Auteur Topic: Compressie-verhouding  (gelezen 1462 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Gepost op: za, 25 dec 2004, 19:43:57 »
kan iemand mij vertellen wat de orginele compressie-verhouding is van de 1.6i16v motor!
heb een kerel leren kennen via via met mailen en heeft ook zo,n 1.6i16vg40 motor maar die heeft compressie verhouding van 10,5:1..
volgens vertellen is de motor die ik heb naar benenden gehaald naar 9 of 9,5:1!zit een handgesmede koppakking in...


mvg richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Compressie-verhouding
« Reactie #1 Gepost op: za, 25 dec 2004, 20:21:43 »
10.5 op 1 is wel veel voor een geblazen motor hoor, kun je maar met een lage laaddruk rijden!
trotse mama!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Compressie-verhouding
« Reactie #2 Gepost op: za, 25 dec 2004, 20:25:19 »
varieert je hebt 10,5 op 1 standaard en 11 op 1 standaard
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Reactie #3 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 09:39:52 »
hij rijdt met compressie-verhouding 10,5:1 en dat was standaart volgens hem ern hij reed met een laderdruk 0,35 psi vertelde die in de mail.
hij had eerst 8:1 en toen had die geen power zoals die vertelde en toen ging die naar 10,5:1 en had ineens 183pk op de motor.. en der zit niks snels op of zo he van schrik of wat dan ook.
deze persoon is wel bekent bij patrick86c en misschien bij jullie ook werl het is die mooie lichte kleur blauw..

hopelijk doet de foto het.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Reactie #4 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 09:41:51 »
ik moet zegge het zit wel anders in mekaar als bij mij.
volgens mij heeft hij ook een 3f inlaat met g40 gasklep.
en de retour van de g-lader is afgesloten. -naughty-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Compressie-verhouding
« Reactie #5 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 09:49:29 »
nope is een inlaat van een golf 16v kr oof pl motor ,maar dan aangepast (tenminste ik denk dat je roger jetten bedoelt ,aangezien de foto het niet doet)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Reactie #6 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 11:20:49 »
nee roger ken ik wel(althans z,n polo)
deze is een polo 2 met 16vg40
ik heb de foto in m,n email dus weet effe niet zo goed hoe ik deze hier krijg. -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Reactie #7 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 11:24:21 »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Compressie-verhouding
« Reactie #8 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 14:58:33 »
Ik wil je wel uitleggen hoe je de foto in een niet al te groot formaat hier op het forum kunt krijgen, maar nog gemakkelijker is gewoon de email/foto doorsturen naar dennis@polo86c.nl ...

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Compressie-verhouding
« Reactie #9 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 16:13:03 »
ik heb je een mailtje gestuurd -naughty- kijken of het nu wel lukt.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Compressie-verhouding
« Reactie #10 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 16:15:05 »
tja met wat gevogel lukt het mij ook niet om de foto te zien



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Compressie-verhouding
« Reactie #11 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 22:40:20 »
Ziet er heel goed, geen 3F inlaat maar einzeldrosselklappen.
Retour naar de G-lader gaat via het luchtfilterhuis, vrijwel zeker vanwege de ruimte....

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Compressie-verhouding
« Reactie #12 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 22:42:15 »
Moet zeggen dat het er allemaal heel erg netjes en vooral ook krap uitziet..

Hier de foto in een wat groter formaat:
link

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Compressie-verhouding
« Reactie #13 Gepost op: zo, 26 dec 2004, 22:47:30 »
Ik denk dat hij 0,35 BAR bedoelt ipv PSI, als je 0,35 PSI omrekent krijg je namelijk 0,024 BAR....

Maar goed, met de grotere cylinderinhoud en evt een standaard poelie kan dat wel kloppen..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Compressie-verhouding
« Reactie #14 Gepost op: ma, 27 dec 2004, 07:21:21 »
100 psi =6,8 bar
je hebt laagvliegers en modelvliegers .