Heb je contactpunten al afgesteld / vervangen ?
Eerst altijd de basics in orde maken en dan pas gaan gissen
Waarom ? Voorbeeldje:
Zoals x aantal forumleden weten heb ik 4 jaar lang een Volvo 440 op LPG als daily gehad.
2 weken nadat ik hem gekocht had liet ie me aan de op de A28 staan.
Starten ging prima, ( starten deed ie op benzine waarna de LPG ecu het overnam. )
maar na een minuutje rijden was ie weer dood.
Ver van huis, dus ANWB meneer ingeschakeld. Na wat gezoek zou het volgens hem de ontstekingsmodule
zijn die "overhit" zou raken...tuurlijk joh...wat jij zegt.
Lang verhaal kort: de 440 eindigde op bergingswagen en ik had vervoer richting huis en
daar ging het mij om
Anywayz, eenmaal thuis de multimeter aan de accu gelegd en toen bleek dat simpelweg de dynamo overleden was.
Daardoor dook de boordspanning op een bepaald moment onder de 10 volt en hielt de LPG ecu het voor gezien.
Desondanks deed ie nog prima starten op de benzine ecu waarna de LPG ecu het ook nog wel een paar minuten uit
wist te houden.
De basics dus.