Heb ff snel dit topic gescanned en ik zal me er ook even tegenaanbemoeien
(en mezelf en Martijn herhalen...)
First things first: Ik had dus een HK met contactpuntonsteking.
Zoals je in mijn post in bovengenoemd topic ziet staan (
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,963.msg39588.html#msg39588 )
heb ik indertijd gewoon het hele vacuumverhaal van het verdelerhuis gesloopt en de mechanische vervroeging zijn werk laten doen.
In tegenstelling tot wat ik veel zag heb ik dus wél de paddestoel eraf gesloopt en de grondplaat waarop de contactpunten zitten
vastgezet mbv een M3 boutje+moer ( is ff friemelen, maar dan heb je ook wat
).
Wat vergeten wordt is dat die plaat nog enigzins kan bewegen zolang die paddestoel ( zonder vacuum ) er nog aan hangt.
In mijn ogen is dit echter nog niet echt een ideale oplossing en was het plan dan ook om er een
megajolt op te knutselen,
voor een programmeerbare (electronische) ontsteking.
Specs:
* 10 x 10 ignition map, with full linear interpolation between values
* Load axis calibrated by on-board Manifold Pressure (MAP) sensor or external Throttle Position Sensor (TPS)
* Analog auxiliary input to further correct ignition map
* Four user-defined output switches, which trigger on RPM or load
* 'Shift light' output- for driving a dash-mounted shift light
* External Rev-Limit trigger output (The Ford EDIS module has no 'rev limit' signal, so an external circuit to disable the ignition coil is required)
* Modern, easy to use, and customizable Windows-based Configuration/Tuning software Screenshots
* Dual, on-the-fly switchable ignition configuration
* Fine-tune crank sensor position
* Configurable cranking RPM advance
o Load, modify and save Ignition Configuration
o View, log and interact with engine runtime data
o Interactively visualize and tune ignition map
Grootste uitdagingen zijn dan:
* (Gas)potentiometer erop fabrieken en calibreren
* Tandrad+sensor op de krukas plakken.
Gaat een beetje tijd en energie in zitten, maar dan heb je wel een ontstekingsysteem dat
staat als een huis en 100% op jouw blok is ingesteld.
Maar je hebt het niet zo op electronica, dus dat zal 'm wel niet worden