Auteur Topic: Motorcarbs : hoe te filteren ?  (gelezen 2452 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Gepost op: do, 17 nov 2005, 19:25:25 »
Vooropgesteld : het komt niet in ene Polo ..

Luchtfilterbak past wel maar is niet echt handig voor de toekomst .
Charles heeft een erg mooie oplossing : 4 kleine K&N filters maar daar krijgt het paard van Sinterklaas eigenlijk de hik van als je die prijs hoort ...
Iemand een ander merk of idee ?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #1 Gepost op: do, 17 nov 2005, 19:28:04 »
pipercross
greenair

op ebay von die heimat wordt zat van die zooi aangeboden

zelf hou ik het op open kelken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #2 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 07:50:01 »
@ Gert: wanneer je de centerdistance van de carbset origineel houdt (spruitstuk van kop naar carbs toe lassen), kun je ook van een motorsloop een originele airbox halen. Eurotje of 60,-.

Die "onthoofd" je dan en "las" je dicht. Proppenboor aan de meest geschikte kant erin en een kunststof bevestigingsring erin "lassen". Eurotje of 5,- aan kunststoflijm.

Flexibele afzuigkap slang (van dat aluminiumribspul) op de box, slang naar waar de lucht ook bij je voertuig binnen komt en dan zo'n konisch K&N filter erop. Eurotje of 5,- aan afzuigkapslang met bevestigingsmaterialen en een Eurotje of 20,- voor het filter.

Klaar is Gert op z'n Haags: "fo weineg".... -moon-

PS: ik heb nog een complete set ZZR1100 carbs met ALLE toebehoren tekoop: airbox, kelkenset behorend bij de airbox, carbsete (4x40 mm CV), originele aanzuigstruts met vacuum take off. Je hebt m'n nummer.

Succes, groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #3 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 13:15:57 »
Net in de weer geweest bij een plaatselijke Motorboer .
Na ongeveer een minuut of 4 daar voor jan snikkel aan de balie te hebben gestaan ben ik maar weggegaan . De 2 medewerkers die 3 meter verderop stonden en alleen oog voor elkaar hadden heb ik vriendelijk gedag gezegd . Dat ik vervolgens bij het naar buiten gaan ervoor heb gezorgd dat de deur open bleef staan en de daariseenklantduswegwezenenjezelfverstoppenbel afging voor langere tijd deed me best goed . Nog voordat ik het terrein afwas was een van de contactgestoorden al bij de deur om hem weer dicht te doen .. Heerlijk : daar leef je voor  -naughty-

Maar nu de carrubs : Jan .. het zou de oplossing zijn om dat compleet aan te schaffen maar A : moneys to tight to mention en B dan heb ik setje 3 liggen van de 40 mm Keihin carbs .
Misschien als ik een set erop in kan ruilen . Reserve is altijd goed maar 1 set als reserve is meer dan genoeg .
Maar doe eens een (prijs) voorstel .
Je nummer kan ik helaas niet vinden ..

@ Serge : die passen ook zo op het spruitstuk ? Airbox is wel handig voor als er ooit een turbo op moet komen .. ben ik alweer een stapje dichterbij ..

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #4 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 13:59:37 »
Nog een aanvullende vraag/opmerking .
Had Charles aan de foon en die wist te vertellen dat er ook Dynojet kitjes te koop zijn . Opvoersetjes voor de carbs met verschillende sproeiers en veren en dergelijke om te fijntunen .
1800 cc is altijd meer dan een 1100 cc zegt mijn oude brein .
Iemand hier ervaring mee ?

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #5 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 14:32:55 »
Hee die Gert,

Begrijp je verhaal: eens met de NL service gerichtheid...  -wanker-

Over de complete set: ik heb hetzelfde. In mijn enthousiasme had ik weer eens zitten bieden en ineens had ik twee sets Keihins. Ik moet nu grote opruiming houden, want zometeen komt de ABU erin en dan wil ik van alle zooi af. Ik lijk nu wel een hamster...

Zie maar of je een van jouw sets elders kwijt kunt: kun je daarna mijn set kopen als je daar nog in geinteresseerd bent.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #6 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 16:51:59 »
Oude brein:

1800 is meer dan 1100. Check

MAAR: Wat is het maximale toerental van die 1800cc?
en dan dat van die 1100cc?

Doet eens rekenen hoeveel liters dat maximaal per minuut zijn..
(rekenwonder:
 1430 voor de 1100cc bij 13.000 rpm)
 1260 voor de 1800cc bij  7.000 rpm)

Gaat er ff niet om hoeveel liters t in t echt zijn (onderdruk, restricties, kleptijden, openingen etc), maar goed: u ziet: zelfs als die 1800cc op maximaal toeren draait, trekt ie nog steeds minder lucht dan een 1100.

Zijn vast rekenmethodes voor om t veel beter te bekijken, maar zo met de natte vinger zal t wel iets mee vallen qua verschil.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #7 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 17:49:50 »
@ Jaap: eens.

@ Gert: ik denk dat je eerst beter even met die carbs kunt gaan rijden. Dit om je een vracht werk te besparen, want er is een goede kans dat de toepassing binnen de parameters van de carbs ligt.

Kijk maar naar mijn (sorry Thomas, JOUW) ABD: loopt als een trein op de ZZR1100 Keihins.

Zaak is wel dat je een Lambda meetinstallatie aanlegt, want dan is het "meten is weten". Anders moet je maar gokken of je (te) arm of (te rijk) rijdt.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #8 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 18:29:28 »
helaas deze optie gaat niet helemaal op.
max doorlaat van je carbs is afhankeliojk van je max doorlaat van je klepzetel .(deze moeten dus gelijk zijn))
bij een 16ventieler gaat dit nou helaas niet op ,daar komt dan een stukje ervaring en gevoel om de hoek kijken .maar als je de zelfde waardes aanhoudt als bij een 8ventielerkom je vrij aardig in de buurt .
wat sproeier bezetting betreft ,tja das andere koek ,hier heeft zowel cylinderinhoud,carbventuri,nokkenas ,doorlaat cylinderkop effect op
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 19:08:18 »
Citaat
Begrijp je verhaal: eens met de NL service gerichtheid


Hoezo? Ik ben tegenwoordig heel servicegericht hoor! En ik werk nog voor de overheid ook!
U rijdt wij schrijven!  -naughty-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 18 nov 2005, 22:15:51 »
-gert-

@ Lijn: vreselijk naar mens dat je er bent!!

Zou je toch wel eens in je pakje willen zien  -naughty-

Sla je Michiel zo nu en dan wel eens in de boeien?

Sorry Gert:  -off-

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #11 Gepost op: za, 19 nov 2005, 09:18:56 »
mocht 'ie willen!!! -wanker-
trotse mama!

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #12 Gepost op: za, 19 nov 2005, 10:47:32 »
O jawel! Ik moet toch oefenen?  -naughty-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #13 Gepost op: za, 19 nov 2005, 16:36:50 »
hoe je een wapenstok als butplug installeert?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorcarbs : hoe te filteren ?
« Reactie #14 Gepost op: za, 19 nov 2005, 17:03:36 »
Blijven we aub een beetje on-topic?

anders zet ik de politie pet op, en ga de straat vegen :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken