Ok het is geen Polo, maar hier zitten de kenners van het NZ-blok (en die ligt toch het meest in de Polo)
Ik heb ff de tekst gekopieerd van andere fora waar ik deze vraag heb gesteld. Ik hoop dat iemand me kan helpen want begin het gestotter nu ff zat te worden
Helleu,
Ik heb dus een Golf II 1.3i met NZ-motor:
Ik heb er een 3F-nokkenas uit een Polo ingelegd waardoor deze nu van 55 naar ongeveer 75pk is gegaan.
Ik hoorde van meerdere kanten dat je dan de benzinedruk moet verhogen dus
1) ik heb de drukregelaar volgens instructies 2mm naar binnen gedraaid in de bankschroef.
Gevolg: zwarte rook, benzinewalmen en -geur uit de uitlaat --> te rijk dus
2) andere drukregelaar gepakt: 1 halve slag in bankschroef naar binnen gedraaid
Gevolg: nog steeds hetzelfde: te rijk lopen/zwarte roetwolken, soms hevig schokken tijdens rijden en vervolgens enorme zwarte pluim achter de auto.
3) een standaard NZ-benzinedrukregelaar er weer ingezet
Gevolg: nog steeds roken, inhouden, te rijk lopen, etc..
Hoe kan dit toch?
Bougiekabels zijn net een klein jaartje oud, verdelerkap + rotor ook zoiets.
Bougies zitten er nog geen 5000 km in, ze waren wel zwart (logisch: liep te rijk) dus ik heb ze ff schoongemaakt.
Ontstekingshuis is al een keer vervangen, alle vacuumslangetjes vervangen.
Je zou denken dat een 3F-nokkenas vanwege de scherpere nokken meer inspuiting moet hebben, maar hij blijft te rijk lopen zelfs met de standaard benzinedrukregelaar van de NZ (of de verbranding is gewoon heel ruk)
Het begint me zo langzamerhand een beetje te frustreren zo
Thanks luitjes!
hoi
Boaz