ik ben weer wat verder, hij start!
benzine pomp probleem bleek een slecht contact bij de zekering te zijn op de zekeringkast.
nu startte de auto dus prima, bleef mooi lopen (stationair idd afgeregeld met het kraantje (zie topic kraantje)) dus vol goede moed de weg op. stop ie ermee toen ie warm werd..
daarna starten, motor slaat aan en schiet hoog in de toeren om vervolgens te dansen. 2000 toeren naar bijna 0 en dan steeds weer omhoog naar de 2000 toeren. tot ie afslaat..
nu heb ik de volgende theorie:
de computer die er nu inzit (digifant I) hoort niet bij de motor, die komt van een sloper. er hoort officieel een digifant II computer bij, net als bij barry, zonder lambda sonde. nu mist mijn computer dus die lambda sonde. kan dat de oorzaak zijn van het rare gedrag van de motor?
wat gebeurd er eigenlijk bij een auto met lambda als de stekker losgetrokken word?
oplossing in mijn ogen: of de kabelboom van de gt op de sloop in mijn polo zetten, dan kan er dus een lambda aangesloten worden, en zou theoretisch de computer alle signalen ontvangen die ie nodig heeft. of de computer vervangen door een digifant II die geen lambda sonde nodig heeft.
ik heb dus 2 vragen:
wat gebeurd er als je normaal gesproken de lambda sonde loshaalt?
kan ik beter een andere computer zoeken (schaars in nederland?
) of de kabelboom van de sloop halen?