Auteur Topic: kwartje van kok?  (gelezen 7823 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kwartje van kok?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 14:23:59 »


leuk plaatje, maar was nu niet de qlue dat de ene pijl in werkelijkheid dikker is dan de ander. Met andere woorden: hij is niet in balans

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: kwartje van kok?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 14:29:59 »
Welke pijl?

In balans is ie misschien niet ( 1 koe op 1 auto), maar de kringloop is een stuk korter dan de kringloop(?) voor benzine/diesel... en als we het dan toch over een scheve balans hebben....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kwartje van kok?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 14:50:47 »
Welke pijl?

In balans is ie misschien niet ( 1 koe op 1 auto), maar de kringloop is een stuk korter dan de kringloop(?) voor benzine/diesel... en als we het dan toch over een scheve balans hebben....

haha...ha, das zeker waar. die sin nog veeeel dramatischer.

Maar goed, stap straks toch wel weer in mijn heilige koe (das dus niet hetzelfde als die op het plaatje) en geef eens lekker gas. -nana-

Ook al rijd ik dan op LPG  :D :D

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Re: kwartje van kok?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 18:49:04 »
 withstupid : PPO is koel

Alleen: er is een grote 'maar': om alle auto's die nu op de wereld rondrijden, plus de te verwachten auto's die nog gaan rijden (China, India) te voorzien van PPO, is er lang niet genoeg landbouwgrond. Of we moeten alleen vrachtverkeer nog toestaan (op PPO): Einde Polo-tijdperk. Dus: uit die luie bank/autostoel en lopen naar je werk.

In de tussentijd rij ik rustig verder, zij het wat minder hard en niet te vaak.

Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: kwartje van kok?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 18:52:28 »
Ik kijk al niet maar naar de rekening, ik tank, ik pin en ik vertrek. Als ik later thuis de afschrift zie dan schrik ik me pas de tering, maar dan zit ik tenminste veilig thuis.  :P

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: kwartje van kok?
« Reactie #20 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 19:38:11 »
ok benz kost veel  -boehoe- maar tis me hobby   :) (niet alleen mijn hobby gezien een heel forum rond dit fenomeen wat met hier polo noemt)  en hobby's kosten nu eenmaal geld hoe je het ook draaid of keert  :P
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 19:40:06 door Pierre »
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: kwartje van kok?
« Reactie #21 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 19:45:35 »
Het wordt gewoon een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Ergo; wanneer mogelijk altijd op de motor. Pas bij nat weer of veel zooi auto. En dan het liefst de GT, want die is het zuinigst  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: kwartje van kok?
« Reactie #22 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 19:45:45 »
tja lpg is ook stijgende ,aardgas wordt nog vaak op de olie boor platforms als afval verbrand (lees dan de gasresten boven de oliebron )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kwartje van kok?
« Reactie #23 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 19:54:03 »
Tja..

Reken maar uit.

Rijd al meer dan 20.000 km per jaar alleen van en naar mijn werk.
Heb een pug205 op lpg.
Rijdt 1 op 13
wegenbelasting 32,50 per maand.
Huidige prijs voor lpg hier om de hoek: 59 cent

En ik kan het nog net lappen.  -boehoe-  -boehoe-

per maand bijna 300 euro lpg kosten (voor mij en mijn vriendin samen) -gert-

Wat rest is tranen als ik 1 x per jaar benzine gooi omdat je toch af en toe op benzine moet rijden.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: kwartje van kok?
« Reactie #24 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:02:45 »
met woon werk verkeer is het een 15000km op jaar basis ,verbruik nu 1 op 9 = 1666,7l benzine in theorie is op jaarbasis 2566,70 euro is maandelijks 213 euri aan peut .

maar roel als ik jou was zou iki voor een g3 installatie gaan als de originele motor injectie is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kwartje van kok?
« Reactie #25 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:22:54 »
met woon werk verkeer is het een 15000km op jaar basis ,verbruik nu 1 op 9 = 1666,7l benzine in theorie is op jaarbasis 2566,70 euro is maandelijks 213 euri aan peut .

maar roel als ik jou was zou iki voor een g3 installatie gaan als de originele motor injectie is

g3? euh... dei pug kost 32,50 op lpg.
Das op g3 niet zo veel minder. Het ding weegt tenslotte nauwelijks iets.
Hij is trouwens niet om te bouwen. (heeft niet de goede motor. een pug205 bestaat / mag niet op g3 volgens rdw)
Probleem is dat je eerst de extra aanschafwaarde moet wegwerken voordat het uberhaupt goedkoper is.
De nieuwe auto's wegen daarnaast meer dus is de wegenbelasting weer hoger en het verbruik ook.

De g3 van mijn vriendin kostte (voor de verhoging van de wegenbelasting in april) al circa 60 euri per maand. Wil niet weten hoeveel dit nu is.

Nee, heb het lang en breed uitgerekend. En rijd dit dingetje helemaal op.
En aangezien die nu al dik meer dan 4 ton op de teller heeft en nog geen kik geeft.....

Zal dat nog wel even duren (hoop ik)

ps. alles is wel zo'n beetje veranderd hoor.
Interieur, dynamo, steekassen, verdampers enz enz.
Enige originele aan de bak is de motor en het chassis volgens mij.
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 20:24:35 door RoelG »

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: kwartje van kok?
« Reactie #26 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 21:08:55 »
Ik maak 25.000 woon/werk km's. Gem verbruik 1 op 18, dus zo'n 1.390 liter per jaar. FF uitgaande van de huidige dieselprijs hier in de omgeving komt dat neer op 1.960 euro per jaar om op me werk te komen.  -gert-

Daar komen dan nog een kleine 10.000 km prive km's ook nog eens bij (+/- 785 euro). Wegenbelasting zit tegenwoordig op 240 euro per kwartaal voor de Ibiza, dus 960 euro per jaar.  -wtf-

Ik moet zeggen dat ik niet echt me best doe om zuinig te rijden, maakt voor de TDI niet echt uit. Pas op de echt lange afstanden heeft een rustige snelheid op de cc effect op 't verbruik. Hoewel ik misschien met wat moeite nog wel zo'n 2 km verder zou kunnen komen op een litertje, maar daar kan ik me toch niet genoeg voor beheersen.
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 21:55:08 door Thomas »

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: kwartje van kok?
« Reactie #27 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 21:23:34 »
En wat kost de PPO of ander frituurvetolie per liter ? Is daar een beetje goedkoop aan te komen ?

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: kwartje van kok?
« Reactie #28 Gepost op: di, 27 mei 2008, 02:08:35 »
Moet ik ook ff met (Candadese) cijfers gaan gooien ?  :)

Liter regular is hier momenteel 0,83 eu.
De V8 verbruikt 1 op 4,8 gem.

14630km gereden in 1,5 jaar
zeg maar 9753 km p/jaar
Voor het eerst in m'n leven dat ik zo weinig km's gemaakt heb met een daily :)
Werkgevers in NL waren veelal 20-50km verwijderd, huidige 6,5km  :D

Dus: 48 weken * 5 werkdagen * 13km per dag = 3120 woon werk km's per jaar.
Blijft over: 6633km privé


3120 / 4,8 =   650,00 ltr*0,83 eu =  539,50 eu p/jaar woon werk
6633 / 4,8 = 1381,87 ltr*0,83 eu = 1146,96 eu p/jaar privé

Autoregistratie = 584.24 eu p/jaar ( = belasting, verzekering en kenteken in mijn provincie )

Totaal = 2270,70 eu p/jaar

Ochja, geen APK kosten  -nana-







Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: kwartje van kok?
« Reactie #29 Gepost op: di, 27 mei 2008, 09:27:41 »
Moet ik ook ff met (Candadese) cijfers gaan gooien ?  :)

Liter regular is hier momenteel 0,83 eu.
De V8 verbruikt 1 op 4,8 gem.

14630km gereden in 1,5 jaar
zeg maar 9753 km p/jaar
Voor het eerst in m'n leven dat ik zo weinig km's gemaakt heb met een daily :)
Werkgevers in NL waren veelal 20-50km verwijderd, huidige 6,5km  :D

Dus: 48 weken * 5 werkdagen * 13km per dag = 3120 woon werk km's per jaar.
Blijft over: 6633km privé


3120 / 4,8 =   650,00 ltr*0,83 eu =  539,50 eu p/jaar woon werk
6633 / 4,8 = 1381,87 ltr*0,83 eu = 1146,96 eu p/jaar privé

Autoregistratie = 584.24 eu p/jaar ( = belasting, verzekering en kenteken in mijn provincie )

Totaal = 2270,70 eu p/jaar

Ochja, geen APK kosten  -nana-









6,5km kan je ook wel fietsen.. Een V8 om 6,5 km af te leggen; geen wonder dat de olieproductie omhoog moet om aan de vraag van 'jullie volk' te kunnen blijven voldoen -uitlachen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983