Begrijp ik hieruit nu dat jij je auto dus 100% origineel gaat laten?
Origineel? Nee. Zeker niet. Er komt een andere motor in, dus dan houdt dat verhaal al snel op.
Vindt echter dat dit wel een verschil is. Ik probeer altijd om een auto zo aan te passen dat het voor een volgende eigenaar ook nog te volgen is.
Het doorknippen en buiten de kabelboom over de bodem laten lopen van stroomkabels past hier naar mijn mening niet in.
De vorige eigenaar van mijn pug205 begreep niet waarom de ven het niet meer deed. Men zag over het hoofd dat de zekering apart is geplaatst en niet in de zekeringkast zit. Gevolg. Niewe kabel, kroonsteentjes en een schakelaar (!) in de auto voor het aan en uit zetten van de ven.
En niets gezegd!
Bij nakijken bleken nog meer van dit soort noodoplossingen toegepast. Tot op heden heb ik hierdoor last van enige lekstroom. Auto is al drie keer doorgemeten. Geen idee hoe of waar, maar ondanks een nieuwe accu is, als ik de auto een week laat staan, de accu bijna leeg.
Heb ondertussen bijna alle noodoplossingkjes uit de auto getrokken. Gekke is dat hierdoor niet eens dingen uitvallen....
Uit ervaring weet ik dat garages soms gewoon weigeren om in dit soort auto's een probleem met de kabelboom op te gaan lossen. En als ze het doen: Maak je dan maar op voor een gepeperde rekening, want zijn moeten dat ook helemaal uitzoeken.
Ik probeer dit soort dingen dus altijd tot een minimum te beperken.
En dan heb ik het niet over een netjes aangelegde extra kabel van de accu naar een versterker achterin of zo. Dat snapt een volgende eigenaar met een beetje gezond verstand ook wel.
pff....genoeg getypt. Duidelijker?