Maar goed, uiteindelijk toch gelukt. Nou durf ik morgen ook rustig naar het boerengat waar de sleutelschuur staat, om maar eens even vloeistoffen te wisselen en te kijken naar de carterbescherming die ik vandeweek op een parkeerpaaltje aan gort heb gereden
Foto's volgen morgen, kom vast wel idyllische plaatjes tegen onderweg...
Fototoestel vergeten...
Nou ja, het was toch vooral een dooiende bende, en niet al te helder weer...
Uiteindelijk bovendien behoorlijk mijn tijd nodig gehad! Eerst carterbescherming bekeken, parkeerpaaltje was er inderdaad mooi doorheen gegaan, maar viel (enigzins provisorisch met ty-wraps e.d.) nog wel te herstellen. Kon toen meteen een oliewissel doen, waarbij het me opviel dat de olie na de wissel gelijk weer behoorlijk donkerzwart aan de peilstok hing...
Heb het idee dat er intern wel wat smurrie is opgebouwd in de afgelopen 30 jaar en 300.000 km?!
Ben er huiverig voor om echt te gaan spoelen, maar denk dat ik in het komende jaar maar wel een paar oliewissels ga doen. Wil sowieso over niet al te lange tijd de distributie gaan doen, want volgens mij begin ik de waterpomp te horen (gelukkig nog een degelijke uitvoering, geen kwestie van plastic schoepjes en zo).
Uiteindelijk dacht ik nog even de condens van het dieselfilter af te tappen, maar daarbij brak de aftapplug af
. En dan zuigt het brandstofsysteem natuurlijk ook lucht aan, waardoor-ie binnen 2 minuten stilviel. Dus van de (overigens erg leuke) dochter van de schuureigenaar even de fiets geleend (met kapotte versnellingen, mega-slag in het achterwiel en gebroken achteras over niet geveegde/gestrooide weggetjes
), en in het naburige dorp (Rijen) ook maar even een dieselfilter gehaald (bij dezelfde man waar ik 3 uur eerder een oliefilter had gehaald)...
Toen weer teruggefietst en vervangen: starten en lopen (en niet als in naar de dichtstbijzijnde bushalte
)
Maar hoe dan ook: geen foto's...