Ik zou het e.e.a. laten weten over de home-made schroefset van Mr. Heuvel
Vanmorgen begonnen;
20x10x1,5 staalprofiel a 1m
M8 boutjes en moeren
Metaalzaag met nieuw zaagblad
lasapparaat
Veerpoot polo 2f.
Het plan was:
*onderste veerschotel verwijderen
*pitman arm op lager punt vast maken (ivm max. verlaging)
*deel boven pitman arm voorzien van een draadbus met demperborgring
De veerpoot had ik vooraf gedemonteerd (veer los, demper verwijderd)
Daarna een lasmal gemaakt om ervoor te zorgen dat:
*de pitmanarm op precies dezelfde orientatie terug wordt geplaatst, maar dan 4cm lager.
*alle delen na het loszagen weer in lijn gemonteerd worden, om te voorkomen dat het een schots en scheve bedoening wordt.
*de totale lengte van de demperhouder incl. borgingsring exact gelijk is aan de originele situatie. De demper moet wel goed opgesloten zitten in de patroonhouder. Zo kan elke soort demperpatroon gemonteerd worden, dus naar keuze van de eindgebruiker. Koni of Ta-technix, het maakt niet uit.
Na een hoop teken/meet/zaag en laswerk heb ik een eerste poot klaar. Ben van 10 tot 5 bezig geweest, inclusief de lasmal (en zonder pauze
). De lasmal is gelukkig ook toepasbaar op de andere poot (ivm spiegelen!), doordat een aantal delen schroefbaar en om te draaien zijn.
Hier het resultaat;
De pitmanarm is lager gemonteerd, hier is nog een weggeslepen lasje te zien;
Eerst nog een poot voor de andere kant maken, dan onder de auto monteren om het effect te zien. Ik verwacht dat er echt laag geschroefd kan worden (met of zonder hulpveer) aangezien de pitmanarm verlaagd is (raakt deze de carrosserie ook niet meer)