Ja het lijkt een heel dom topic. Maar bij het installeren van de radio kwam ik erachter dat ook op de geschakelde plus een continu spanning stond. Radio zou dus accu leegtrekken als ik hem niet uitzet.
Vervelend natuurlijk. Dus even bedrading langsgelopen, blijkt dat zowel de illumination, als de continu spanning als de geschakelde plus met elkaar doorverboden zijn. De radio die ik heb gekocht, gebruikt die illumination niet (weet iemand waar dat voor is?)
Nu wil ik de geschakelde spanning ergens anders vandaan plukken, want het lijkt erop dat deze origineel niet aanwezig is, maar dat kan ik mishebben, ik vind hem vanaf de hoofdkabelboom (achterin de uitsparing) niet terug.
Nu zat er ook een verklikkertje aan de schakelaar van de achterruitverwarming gesoldeerd. Niet eens goed, want hij werkte niet omdat deze maar met 1 draadje was aangesloten.
Verklikkertje eraf gehaald. Die ga ik gebruiken voor de lampen straks, want die vergeet ik nog wel eens.
Nu vraag ik mij af of ik de geschakelde plus van de schakelaar van de achterruit verwarming af kan halen zonder problemen. Ik neem aan dat dit gewoon kan, maar ik wilde het even navragen omdat ik bang ben dat er dus een grotere stroom doorheen gaat dan nodig is. Of mijnachterruit verwarming werkt slechter, ik weet het niet.
Dus vandaar mijn vraag of het mogelijk is om het op die manier te doen, daar de achterruitverwarming wel uit gaat als ik de auto van contact haal.
Tevens heb ik nog een vraagje over mijn achterruit verwarming, deze werkt maar half, alleen bovenste zijde. Vind het nogal vreemd als alle andere draadjes kapot zijn. Weet iemand hier een oplossing voor? Heb er verder nog niet naar gekeken. Het is bovenal irritant, want ik kijk meer door het onderste deel normaal.
Tevens heb ik geen claxon. Normaal zit deze knop in het stuur, maar deze ontbreekt bij mij, Er hangt wel een draadje in het stuur. Maar waar ik hem ook tegenaan houd, ik hoor geen toet. Best vervelend en eigenlijk mag ik dus helemaal niet met de auto rijden. Ik heb voorlopig ook nog geen knop, maar ik wil even een noodoplossing hebben, maar daarvoor moet ik dus weten hoe ik hem zou moeten aansluiten.
Als iemand me kan helpen, graag.
ps: weet iemand hoe ik de kappen rondom de stuurkolom los krijg? deze trillen nogal mee met de motor, zitten niet echt goed vast, dus wil ze loshalen en vervolgens fatsoenlijk vastzetten, maar ik krijg ze dus niet los.