was ik weer
over hoog opgeleide auto technischie (over het algemeen loop ik in de werkplaats regelmatig te vloeken over de niet handige of gedoemt kapot te gaan construkties!! die deze mensen hebben bedacht in een fabriek) verders blijven zij ook mensen en in eerste instantie heb ik respect voor iedereen!! ( je kan het alleen met gedrag bij mij verliezen)
verders lees ik dat sommige nog steeds denken dat het een simpel motortje is met en stukje onsteking en nog net geen caburateur.
(nee ik bedoel niet jou peter1975 en nog meer mensen die weten dat ik ze best hoog heb zitten)
voor de andere eff voor de duidelijk heid:
tfis is afstammeling van fsi motoren
deze motoren zijn vrij ingewikkeld kwa elektronica! en buisjes slangetjes etc.
dit komt omdat ze nog net niet de hele verbranding kunnen regelen met de computer.
onsteking is niet meer een simpel rotortje met verdelerkap.
en injectie ook geen simpele systeem met injectoren een lambda sonde en een kat.
(het is dus niet mogelijk om zomaar iets te rommelen met in en uitlaat traject cq injectie systeem en computer)
020/02x bakken passen denk ik ook niet (correct me if i'am rong) deze bakken worden ook nie meer gemaakt
in de huidige a plat-vorm. (golf 5, octavia 2, touran, jetta, a3, etc)
als er mischien de 6bak aan hangt ben ik zelf bang dat hele verhaal wel een pittig zwaar voorin kan worden.
ik weet uit ervaring dat die 6 bakken niet te tillen zijn.
nu peter1975: ik vind moedig en knap dat je ubberhaupt over denk om het te gaan proberen.
in polo zou leuk zijn om te doen alleen ja ik zelf zou die airco zoizo weg laten (is alleen maar vermogen snoepend)
en mij vraag is dan hoe graag wil je dat dan hebben in een niet daily (of ga je met zo iets dagelijks rijden?
)
navi is wel wekrend te krijgen alleen of je het mooi in het orginele dash krijgt is weer ander verhaal.
(btw welke navi is het??)
andere vraag is het je ook al opgemerkt dat de abs sensoren van de touran voor het snelheidsignaal zorgen voor je km teller en je navi??
al enig idee hoe je dat dan gaat oplossen??
owh eu als je hem in golf wilt bouwen gaat je mischien op vermogen achteruit maar ook kwa koppel en lol??
bedenk ook dat je dan iets unieks heb (denk namelijk niet dat iedereen dit gaat doen in golf 1 of 2)
mij lijkt dat ook al wat waard om het dan toch in de golf te lepelen.
ik ga jou veel succes wensen en als je toch in de golf 2 hangt lijkt mij leuk dat je toch ook hier een topic erover bijhoud
ik zal hem dan zeker volgen!!
grz maikel