inmiddels, mede door wat kritische opmerkingen van Geert, weer wijzer door flink uitpluizen op het web.
Drie lpg-specialisten adviseren: ontstekingstijdstip gelijk houden bij benzine / lpg
Na flink spitten in de theorie houdt dit verhaal eigenlijk gewoon geen stand.
Gisteren de stoute schoene aangetrokken: onsteking markeren, los en op gevoel vroeger zetten.
Resultaat: Bij gelijkblijvend lpg (werkt tenslotte op aanzuiging en stationair is ongewijzigd)
- sneller oppakken
- directere terugval van toeren (met minder 'dip')
We zullen het zien
Idee is wel dat ik hier pas echt mee ga spelen als ik het lambda systeem ingebouwd heb.
Risioco is namelijk dat door betere verbranding hij nu te arm gaat lopen.
En heb weinig zin om weer af te laten stellen / de motor in de soep te draaien.
De lambda computer past dit automatisch weer aan naar ideaal (binnen een bepaalde marge) dus dan loop ik met het testen van de onsteking weinig risico.