Auteur Topic: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing  (gelezen 1396 keer)

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 08:33:43 »
hallo. Ik heb een probleem. Wie heeft de oplossing.Ik heb in mijn polo 1f een nieuwer type blok ingebouwd een 1.3multi point. Nu heeft dat thermostaat huis meer kanalen. Dat is niet het probleem. Maar de ruimte tussen het huis de vin en slangen is te weinig als t blok iets kanteld tijdens t rijden zou t thermo huis de vin/radiateur raken . Zijn er andere huizen die beter passen. Het oude huis erop geeft ook problemen want dan moet de pijp van de waterpomp ook gewisseld worden wegens t aantal kanalen. En boven op de pijp van de nieuwe motor zit een ding? Wat met een stekker aan de injectorrail zit. Iets van een koud loop regeling ofzo? Heb geen idee. En t oude huis met de nieuwe pijp dan zou ik een t stuk tussen de verwarming moeten maken? Ik snap t allemaal niet helemaal. Wie heeft er een oplossing? Alvast bedankt gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #1 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 09:11:59 »
hallo. Ik heb een probleem. Wie heeft de oplossing.Ik heb in mijn polo 1f een nieuwer type blok ingebouwd een 1.3multi point. Nu heeft dat thermostaat huis meer kanalen. Dat is niet het probleem. Maar de ruimte tussen het huis de vin en slangen is te weinig als t blok iets kanteld tijdens t rijden zou t thermo huis de vin/radiateur raken . Zijn er andere huizen die beter passen. Het oude huis erop geeft ook problemen want dan moet de pijp van de waterpomp ook gewisseld worden wegens t aantal kanalen. En boven op de pijp van de nieuwe motor zit een ding? Wat met een stekker aan de injectorrail zit. Iets van een koud loop regeling ofzo? Heb geen idee. En t oude huis met de nieuwe pijp dan zou ik een t stuk tussen de verwarming moeten maken? Ik snap t allemaal niet helemaal. Wie heeft er een oplossing? Alvast bedankt gr andy

zou je wat fotos kunnen maken van de situatie? Dat levert denk ik wat meer duidelijkheid op.

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #2 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 10:29:45 »
zal ik vanavond ff doen een foto maken gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #3 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 10:37:58 »
Polo 1 heeft een vrijwel haakse bocht aan het termostaathuis.. Polo 2 heeft een '45' graden bocht. ( of juist precies andersom ). Je zou eens kunnen zoeken/kijken naar een ander bochtje van een Golf met NZ motor: wellicht dat daar wel een passend bochtje op zit.

Zoek / kijk eens naar Skooty zijn Derby. Ook een 1.3 injectie blok in Polo 1 ( Derby 1 ) wellicht dat je met de beschikbare foto's wel wat wijzer wordt?



http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5701.0.html
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #4 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 11:29:21 »
dankje jaap. Zo te zien heeft hij hetzelfde aan ruimte. T is allemaal heel krap. Maar als t bij hem kan dan kan het bij mij ook. Dat luchtfilter past bij mij ook niet. Komt te hoog. Hij heeft t ook voor elkaar gekregen. Zal hem eens pm. Wie weet heeft ie wat advies erover gr. En bedankt jaap
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #5 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 11:37:42 »
luchtfilter te hoog en thermostaathuis te ver naar voren? Hangt je blok er dan wel goed in? Klinkt alsof deze te ver voorover hangt  -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #6 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 12:17:19 »
had het zelfde probleem bij mij vond het ook allemaal krap heb de ventilator vervangen door een die voor de radiator zit van een mercedes 190

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #7 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 13:19:29 »
ik dacht dat alle 190ers een mechanische fan hadden aan het blok  -dunno- toevallig vanochtend nog aan 2 gewerkt, 'n 2,3L benzine en 2L benzine
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #8 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 14:08:16 »
@martijn blok hangt prima komt gewoon doordat nieuwe type motor een groter thermo huis hebben met de uitgang schuin naar beneden. Neus typ 1 is korter en lager dus alles komt wat dichter op elkaar. @webster m'n maat kwam ook al met het idee andere vin een platte dan lukt t zeker. En bochtje van een golf is ook een idee. Kwam van jaap samen met die foto. Kan je t gelijk zien martijn hoe krap het is gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #9 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 14:14:39 »
ik weet hoe krap het is, heb wel vaker een 1f gezien, heb er zelfs 1 gehad.

Omdat jij aangeeft dat je het inlaatgedeelte ook niet onder de kap krijgt vroeg ik me af of dat aan de positie/orientatie van de motor zou kunnen liggen, omdat Skooty dat wel onder zijn 1f kap weggemoffeld heeft :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #10 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 14:49:59 »
sorry martijn wou niet aan je twijfelen. Maar ik snap wat je bedoeld. Maar de inlaat past makkelijk. Het luchtfilterhuis is te hoog. Misschien heeft skooty de onderkant van de filterbak kleiner gemaakt zodat ie lager komti blok staat verder kwa schuinte prima. T gr plug and play. Op de kabelboom na. Gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #11 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 15:34:28 »
ik doel op het huisje van gasklephuis naar luchtfilterbak :D

Maar goed, punt is wel duidelijk. Het past niet, hoe gaat het wel passen  -dunno-

« Laatst bewerkt op: wo, 03 mrt 2010, 15:36:08 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #12 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 17:53:19 »
lekker rommelen en proberen. De onder kant van de luchtfilter bak iets verbouwen dat ie wat dieper komt. De rest vanaf t gasklep huis past. T wordt of aanpassen van de filter bak of een power filter erop. De vin moet ik nog kijken hoe en wat . Maar dat wordt na volgende week. Ik ga eerst ff lekker op wintersport. Gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #13 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 18:36:35 »
ik dacht dat alle 190ers een mechanische fan hadden aan het blok  -dunno- toevallig vanochtend nog aan 2 gewerkt, 'n 2,3L benzine en 2L benzine

oh bedenk me net zou ook de fan kunnen zijn van de airco kwam van sloop wagen zat verder niet veel meer aan

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #14 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 18:39:47 »
Ik vraag mij af op de luchtfilterkast niet gewoon zou moeten passen.. maar goed: ben geen expert in het ombouwen van luchtfilterhuizen in Polo 1/1fjes. Ligt de kap dan zo veel lager?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken