Wat voor auto heb jij daar dan?
Maar, heb al verschillende docu's (o.a. van Michael Moore en ook eens in het programma 'Vlaanderen Vakantieland', daar ging het over Alberta) etc gezien over Canada en in vergelijking met USA is het de hemel. In Toronto sluit bijna niemand zijn deur! Prachtige natuur ook, en gastvriendelijke mensen. Aantal moorden per jaar.. 7 ofzo?
Ik zou niet alles geloven wat Michael moore je voorschotelt...
In de eerste 2 maand dit jaar zijn er in Regina, SK ( waar ik de afgelopen 9 maand gewerkt heb ) al 3 mensen vermoord waarvan 1 een
16 jarige jongen was die door 2 leeftijdsgenoten in een steegje vermoord en daarna verbrand is...
En geloof me, mensen doen hier echt wel hun deur op slot
Stats:
Nederland versus
CanadaMaar inderdaad, de mensen zijn hier een stuk vriendelijker en behulpzamer dan elders.
Maar tegelijkertijd is men vaak ook veel te gemakkelijk in het niet nakomen van afspraken ( lees : onverschillig ) en dat kan het
leven soms best frustreren...maar zolang je je daar bij neer kunt leggen kun je hier prima wonen
Reden dat ik 'ooit' zeg is omdat ik amper 20 ben en het dus financieel nog niet mogelijk is, en wat zou ik daar moeten doen van werk etc, ken niemand daar. Heb ook nog geen vriendin dus in je eentje gaan is ook maar alleen. Denk dat ik eerst eens een reis ga maken daarheen, om wat op verkenning te gaan.
Toen ik ging in dec 2006 was ik 31 lentes jong, vrijgezel, nog nooit in Canada geweest en had hier behalve mijn toekomstige
werkgever geen enkele contacten.
Ik had 2 koffers en een laptop en net genoeg geld voor een auto toen ik hier aankwam (SUV uit 1997).
Ik huurde via een kennis van mijn baas een kamertje.
Nu werk ik nog steeds voor hetzelfde bedrijf, rij in dezelfde SUV en heb een koophuis (nieuwbouw 2006), inmiddels
voorzien van meubilair, 42inch plasma TV etc,etc.
Nu jij weer