Auteur Topic: nokkenas slijpen  (gelezen 3530 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #15 Gepost op: do, 22 jan 2009, 13:36:03 »
Alle cilinderkoppen hebben een minimale hoogte, voorgeschreven door VW.

Er kan nog ruim 1,5mm van een originele 1300 VW kop afgehaald worden, dat is best veel. WEet niet hoe dat bij andere VW motoren zit, maar er zit vaak nog wel een marge in.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #16 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:11:19 »
zonder enige klep/klepzitting aanpassing? (dieper leggen)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #17 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:15:21 »
Ja.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #18 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:36:51 »
alleen vanwege de klepveren -dunno-

 -gert-

Haha nee niet alleen daarom, maar omdat een MH standaard al een leuk blokje is, vanwege de oliepomp en hydrostoters.
Ook is het sexy dat ie al een alu kleppendeksel heeft bijvoorbeeld  :D.
Matschwarz derover en opstaande randjes plijste  -love-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #19 Gepost op: do, 22 jan 2009, 21:00:20 »
wat is er zo bijzonder aan een MH oliepomp?

Niet alle MH'tjes hebben een alu kleppendeksel, de meeste hebben een roestige stalen plaat.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #20 Gepost op: do, 22 jan 2009, 21:09:14 »
Oliepompje is die met het tandwiel, in mijn ogen beter dan die op de as zit  :).
Al gaat het alleen al om de prijs  :P.

Maar iedereen zn eigen mening natuurlijk  -ja-.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #21 Gepost op: do, 22 jan 2009, 21:30:58 »
wat is er zo bijzonder aan een MH oliepomp?

Niet alle MH'tjes hebben een alu kleppendeksel, de meeste hebben een roestige stalen plaat.


 :D

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #22 Gepost op: do, 22 jan 2009, 22:02:27 »
Kijk hij snapt hem  -nana-.
De über pumpe jah!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #23 Gepost op: do, 22 jan 2009, 22:09:21 »
Kijk hij snapt hem  -nana-.
De über pumpe jah!

je mot wat he als je een MH hebt  :D

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #24 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 09:23:29 »
febi = vragen om meer problemen, rotzooi.
ik raak dat spul niet meer aan. laat staan een oliepomp  -wtf-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #25 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 19:57:04 »
Hehe, tja redelijk  -off- inmiddels, maar goed  -uitlachen-.

Volkswagen blokjes zijn gewoon niet kapot te krijgen, nja die van een polo dan  :D.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #26 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 20:09:17 »
je rijdt zeker nog niet zo heel lang volkswagen? :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #27 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 20:40:45 »
ik heb ondertussen al 7 opgevoerde motoren in mijn polo versleten  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #28 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 21:42:17 »
febi = vragen om meer problemen, rotzooi.
ik raak dat spul niet meer aan. laat staan een oliepomp  -wtf-

nooit problemen mee gehad dus  -dunno- whats your problem?

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: nokkenas slijpen
« Reactie #29 Gepost op: za, 24 jan 2009, 09:47:13 »
ervaring, dan zullen die mislukte onderdelen wel toevallig allemaal bij mij terecht gekomen zijn  -boehoe-
(al eens een contactblokje van 'n paar euro vervangen (febi), complete tellerwerk naar de kloten, honderden euro's)
goedkoop is vaak duurkoop :)
maargoed, ontopic maar weer...
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen