijp ook nog wat af te doppen heb.

Verder nog nodig:

ringetjes oliedruk sensoren: maakt dat nog iets uit of is elk passend koperen ringetje goed? Check
uitlaatspruitstuk draadeindjes Check
zwarte temp sensor voor thermostaathuis
rubbertje voor onder kleppendeksel bouten Check
koppakking Check
kopbouten thermostaathuis Check
nokkenas oliekeerring dis-zijde Check
nokkenas oliekeerring ontst-zijde Check
loc-tite 273 Check
uitlaatspruitstuk pakking Check
tube vloeibare pakking WYNN's red gasket maker Check
rubber ring voor thermostaathuis aan kop Check


Dat wordt weer schuiven aan de kassa!  -2cents-



« Laatst bewerkt op: do, 25 mrt 2010, 12:49:28 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #497 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 06:10:26 »
Citaat
ringetjes oliedruk sensoren: maakt dat nog iets uit of is elk passend koperen ringetje goed?

Waarom niet  -dunno- kijk eens in de vraagbaak hoe vast die dingen zitten ;)

Citaat
uitlaatspruitstuk draadeindjes


Heb ik bij de dealer gehaald  -thumbsup-

Citaat
rubbertje voor onder kleppendeksel bouten

Liggen hier nog wel maar zou een nieuwe kleppendekselpakking kopen van victor reinz daar zitten ze bij  -thumbsup-

Voor de rest ben ik toen ook bij de dealer geweest kost t eigenlijk niks meer als bij de brezan of ferwerda ;)


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #498 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 07:54:41 »
HBase geeft een koppakkingset van Reinz: wat zit daar allemaal in?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #499 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 12:45:47 »
HBase geeft een koppakkingset van Reinz: wat zit daar allemaal in?

Te veel om op te noemen, het is net Sint Nicolaas. Onder andere klepsteelrubbers met aanbrengcondooms (Oh, als iemand dit gemeld had had ik ze niet bij de dealer gehaald)  -thanks-

Dus ik heb nu alles compleet om de kop met carbs in elkaar en er op te zetten.

Oh nee, toch niet, momentsleutel vanaf 5 Nm nog graag als Paas kado! Die is ook erg  -welkom-

Verder zijn de uitlaatspruitstuk boutjes ook aangeschaft. Dus langzamerhand komt er een dag dat ik het echt ga doen. Spannend!

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #500 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 12:59:13 »
kleine aanhaalmomenten zitten bij mij in de pols  :)

dop met T-stuk er op, duim ter hoogte van de dop en met wijsvinger kracht zetten.

Ik gebruik alleen een momentsleutel voor aandrijfdelen (distributie/aandrijfwielen) en de kopbouten, omdat die met van die achterlijke momenten aangehengst moeten worden. De rest (lagerkapjes/inlaat/aanbouwdelen doe ik nooit met een momentsleutel.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #501 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 13:19:55 »
Mijn pols heeft niet zoveel ervaring. Maar je mag het gerust komen laten zien hoor!  -thumbsup-    -nana-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #502 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 22:23:56 »
Heb ik bij nieuwe uitlaatspruitstuk draadeindjes gehaald bij de dealer. Gaan ze er erg rottig in.

Weet iemand of dit gewoon M8 is? Dan gaat er gewoon even een draadtapje doorheen want dan zal er wel rottigheid in zitten.
Blijft aluminium, dus liever even een keer te veel vragen. Verder: lange kant erin? Heb geen referentie meer en staat niet in de boeken.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #503 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 06:47:52 »
de tapeindjes hebben aan beide kanten verschillend draad toch -dunno-

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #504 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 08:18:53 »
Het lijkt mij dat juist de korte kant in de kop moet, als er verschil opgevangen moet worden dan zal dit toch uit het spruitstuk komen. De verdikking moet tegen de kop aan komen, om zo te garanderen dat ze allemaal even ver uitsteken.
Oo=o=oO

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #505 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 09:49:32 »
Heb ik bij nieuwe uitlaatspruitstuk draadeindjes gehaald bij de dealer. Gaan ze er erg rottig in.

Weet iemand of dit gewoon M8 is? Dan gaat er gewoon even een draadtapje doorheen want dan zal er wel rottigheid in zitten.
Blijft aluminium, dus liever even een keer te veel vragen. Verder: lange kant erin? Heb geen referentie meer en staat niet in de boeken.

Nog iemand suggesties?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #506 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 10:21:17 »
draad is gelijk, beide M8. Heb er voor het passen wel eens een normale M8 (gamma) bout in gedraaid namelijk.
Schroefdraad in kop goed schoonmaken (remreiniger/perslucht) en idd even een tapje er door halen.


Of je de korte of lange kant de kop in draait weet ik niet. Je zou aan de oude tapeinden wel moeten kunnen zien welke kant in de kop gezeten heeft en welke aan de buitenkant. Anders even vergelijken met het uitlaatspruitstuk (hoeveel lengte je nog over hebt in beide gevallen)..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #507 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 11:58:35 »
Twee verschillende draadmaten zou ontwerptechnisch dom zijn, leek mij.

Als ik er een tap doorheen haal wil ik echter geen alu gruis tegenkomen.  Dus ik denk nog maar eens goed reinigen als eerste stap. Lang of kort: ik heb geen oude meer en ook geen uitlaatspruitstuk bij de hand! Ik ga voor de korte kant in de kop. Qua diepte kom je dan op het verdikte deel van het draadeindje uit.

Nou, dat wordt vandaag de kop zo ver klaar maken dat hij erop kan.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #508 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 12:30:12 »
Als je nog geen spruitstuk hebt, waarom zou je dan die tapeinden er al in draaien?? Kan ook nog makkelijk als het blok in de auto hangt. Heb ze laatst vervangen, terwijl de radiateur er nog voor hing.

Ik zou zelf het lange eind in de kop draaien, hoeveel draadlengte zit er aan het kortste eind? Spruitstukflens is ongeveer 1cm dik, dan heb je ook nog ongeveer een 12mm nodig voor de moer (minimum 1,5x draaddiameterM8  = 12mm) .

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #509 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 12:39:57 »
Dit kopje gaat het kopje wat nu in de Polo zit vervangen. Dus lijkt het mij handiger om in ieder geval nu de boel goed gangbaar te maken.
Nu heb ik meer ruimte daarvoor, de hele eettafel!

Ik wil geen tijdverslindende dingen tegen komen die ik nu kan voorkomen als ik er makkelijk bij kan.

Straks heb ik toch al wat puzzelwerk (allemaal nieuw voor mij dus daar zie ik wat tegenop):

Kop afsluiten van kabelboom en andere kopzorgen
Huidige kop eraf
Elektrische brandstofpomp aansluiten
Gaskabel aanpassen
Choke kabel aanleggen
Aangepaste kop erop
Aansluiten
Oliewissel
KVS wissel
Riemen wissel
Afstellen


Voor mij is dat al een project op zich!

edit: fotootjes erbij gemikt.





« Laatst bewerkt op: ma, 29 mrt 2010, 16:24:22 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift