Het Polo86c Register
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Welkom op het nieuwe forum!
Index
Help
Fotoalbum
Inloggen
Registreren
Het Polo86c Register
»
Algemeen forum
»
Techniek
»
Compressie-verhouding
Print
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Compressie-verhouding (gelezen 1462 keer)
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Gepost op:
za, 25 dec 2004, 19:43:57 »
kan iemand mij vertellen wat de orginele compressie-verhouding is van de 1.6i16v motor!
heb een kerel leren kennen via via met mailen en heeft ook zo,n 1.6i16vg40 motor maar die heeft compressie verhouding van 10,5:1..
volgens vertellen is de motor die ik heb naar benenden gehaald naar 9 of 9,5:1!zit een handgesmede koppakking in...
mvg richard
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
Wendy
Non-Register lid
Berichten: 1.370
Geslacht:
grrrrr....
Compressie-verhouding
«
Reactie #1 Gepost op:
za, 25 dec 2004, 20:21:43 »
10.5 op 1 is wel veel voor een geblazen motor hoor, kun je maar met een lage laaddruk rijden!
Gelogd
trotse mama!
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
Berichten: 17.758
Geslacht:
der doctor
Compressie-verhouding
«
Reactie #2 Gepost op:
za, 25 dec 2004, 20:25:19 »
varieert je hebt 10,5 op 1 standaard en 11 op 1 standaard
Gelogd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Reactie #3 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 09:39:52 »
hij rijdt met compressie-verhouding 10,5:1 en dat was standaart volgens hem ern hij reed met een laderdruk 0,35 psi vertelde die in de mail.
hij had eerst 8:1 en toen had die geen power zoals die vertelde en toen ging die naar 10,5:1 en had ineens 183pk op de motor.. en der zit niks snels op of zo he van schrik of wat dan ook.
deze persoon is wel bekent bij patrick86c en misschien bij jullie ook werl het is die mooie lichte kleur blauw..
hopelijk doet de foto het.
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Reactie #4 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 09:41:51 »
ik moet zegge het zit wel anders in mekaar als bij mij.
volgens mij heeft hij ook een 3f inlaat met g40 gasklep.
en de retour van de g-lader is afgesloten.
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
Berichten: 17.758
Geslacht:
der doctor
Compressie-verhouding
«
Reactie #5 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 09:49:29 »
nope is een inlaat van een golf 16v kr oof pl motor ,maar dan aangepast (tenminste ik denk dat je roger jetten bedoelt ,aangezien de foto het niet doet)
Gelogd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Reactie #6 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 11:20:49 »
nee roger ken ik wel(althans z,n polo)
deze is een polo 2 met 16vg40
ik heb de foto in m,n email dus weet effe niet zo goed hoe ik deze hier krijg.
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Reactie #7 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 11:24:21 »
http://www.8bit.be/phpbb/viewtopic.php?id=vwpolo&p=932505#932505
linkje van de foto maar hij is nogal groot
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
Dennis
L86C-0024
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 11.718
Geslacht:
Dennis Eggen
Compressie-verhouding
«
Reactie #8 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 14:58:33 »
Ik wil je wel uitleggen hoe je de foto in een niet al te groot formaat hier op het forum kunt krijgen, maar nog gemakkelijker is gewoon de email/foto doorsturen naar
dennis@polo86c.nl
...
Gelogd
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
Berichten: 3.851
Geslacht:
Richard Denkers
Compressie-verhouding
«
Reactie #9 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 16:13:03 »
ik heb je een mailtje gestuurd
kijken of het nu wel lukt.
Gelogd
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
Berichten: 17.758
Geslacht:
der doctor
Compressie-verhouding
«
Reactie #10 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 16:15:05 »
tja met wat gevogel lukt het mij ook niet om de foto te zien
Gelogd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .
Dennis
L86C-0024
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 11.718
Geslacht:
Dennis Eggen
Compressie-verhouding
«
Reactie #11 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 22:40:20 »
Ziet er heel goed, geen 3F inlaat maar einzeldrosselklappen.
Retour naar de G-lader gaat via het luchtfilterhuis, vrijwel zeker vanwege de ruimte....
Gelogd
Dennis
L86C-0024
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 11.718
Geslacht:
Dennis Eggen
Compressie-verhouding
«
Reactie #12 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 22:42:15 »
Moet zeggen dat het er allemaal heel erg netjes en vooral ook krap uitziet..
Hier de foto in een wat groter formaat:
link
Gelogd
Dennis
L86C-0024
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 11.718
Geslacht:
Dennis Eggen
Compressie-verhouding
«
Reactie #13 Gepost op:
zo, 26 dec 2004, 22:47:30 »
Ik denk dat hij 0,35 BAR bedoelt ipv PSI, als je 0,35 PSI omrekent krijg je namelijk 0,024 BAR....
Maar goed, met de grotere cylinderinhoud en evt een standaard poelie kan dat wel kloppen..
Gelogd
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
Berichten: 17.758
Geslacht:
der doctor
Compressie-verhouding
«
Reactie #14 Gepost op:
ma, 27 dec 2004, 07:21:21 »
100 psi =6,8 bar
Gelogd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .
Print
Pagina's: [
1
]
2
Omhoog
Het Polo86c Register
»
Algemeen forum
»
Techniek
»
Compressie-verhouding