Ik heb het als volgt opgelost (OK, laten oplossen ), misschien heb je er wat aan voor de ideevorming.
Montage van het spruitstuk:
RVS 4-2-1 spruitstuk genomen waarvan de 1e pijp direct zodanig naar linkerzijde van de auto 'wegbuigt' dat ie niet in conflict komt met de (beugel van) de G-lader.
Wel / geen /welke katalysator?
Orginele kat kon niet blijven. Dit vanwege de lengte van laatste deel van spruitstuk én aanwezigheid van onderste veerpootbrug.
Het wel of niet aanwezig zijn van een in de typegoedkeuring opgenomen KAT is GEEN onderdeel van de APK! Voor APK moet/mag nl. uitsluitend op de emissie-eis worden getest. Als een auto die origineel wel een KAT heeft zónder kat aan de emissie-eis voldoet, dan is dat - voor de APK - voldoende.
Geprobeerd is om de afstelling zodanig te knijpen - tbv APK! - dat aan de emissie eis werd voldaan. Dat lukte niet. Als noodoplossing heeft Garageman ( = APK Keurmeester) de dag voor de keuring een tweedehands RVS kat er tussen gelast (waarvan de naar beneden stekende flens weleens wat raakt
).
Volgende week wordt die KAT (omdat ie inmiddels lek is) vervangen door een slanke buisvormige RVS superflow-katalysator. (Dan is de onderste veerpootbrug weer het laagste punt van de auto (11 cm)
.