pulserend stationair zal waarschijnlijk van een valse luchtlek komen, en daarbij horend slecht mengsel. Te denken valt aan een rotte voetpakking of slechte slangetjes.
De klep op de carburateur wordt bedient door de gaskabel. Bij gaslos, én een bepaald toerental ( dacht ik zo uit mijn hoofd ) gaat er een elektromagnetisch klepje open en komt er vacuum te staan op achterkant van de onderdruk-pot op je ontsteking: Het membraam van de onstekingsverstelling(vervroeging) wordt terug getrokken en het ontstekingstijdstip wordt verlaat ( vertraagd ). Dit is alleen bij een 1.0 GL motor aanwezig, en ja, je kunt zonder, maar nee, storingen in dit systeem leiden niet tot problemen in de stationaire loop; Het systeem doet namelijk niets bij stationair.
Als het onstekingstijdstip én de afstelling van de carburateur niet goed staan, valt het toerental bij gas los + koppeling in op de snelweg te snel terug naar 0, zonder op te pakken op de stationair sproeier. Gas los is immers -> gasklep dicht, van hoog toeren terug vallen naar stationair, overstap van carburateur naar de stationairloop, en terugvallen in ontstekingstijdstip ( centrifugaal/ vacuum gestuurd ).
Probeer eens het volgende:
Laat de motor stationair lopen. duw ( niet te hard, niet te zachtjes ) eens tegen de zijkant van de carburatuer ( links en rechtsom )> veranderd de motorloop als je de carb een bepaalde richting op duwt? voetpakking lek.