Hoi,
Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn probleem van mijn G40. Zal even in het kort uitleggen wat er aan de hand is.
Paar dagen terug kwam mijn meter van mijn koelwater op mijn dashboard ineens niet meer boven de 65 graden uit.
We dachten dat het gewoon een defecte thermostaat was en heb de volgende dag de auto naar de garage gebracht.
daar hadden ze mijn thermostaat, thermostaathuis en de zwarte sensor en de koelvloeistof vervangen.
Ik weer tevreden naar huis gereden dat de polo weer normaal op 90 graden zou komen staan (doet die al jaren prima). maar de
terug weg ging de meter helemaal naar 110 a 115 graden. ik dus de snelweg af en moest even bij het stoplicht wachten en toen begon
het lampje heel even te knipperen. de garage gebeld en die zeiden: misschien zit er nog beetje lucht in. auto af laten koelen en moest
inderdaad halve liter koelwater bijvullen.
daarna test gedaan maar werd nog steeds 110 graden. volgende dag even de fan doorverbonden en zo naar de garage gebracht.
daar hadden ze het water gecontroleerd. liep mooi op tot de 86 graden en bij 90 graden gaat de fan netjes aanslaan. alleen geeft mijn
dashboard 110 graden aan. toen hebben ze de 2 sensoren verwisseld. de blauwe die links zit op de plaats van de zwarte gezet en andersom.
dan geeft de meter weer constant 65 graden aan.
nu denkt de garage dat mijn probleem in het dashboard zit of in de bekabeling. rare is dat als je de stekker van de meter doorverbind dat die netjes helemaal
uitslaat en weer rustig naar nul zakt als je de verbinding los maakt. dus lijkt me dat dat gedeelte normaal werkt.
kent iemand dit probleem? verkeerde sensor geplaats? en mogen die 2 sensoren wel verwisseld zitten in het thermostaathuis? of toch problemen in de
bekabeling/dashboard? help
![boehoe -boehoe-](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/huilen.gif)
grtz.