Auteur Topic: Olie in schokbreker  (gelezen 1321 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Olie in schokbreker
« Gepost op: wo, 05 nov 2008, 13:26:34 »
Kan het nergens terugvinden:
Hoeveel olie moet er in de veerpoot van een 1F? (originele schokbrekers, die met de losse zuiger)
« Laatst bewerkt op: wo, 05 nov 2008, 13:29:51 door Koen »
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Olie in schokbreker
« Reactie #1 Gepost op: wo, 05 nov 2008, 21:57:40 »
is een patroon niet wat makkelijker? heb zelf nooit gehoord van olie bijvullen, gewoon nieuw patroon en klaar, minder werk, meer profijt..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Olie in schokbreker
« Reactie #2 Gepost op: do, 06 nov 2008, 01:27:43 »
Juist niet  -gert-

Lekker dikke olie erin en hoeken met die bak  -sturen-

Ik heb zelf geen praktijk-ervaring met die dingen, maar stel me zo voor dat ze net al een elk
andere schokbreker gewoon nokvol met olie moeten zitten.  -ja-

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Olie in schokbreker
« Reactie #3 Gepost op: do, 06 nov 2008, 08:34:49 »
Juist niet  -gert-

Lekker dikke olie erin en hoeken met die bak  -sturen-

Ik heb zelf geen praktijk-ervaring met die dingen, maar stel me zo voor dat ze net al een elk
andere schokbreker gewoon nokvol met olie moeten zitten.  -ja-

En je kunt ze zelf inkorten....  -thumbsup-
(zit een beetje te denken om bak-olie te gebruiken, dikkie dik man)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Olie in schokbreker
« Reactie #4 Gepost op: do, 06 nov 2008, 20:18:23 »
voor sportieve demping is 80w90 perfect .(bin there)
 wel de ideale hoeveelheid is bij originele hoogte van de zuiger in max uitgetrokken toestand dat de zuiger nog net in de olie zit (lees de zuiger zit net onder de olie)

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Olie in schokbreker
« Reactie #5 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 23:16:13 »
voor sportieve demping is 80w90 perfect .(bin there)
 wel de ideale hoeveelheid is bij originele hoogte van de zuiger in max uitgetrokken toestand dat de zuiger nog net in de olie zit (lees de zuiger zit net onder de olie)



Vol dus  :P

Je moet ze vullen met de zuigerstang volledig ingedrukt, anders druk je de keering eruit zodra die de eerste keer wordt ingedrukt.
En dan tot de onderkant van de bovenste geleide bus.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.