Auteur Topic: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )  (gelezen 1940 keer)

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Gepost op: ma, 15 sep 2008, 17:42:00 »
heb een paar dagen terug mijn cilinderkop beetje na de klote geholpen met het vv van een oliedruk sensor. nu zit er een haarscheurtje in de rechter hals waar de sensor in gedraait wordt. Zoals op onderstaande afbeelding

Nu wil ik hem na de lasser brengen, maar mijn vraag is wat voor materiaal is het.Van Alumium, gietijzer of een andere vage legering  -dunno- . Dan weet ik tenminste ook waar ik voor moet bellen. 

dus iemand die mij kan vertellen wat voor materiaal dit is? ik hoor het graag!
Polo II coupé GK-CBR

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #1 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 17:51:05 »
Aluminium

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #2 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 17:57:09 »
Wij danken U -thumbsup-
Polo II coupé GK-CBR

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #3 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:20:04 »
alu maar om hem daar te lassen is nogal een pokke klus door dat er evt olie uit lekt en dus het alu vervuilt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #4 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:26:32 »
En het ook nog gietwerk is.. Dat is lekker poreus, blijft de olie lekker in zitten :(

Ik hoop voor je dat het lukt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #5 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:42:08 »
ja heb een mail gestuurd met afbeelding naar een lasbedrijf hier in de buurt, dus is even afwachten :(
Polo II coupé GK-CBR

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #6 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:44:36 »
Polo II coupé GK-CBR

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #7 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:51:40 »
spul is goed ,maar enkelt de plaek waar het toegepast moet worden is minder ,olie namelijk ,daar hecht niks op . en met het zelfde gemak verstop je een olie kanaal(bin there ) en loopt je nokkenas vast in de kop .

ik zou persoonlijk de kop demonteren .stompje afslijpen tot voorbij het scheurtje , draad tappen (m10x1). de kop laten wassen bij een revisie bedrijf of in je eigen vaatwasser .kop weer monteren .
 want zelfs lassen aan de kop ,kan deze krom van trekken en je koppakking laten lekken .

als je voor lassen kiest zelfs je nokkenas verwijderen en je kleppen .kop moet gevlakt worden daarna
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #8 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 20:02:53 »
ja denk toch dat ik ga proberen de sensor er terug in de draaien, heel goed ontvetten en dan toch eens met kneedbaar aluminium ga proberen. In prencipe kan ik geen olie kanaal dicht duwe als de sensor er eerst weer ingezet wordt toch?. Zo'n revisie gaat me denk ik te veel kosten ( arme studente ook altijd! ) Baal hier echt van :(
Polo II coupé GK-CBR

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #9 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 20:13:54 »
lekt het scheurtje olie ,met de sensor er in ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #10 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 22:54:59 »
jup. telkens als even de motor heeft gelopen ligt er olie rond om de bougie.
Polo II coupé GK-CBR

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #11 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 23:07:01 »
denk dat ik toch maar eens die ga proberen met kneedbaar aluminium. Sensor er terug in, van buiten het scheurtje dichtsmeren en een randje vloeibare pakking om de sensor. En dan kijken hoelang dit het uit houd. Zo'n revisie zit er voor mij echt even niet in :( 

Als ik van buiten alles zo goed mogelijk schoonmaak en ontvet zou de aluminium toch wel moeten hechten toch?

is het wel de moeite waard om te probere?
Polo II coupé GK-CBR

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #12 Gepost op: di, 16 sep 2008, 07:07:22 »
je kunt het proberen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #13 Gepost op: di, 16 sep 2008, 10:53:15 »
heb je perse beide sensoren nodig dan? weet niet hoe diep de scheur is, maar mischien kun je er een plaatje op maken dat het gat afdicht. en dan gebruik je de andere sensor-aansluiting
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Materiaal GK cilinder kop ( ivm lassen )
« Reactie #14 Gepost op: di, 16 sep 2008, 10:59:07 »
normaal zit de sensor in dat gat, dus een plaatje er op maken heeft geen effect. Zal het alleen nog maar meer door de haarscheur gaan lekken.

met een dremeltje de scheur iets uitdiepen (zodat je een V-groefje krijgt) en dan zeer goed ontvetten, dan is het best de moeite waard om het met kneedbaar/vloeibaar alu te proberen.

Ik zal eens vragen hoe het spul heet, een vriend van mij was laatst bezig om een alu carterpan te repareren met 2 componenten aluminium smeersel, dat zeer goed zou hechten. Misschien is dat iets??
Het was iig geen goedkoop spul, en zeker GEEN Motip :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983